• Shannon

Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen

tråden blev nedlagd pga för lite aktivitet....

hur går det med alla? CISSIG; hur går det med dieten?

jag har fortfarande inte fått tid hos gynekologen, har inte fått brev från dem än.. men jag har druckit PROVIVA i en månad nu ca (innehåller lactobacillus)
    och gjorde en kur med vivag och det känns annorlunda på något sätt.. men jag vågar inte hoppas på något än :)

• Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen
  • silverdrake

mmm. borde inte ha sagt något. har börjat småklia nu igen. *fan,fan,fan* det är så typistkt, har dock inte brutit ut helt än så med lite tur så blir det inte så mkt mer..men visst blir man trött på att ha det så jämt, och denna ständiga oro som man alltid bär med sig att det ska komma om man inte passar sig. *grrrr*

• bruttan85

rakar ni?
    För sen jag började med brasilian känns det mycket bättre iaf... rakning irriterar så in i h*lvete...

• silverdrake

nä jag gör ingenting nu mer, kör 70-tals muff :D:D:D med viss ansning iofs, och bikinilinjevaxning.

• martinibruden

när jag hade hår hade jag nästan inga besvär. Synd bara att killen vill ha det rakat. Han säger att han vill att jag ska må bra och om det innebär att jag inte kan raka mig så är det ok, men jag vet ju att han inte gillar hår så jag väljer att raka eller trimma ändå.

• bruttan85

martinibruden
    testat med brasilian?

• cissig

Är det inte lite sorgligt att killar av allting ska avgöra om man får svamp eller inte?? Att deras åsikter ska göra att tjejer tar bort håret även om de får problem av det. Riktigt illa! Stå upp för er själva, det är väl ändå du som bestämmer över din egen kropp. Jag blir riktigt irriterad här... Att han inte gillar håret är väl hans problem. Så gör som du vill för att du ska må bra!
    Och ansning kan väl inte göra problemet värre direkt.. det är ju rakning man ska undvika.

• martinibruden

Cissig du har rätt till viss del men samtidigt..jag vill ju ha sex...jag vill bli åtrådd och för att få det får man offra sig lite. Tycker han inte att jag är attraktiv så kommer ju sexlivet och förhållandet att dö.
    Jag är rädd för brasilian. Mig passar trimning bäst. Trimmar så det ser rakat ut men är skonsammare. När håret saknas blir det mer tätt och svettigt vilket bidrar till svamp.

• martinibruden

puff på denna viktiga tråd..

Finns det nåt i hälsokosten mot svamp som kan vara värt att prova tror ni?

• cissig

Jag vet inte om det är nåt i hälsokost som verkligen hjälper. Möjligtvis mjölksyretabletter. Men jag tror inte så mkt på det längre just när det gäller svamp. Däremot tror jag det är bra för kroppen.

Jag bara undrar om killar skulle raka sig för att tjejen vill om de fick besvär av det. Men men.. Jag tycker iaf att det förstör mycket mer för sexlivet om jag har svamp än om jag har hår o är svampfri.

• silverdrake

jag har funderat på att köpa membrasin, havtornsextrakts-piller (tror jag) som ska vara bra mot torra slemhinnor, men de är jävligt dyra så jag har inte gjort det än, det är inte så illa så jag väntar ett tag till.. men de kan ju vara värt att prova, för mig har svampen i stort sett gått över men slemhinnorna är jättesköra nu efteråt istället..

Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen