• Shannon

Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen

tråden blev nedlagd pga för lite aktivitet....

hur går det med alla? CISSIG; hur går det med dieten?

jag har fortfarande inte fått tid hos gynekologen, har inte fått brev från dem än.. men jag har druckit PROVIVA i en månad nu ca (innehåller lactobacillus)
    och gjorde en kur med vivag och det känns annorlunda på något sätt.. men jag vågar inte hoppas på något än :)

• Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen
  • bruttan85

Om du inte fått det bekräftat från läkare ska du inte behandla dig själv. Det kan vara annat!! kontakta gyn!! :)

• Shannon

om du fått svamp tre gånger i rad så har den nog blivit kronisk som på oss andra... gå till en gyn för att få det utrett...

Cissig: för mig går det inget vidare, har fått brev från kvinnokliniken 3 gånger nu där de bytt gyn-tid åt mig, så nu måste jag vänta till februari. Har skrivit ett mejl till läkaren jag ska träffa...

har ätit lactiplus i några veckor nu men har ändå fått svamp igen nu verkar det som.. Du åt också lactiplus va?

Vad fick du för produkter av gynekologen?

• Fru Brorsson

Är det kroniskt när det är över 1 år mellan gångerna????!

• Shannon

nja nej... men om den kommer flera gånger per år så är den kronisk

• soffan80

Jag vill ställa en fråga ni verka insatta i detta!

Jag åt en pencilinkur vid jul, blev torr och det svider men kliade inte så mycket, trodde det var svamp ringde KK, men när jag var vid apoteket bestämde jag mig att testa lactal eftersom det inte kliade och jag hade inga gryniga flytningar, sen fick jag mens, och nu när den är slut så klia det(inte jättemycket), och jag är jättetorr,gör ont vid sex plus torr, kan det vara svamp?
    MHV soffan

• Shannon

du borde gå till gynekologen och se vad dom säger, men för att underlätta så kan du smörja dig med olja

• martinibruden

Har jag kronisk svamp alltså?

Jag har haft svamp säkert 5 ggr under loppet av ett år? Vad är definitionen av kronisk svamp?

Är det nåt speciellt man ska göra..typ ringa gyn ögonaböj och säga att den är kronisk eller fortsätta behandla själv?

• Shannon

på de flesta hemsidor står det att om man får svampinfektion två gånger på ett kvartal, så ska man gå till en gynekolog, samma om man får en svampinfektion tätt efter den andra.

så jag tycker ni som har fått svamp flera gånger under en kort period absolut ska gå till en gynekolog och kolla er. helst direkt när ni får svamp igen..

• cissig

Det viktiga är att inte självbehandla för ofta med krämer o dyl från apoteket. Det är inte bra i längden. Så får man det ofta ska man antingen inte behandla alls eller få tabletter hos gyn.

Nu fick jag både canestentabletter, diflucan och en kräm som hette kenacombin novum. Salvan var verkligen bra!

• Shannon

cissig: men lactiplus har inte haft någon verkan på dig eller hur?
    på mig funkar den INTE!

Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen