Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg förövrigt Borat igår... och blev inspirerad till ett nyårslöftet "do the sexy-time" mera ofta. Så att jag a. kan ha trevligt och b. kanske också kan ligga på soffan och må dåligt en dag, utan att ha druckit en droppe ;)
Trollsländan - jag kan allt om ägglossningtester och annat. Vet att det bara är att ta det lugnt, hålla sig frisk och sen se hur det går. Det är bara den där ovissheten, kan vi..eller kan vi inte få barn, som är jobbig.
Fick dock veta att spåtanten som min mans mormor går till har sett en liten pojke i slutet av året. Vet att man inte ska tro på sånt men ändå så kändes det skönt och upplyftande att höra det.
För oss blev det lunch (tradionell sådan) hos mannens mormor igår. Där tror man på att äta lätt dagen efter (vilket jag var tvungen att fråga mannen vad den idén kom ifrån??!!). Det blev "bara" soppa, kyckling och grönskare, ost och sen paj/kaka.
Lapinett
Jo den ovissheten är hemsk, och inte blir man yngre direkt... Men man får som sagt ligga i. Syrran har en teori att man är olika fertil beroende på vilken årstid det är och att vi alla har mer fertila perioder och mindre som djurend... Har alltid känt mig som en liten katt så det kanske stämmer;)
Marskatt?!!
Själv är jag ju en kanin och vilket djur min man är vågar jag inte skriva här (han skulle bli jättearg) så jag undrar vilken period som stämmer bäst på oss?
Hej alla coola brudar ni som minns mig...
Gott nytt år och god fortsättning!
2006 var ett av de mest hektiska i mitt liv tror jag. Några axplock: flyttat till min makes och mitt första gemensamma hem, bytt jobb två gånger (vilket också inneburit att lägga ner en verksamhet och starta en ny - mitt nuvarande jobbs verksamhet är också färsk och har verkligen inte satt sig än heller), gift mig, avlat barn, åkt på bröllopsresa till Vietnam samt nu senast varit värd(ar) för julfirande med 13 personer på julafton och i princip 10 personer i lägenheten tre dagar i sträck.
Trots mina tendenser till Internetmissbruk har jag således inte varit så aktiv här efter mitt bröllop, men nog har jag varit inne ibland och tjuvläst på denna tråd! Svårt att låta bli att kolla vad som händer er...
Trollsländan: stort grattis till den lille/lilla där inne - när blir det dags? (för mig slutet av mars)
Lapinette: jag tänker på dig och hoppas det snart blir resultat för er.
Vill ni kolla på lite bilder m.m. och läsa om vårt septemberbröllop kan ni börja med länken nedan.
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m2012229.html
Vilket år ni haft Majs! Själv tycker jag att vårt har varit turbulent men det känns som "a walk in the park" jämfört med ert! Jätteskoj att läsa om er dag och se kort från bröllopet. Ni var jättefina! Kul att se klänningen "live". Grattis till bebisen! Och hur var Vietnam? Många superlativ och frågetecken blev det här.
Tack Majs Sthlm
Det är dags i Augusti men som sagt en dag i taget så får vi se om det blir nått. Roligt att se bröllopsbilderna och vad kul med vietnam!!
Året som gått för mig var ett av de bästa på ett tag.
Det började med att jag fick rätt i en tvåårstvist om diskriminering och fick ett "skadestånd" som Jämo förhandlade fram. Det var skönt att lägga bakom sig och för att göra något positivt av det bestämde vi oss för att ta pengarna och gifta oss. Hela våren gick åt bröllopsplanering och efter bröllopet vilade vi i ett par veckor innan vi satte igång ett nytt projekt, att bygga om sommarstugan. Sen har vi blitt på smällen också...så det räcker och blir över för ett helt år tycker jag.
Gott Nytt År på er alla! Och grattis till dig Majs för ditt fina bröllop (och kommande bebis). Du blev verkligen ursnygg i din vintage klänning, gillar skarpt retrolooken. Tänk vad vackert det är med sensommarbröllop - och vårbröllop - och sommar, vinter... Suck - jag vill gifta mig igen (men inte byta man förstås)!
T och jag summerade 2006 och konstaterade att det var en fin årgång. Vi gifte oss, vi åkte till New York på bröllopsresa, jag bytte jobb (sliter mer, tjänar mindre men har roligare!), dottern tog studenten, sonen klarade sitt första år på universitetet, och T och jag är mer förälskade i varandra än någonsin. Vi väntar hela tiden på att det ska ebba ut men icke - det kommer nya vågor hela tiden och vi surfar tacksamt vidare.
Så - vad hoppas vi på 2007 då? Att kunna resa står nog högst på "att göra-listan". Lång helg i ett vårigt Paris, hyra ett litet hus i södra Frankrike, Italien...
Lyxlivet får lov att vänta men vi förgyller vardagen så mycket vi kan.
Lapinette: Jag håller tummarna för bebisverkstaden och tycker att ni gör helt rätt som passar på att göra en massa kul under tiden. Finns inget tråkigare än att stirra sig blind på ett enda mål. Sierskan kanske får rätt - för flera år sedan var det en som talade om för T att han inte skulle möta den riktiga kärleken förrän vid 40 och att hon skulle vara liten, ljus och stark. Jag vägrar förstås (som den pragmatiker jag är) att tro på sånt men lite kul är det ändå när det stämmer.
Och Gemma - vilket bra nyårslöfte med mer av "doing the sexy thing". Fortsätt att få snålvattnet att rinna när du berättar om alla godsaker du lagar - och handlar...
Trollsländan - roligt med ett syskon! Hoppas det ordnar sig på jobbfronten också. Det är för mig en gåta att en så välformulerad, begåvad och klok kvinna som du har svårt att få det du vill ha.
Filmer att undvika: The Holliday. Fantastiska miljöer men gud så tråkig handling. Eller snarare icke-handling - det händer ju inget! Mest trams.
The Balck Dahlia. Scarlett Johansson ÄR snygg, men filmen är bara för pretentiös.
Nej, nu väntar jag istället på filmatiseringen av Parfymen - den lär vara riktigt, riktigt bra.
Solen skiner från en vinterblå himmel, Stockholm är vackert trots avsaknaden av snö (sköööönt att slippa slasket! )och jag önskar er alla lyxlirare en god fortsättning på det nya året!
Vad trevligt när "gamla bekanta" tittar in här! Härligt att du trivs så bra på jobbet Roslagsbrud!
Summan av vårt år blir = DYRT! Har aldrig spenderat så mycket pengar som 2006 och nu fortsätter vi en bit in i 2007 men sen ska jag dra åt svångremen och börja spara igen. Först var det bröllopet i maj, sen flytt från Frankrike. Började leta lägenhet och fann den inne i stan. Så det blev att flytta igen men denna gång till något nytt och gemensamt. Slutet av året bestod bara av att bygga bo.
Har under julhelgen enbart vilat och det har varit bra för oss båda som totalt har myst ned oss och är minst lika kära nu som för 1 år sedan.
Hej vänner! Å vad tiden har galopperat förbi alldeles för snabbt här i Sverige... åker i morgon efter lunch :( Hinner med att packa ikväll och en sista skogspromenad i morgon, vill verkligen etsa fast den där doften av mossa och löv för sen dröjer det ett halvår till nästa gång.
Roslagsbrud, kanonkul att få en liten nyårskrönika av dig. Min dito kan väl sammanfattas med ett enda ord: Shanghai! Och så alla konsekvenser därav... som hastigt avslutad karriär, flytt från Stockholm, försäljning av lägenhet, återförening med min älskling efter tre, långa år, många nya vänner och erövrandet av en helt galen värld. Men det coolaste är nog att jag lärt mig prata kinesiska, i alla fall hyfsat, på fem månader. Shit alltså, det hade jag aldrig trott för ett år sedan...
Lapinette: Du har ju också förenats vetja. För det var väl nu i år? Tänk att för ett år sen höll du på och pendlade fram och tillbaka mellan Cannes och Stockholm. Och verkade rätt trött på det... Ogift var du också.
Majs: Såklart vi minns dig, så sprakande vacker du var, GRATTIS till allt! Du verkar ha levt flera liv inom loppet av ett år, hur blev det med barnet..? Pojke, flicka..?
Trollsländan: Du har ju skrivit en bok också!
Nu ska jag fortsätta att packa. I synnerhet de dyrt inköpta leksakerna (mulberryklänning, Palm-telefon, slirre till mannen och väska till honom) ska ju se ut som om de, eh, inte varit använda. Så att vi får tillbaka många sköna skatteslantar. Sen ska alltihop vägas och om vi skulle ha några kilo över fyller vi till bristningsgränsen med vin!
Tror bestämt att vi ses i Kina, nästa gång.
Kram, G