• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Majs Sthlm

Izunia: tack för komplimangerna!

Du verkar också ha haft ett späckat 2006.

Jag har de senaste åren rest väldigt mycket (ja inte jämfört med Gemma och Lapinette förstås...), med jobbet och med P. Rätt mycket korta resor dock och bara i Europa sedan Sydafrika (april 2002 el. 2003?) under de åren. 2006 gjorde vi bara en utlandsresa (förutom en sväng till Danmark och Tyskland i somras förresten) - men det kändes bra att passa på att tillsammans göra en rundresa i ett icke västerländskt land innan barnet kommer.

• Blivande Fru Stålhandske

Majsan, bra fråga!

Jag går nästan aldrig heller upp under julhelgerna, mest för att jag ärligt talat inte äter så mycket julmat då jag aldrig direkt varit överförtjust i det. Men själva reningsprocessen i Januari är, viktuppgång eller inte, som en start på det nya året. Och vem blir inte piggare av massor av frukt?
    Sedan hänger det förmodligen med sedan barndomen då min mor alltid fastade en vecka efter julen, så då känns det mer som "the right thing to do". ;)

Izunia, här är det inget barnplanerande än. Inte hos er heller vad jag förstår?

• Trollsländan

Tjingeling
    Jag var på anställningsintervju igår för ett ganska trevligt jobb i tre månader... vi är två som sitter i sluttampen så det är bara att hålla tummarna och man går på nålar när telefonen ringer. Tänk tre månader betalt och att ha något att göra, vilken lycka.

Skriver lite kryptiskt här men för Majs Sthlms info kan du gå in och läsa en gammal artikel i dn
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=493923&rss=1399

• Lapinette

Trollsländan - måste kännas jätteskönt att ha fått rätt men fick/får du gå den där specialkursen?

Stålis - låter sunt att rena kroppen men jag fattar inte hur man klarar sig på te och frukt. Nu efter jul och nyår är jag konstant hungrig. Är nästan jämnt hungrig normalt sett också men just nu är det riktigt jobbigt. Äter frukost vid 07:30 och vid 09:30 börjar hungern, vid 11:00 har jag nästan kramp i magen. Likadant är det på eftermiddagarna trots bananer, te och annat som ska stilla hungern efter lunchen.

Majs - vi har hyrt bil under hela vår vistelse i SA. Först 6 dagar i Kapstaden, sen 6 dagar i Port Elisabeth (ska då först på safari och sedan till Plettenbergs Bay) och sen 2 dagar i Franschoek. Ska bo på hotell som heter Maison Chablis . Ett av mina favoritviner så klart!

• Blivande Fru Stålhandske

Lapinette, inte enbart te och frukt såklart!
    Ser nu att jag var hemskt otydlig.

Äter grönsaker, magra proteiner, feta fiskar, nötter också. Annars skulle det aldrig gå!
    Det är mer att få ut alla slaggprodukter och rester från julmat, sötsakerna, alkoholen som är meningen. Det är DET som känns skönt!

• Trollsländan

Lapinette
    Nej det fick jag inte...det var ett av mina krav men tyvärr - stolthet

tjejer!!! Jag har fått jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag börjar på måndag och då ser ni mig antagligen inte så mycket eller så ofta på ett tag... Men jag är så glad och jag får så fantastisk bra lön, har aldrig tjänat några pengar värda att nämna såå jag är så glad så glad!!
    Hej på ett tag!

• Lapinette

Trollsländan - Ett stort GRATTIS! Måste kännas jättebra. Själv har jag aldrig varit arbetslös...och således heller aldrig pluggat heltid sen jag slutade gymnasiet 1989. Känns faktiskt lite innehållslöst och trist att aldrig gjort något annat men då när jag slutade skolan kunde man bara vräka i jobb och sen har det flutit på.

• Trollsländan

Lapinette
    Roligt för dig att du alltid har haft jobb, vad jobbar du med?
    Jag hade en granne, lika gammal som mig, med två barn och chefsjobb på MC Donalds. Hon hade också börjat direkt på MC Donalds efter gymnasiet och sen hade allt bara gått fantastiskt bra. Hon var också så där tveksam och funderade fortfarande på vad hon skulle bli när hon blev stor och jag skakade bara på huvudet. Här sitter man med flera hundratusen i studielån, bokhyllan full med lästa juridikböcker och så ingen som tycker man kan duga till att jobba... Jag hoppas detta jobbet leder till något annat (det är ju bara tre månader och inte riktigt det jag hoppades på, sekreterare och inte jurist) Men en fot inne är bättre än ingen alls. Vi ska fira ikväll...maken är så glad och jag med! Tänk tre månader utan ångest, vilken lycka.

• Lapinette

Måste vara jättejobbigt att söka och söka. Fira rejält ikväll!!! Och det är säkert en fot in till något ännu bättre. Du verkar ju så skärpt, envis och duktig så jag är säker på att drömjobbet dyker upp en dag.

Själv jobbar jag som projektledare (det står säljchef i kontraktet men det säger jag inte själv) på ett marknadsundersökningsföretag. Kan jobbet i sömnen så jag borde gå vidare, göra något annat men jag vet inte vad. Sen är det så härligt att jobba här då allt är upp till mig dvs jobbet blir vad jag gör det till. Min chef lägger sig inte i alls utan är nöjd bara pengar rullar in. Jag skulle definivt gilla att plugga igen (har läst 2 år på IHM och slukade allt jag lärde mig) men vet att jag då går upp i det i 100 % och då blir maken och alla runt om lidande och sen är det ju det där med barn. Hmmm...

• Trollsländan

Projektledare - det finns inget roligare jobb än att leda projekt. Jag gillar att se en idé födas och förverkligas. När jag jobbade med teatern så var jag projektledar i ordets verkliga mening, skrev manuset, producerade föreställnigen sålde den och spelade i den. Titeln Säljchef ska du verkligen inte skämmas för, att vara säljare är mycket meriterande i många ämbeten. Har själv sålt ett halvår och det är inget lätt jobb. Grattis! Om du ska byta se till att göra det innan barn om det går, att byta bruka leda till högre lön... och sen när barn kommer garantera jag att du helst vill gå ner i arbetstid...om inte din man vill gå ner.
    Det lutar nog åt att min man får gå ner så att jag kan få in en regäl fot någonstans vilket kan ta några år...vi får väll se. Just nu ska vi bara få näsan ovanför vattenytan ett tag.
    Ska till svärmor i helgen och det känns inte kul...lägger lite sordin på glädjeyran här hemma...

Svar på tråden Summan av allt fortsätter