• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Lapinette

Så då gifter ni er helgen (fast ett år efter) oss. Det är så grönt och skirt i maj dock hade vi otur med vädret. Vad har ni kvar att fixa med?

Själv har jag återupplevt bröllopet i helgen då jag gick igenom vår hemsida igen samt började försöka bena ut vilka kort vi ska framkalla (bröllopsalbum). Härligt att gå igenom dagen igen!

• Roslagsbruden

Efternamn... Först tänkte jag behålla mitt som var så mycket jag. Men sedan kände jag att jag gärna ville höra samman med min man så det slutade med att jag heter dubbelt! Fast jag har fortfarande inte vant mig riktigt utan svarar ofta med mitt gamla namn i telefonen, på jobbet.

• Lapinette

Jag börjar vänja mig nu som först men har under lång period bara presenterat mig som "Lapinette", utan efternamn. Enklare så.

• lourdes

Åh, hoppas att vi får tur med vädret. Det vore så vackrare med soligt o klart väder. Få saker tar en vacker vårdag...

Sitter just nu och pysslar med inbjudningarna. En av de saker jag sett fram emot mest, just för att jag är formgivare.
    Första helgen i februari åker jag o mannen till min syster i Milano för att inhandla mannens kläder och våra ringar. Två veckor efter det åker jag med mina systrar till London för att bl.a inhandla min klänning och mina skor.
    Fotograf, Tårta, jazzband... usch, det är så mycket kvar. Men det ska nog gå bra

• Lapinette

Tårtan var vårt dilemma. Den hade vi kvar när det var en månad till bröllopet. Tillslut fick vi tips om ett nyöppnat chokladställe i den lilla förorten där jag bodde. Tjejerna där var helt underbara och de gjorde en specialtårta till oss som var så god och fin. Men innan vi hittade dem så tror jag att vi testade och frågade på min 10 olika ställen.

• utvandraren

lourdes! Oj, det var inte länge kvar... är du inte stressad ang. klänningen? Jag har hört att man ofta måste beställa ca 6 mån i förväg när det rör sig om de mer exklusiva aktörerna i branchen! Eller har de ready to wear också?

• lourdes

Såg filmen "Marie Antoinette" nyligen och blev inspirerad av tårtorna och bakverken från filmen. Så jag har en bild på hur jag vill att det ska se ut.
    Har hittat ett bageri, men det ligger i Norrtälje, En liten smula. Blir en del kostnader att leverera tårtan. Sitter i förhandlingar med mannen om detta ;)

Dags att dra iväg till jobbet. Loggar säkerligen in på BT ikväll.
    Fortsatt trevlig dag!

• lourdes

Åker till London veckan innan visningarna börjar. Butkerna fyller på det mesta veckan innan visningarna.
    Min syster jobbar i branchen och har bokat en hel del åt mig redan. Lite stressad känner jag mig dock ändå.

• Gemma

Hej Lourdes, välkommen in med alla dina underbara bröllopsbestyr. Jag upptäckte dessvärre BT EFTER att jag hade gift mig så jag fick hanka mig fram på egen hand... det gick dock bra. Kanske mest för att jag råkar vara begåvad med en man som älskar att planera och fixa lika mycket som jag! Plus att jag fick hjälp av en massa söta vänner och föräldrar.

Sen hade vi ju en massa massa jobb med allt översättande av gästpresentationer, vigselprogram, menyer osv plus såklart all den franska pappersexercisen... men inga direkta problem.

Lourdes... när det gäller klänningen är det nog bra att inte bestämma sig för exakt vilken man vill ha på förhand, det är så lätt att bli besviken om man inte kan få tag på just den, eller om den inte passar. Keep an open mind, och ha kul!

Nu kommer mannen och vi ska laga middag. Kram, G

• Gemma

Lourdes: Precis som Lapinette sa har jag behållit mitt namn, åtminstone tills vidare. Dels är det så bökigt att byta med alla pass, kreditkort och så vidare. Dels har jag - som du - utländskt namn som är jättemycket jag. Det känns liksom viktigt på samma sätt som en logga för ett varumärke.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter