• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Lapinette

God fortsättning på er!
    Ser att alla har fullt upp med julbestyr. Vi hade vårt race här igår men min familj och massor med mat. Varför gör man alltid för mycket? Har massor med rester och trött på julmat är man efter 4 julbord. Idag har vi en mellandag med lite spinning, tvättstuga och förmodligen bio ikväll. Imorgon ska vi hem till min mamma och äta de traditionella revbensspjällen samt ris à la Malta med körsbärssås. På torsdag drar vi till Frankrike och blir gödda. Lär nog behöva en push-in-baddräkt till Sydafrika .

• utvandraren

God fortsättnig alla goa tjejer!

Mätt och go i mitt pansarpyntade föräldra hem... Allt är rött eller mörkgrönt med blommor och enar, och ljus så långt ögat kan nå.
    Har just kommit hem från an långpromenad med J(välbehövd sådan) för att sen gå loss på lussekatter och småkakor igen! Lapinette! Du har något där med push-in baddräkt!

Trollsländan! Håller tummarna för dig att allt går fint! Vad roligt med en ny familjemedlem!

Ikväll efter fasanmiddag ska vi gå ut och svänga oss med mina gamla kompisar! Ska bli jättetrevligt att träffa alla igen!

Ha det så trevligt alla!!!

• Gemma

Hej vanner! I tyskland, julhatarnas mardrom, men for en julalskare som jag ar det som att do och komma till himlen. La just 200 spann pa en liten handmalad tra-skidlopare pa julmarknaden i dusseldorf, kanske berusad av tva glas flamberad gluhwein. Det blev en fransk-tysk-svensk jul, plus fodelsedag for mig (for jag fyllde ar pa julafton). Med gran saklart och massa presenter. Fick bland annat rosa champagne av mannen, plus valrhona-tryfflar och en bok om Shiatsu-massage med ett lofte om att HAN ska lasa den och tillampa sina kunskaper pa mig. Gottegris, moi?
    Men shit alltsa vad fransoserna lagger in, nastan lite ackligt, gaslever, enorma buche de noel som ar ren tryffel, marulk i graddsas, drypande ostar och sa en massa, for mycket nastan, champagne. Men nu kommer det att bli mer sansat nar halva familjen, de varsta frossarna, har akt hem till Frankrike. Ni vet de som bantar hela aret och sen freakar loss tva ganger per ar. I ovrigt verkar de inte ha nagra sarskilda jultraditioner. I alla fall gillar de inte levande ljus.

Gick i kyrkan ocksa, en riktig bohemkyrka for mannens brors fru ar sa, rodharig tysk gronavagare med ett forflutet i kollektiv i Berlin. Och anda sa himla gullig, mjuk och omtanksam.

Nu, mot skogen! Kram, G

• Lapinette

Gemma - grattis i efterskott! Är det självaste 24:e du fyller? Så nu kan jag tänka Gemmas födelsedag och sen min kollegas födelsedag när jag slår in koden till vår port (istället för julafton, nyårsafton ).

Här ska vi snart ut och köpa julklappar. Japp, jag skrev rätt. Min man är alltid ute i sista sekund och eftersom vi inte åkt till Frankrike än så ska vi ut och köpa deras julklappar i mellandagarna. Självfallet hade han aldrig hört talas om vår REA vi har så han trodde det skulle vara lugnt och skönt på stan. Ja, ja...jag följer med och håller handen men usch för att trängas.

Igår så var vi och tränade. Jätteskön promenad till Odenplan och sen ett härligt spinningpass. Satt och pulade hemma (mannen jobbade för i Israel firar de inte jul)och sen var vi och såg en sockersöt film på bio, "The Holliday". Ville se den för det hör liksom till med en sån där kärleksvinterhistoria på juldagen. Patetisk som jag är satt jag där i salongen bland massor av tonårstjejer som suckade över Jude Law och tårarna rann på mina kinder (jag gråter för ALLT)!

God fortsättning på er!

• Gemma

lapinette - japp, den 24! Och tack! Alskar att fylla ar och fa kaffe och calvados-flamberad appeltarte med vaniljglass pa sangen (ja, fast med en tallrik emellan).

Kram, G

• Lapinette

Idag har vi julafton här - mannen har äntligen köpt sin 42 tums plasma så nu sitter vi och tittar på den sista Sagan om ringenfilmerna på den.

• Mycket långt kvar

Grattis i efterskott Gemma!

Och GOD JUL på alla glamour-trådare. Jag har gjort en resttenta på grundkursen i psykologi, vilken jag skjutit på i två år och aldrig trodde att jag skulle behöva göra egentligen. Jag har aldrig pluggat så mycket inför en tenta i hela mitt liv, en månad höll jag på. Och innan dess var det ju flytt och allmän terror hemma tills det var klart.

I julklapp fick jag ett ex av bröllopsmagasinet av sambon, så nu börjar väl planeringen lite smått fast det är sjukt långt kvar. Jag ska nog försöka förhandla mig till lite kortare tid kvar, när jag tänker på saken.

Och angående bröllopsmagasinet så trodde jag att jag tagit Kerstin Thorvalls "Boken för dig" med råd till unga flickor, skriven 1959. "Ta dig ut i", i sammanhanget "Det gäller att ta sig bra ut i klänningen på bröllopsdagen"? Herregud, vem säger så idag?

Finns det några bättre bröllopstidningar, kanske amerikanska? Jag är mest sugen på att se olika klänningar och ringar.

Grattis till bebis, Trollsländan. Det ordnar sig med allt... Det brukar ju göra det. Hoppas det går bra hos doktorn.

Jag är ovanligt nöjd med julklapparna, hade sagt till alla att vi INTE behöver fler prylar hem utan vill ha pengar och presentkort. Det fick vi också.

Mitt bästa julbord var Oaxens, som var fenomenalt mysigt och bra. Men så älskar jag (viss) julmat också.

• Mycket långt kvar

Angående pyssel så försökte jag lite, faktiskt. Jag var lite feg eftersom jag tänkte på när jag skulle göra microknäck sist, för 10 år sedan, och plast(!)bunkens botten smälte.

I år körde jag glasskål istället. Och japp, tror ni inte den sprack så innehållet rann ut i micron.

Jag ska nog låta bli att baka...

• Gemma

MLK darling, valkommen in i varmen. Ja det finns bra utlandska tidningar och aven en bra dansk, har glomt vad den heter men den ar rysligt stilig pa det dar danskt minimalistiska viset, i svartvitt. Jag ska vara i kopenhamn idag pa hemvagen sa jag kan forsoka kopa den at dig sa kan du fa den av mig om tva dagar, i Stockholm.

Andra bra tidningar: Amerikanska Modern Bride. Franska Oui! magazine. Och sa min personlia favorit: Brittiska WEDDING DAY.

Kram, Eva

Svar på tråden Summan av allt fortsätter