• Shannon

Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen

tråden blev nedlagd pga för lite aktivitet....

hur går det med alla? CISSIG; hur går det med dieten?

jag har fortfarande inte fått tid hos gynekologen, har inte fått brev från dem än.. men jag har druckit PROVIVA i en månad nu ca (innehåller lactobacillus)
    och gjorde en kur med vivag och det känns annorlunda på något sätt.. men jag vågar inte hoppas på något än :)

• Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen
  • martinibruden

nä jag menade det inte som fult ord. Hm...
    Men jag menar sättet man säger f**ta på när man har svamp är fult. Vill förtydliga så ni inte tror att jag är pryd ;)

• cissig

Blä för svamp. Typiskt att man skulle få det över jul och nyår. Ska ingenting fungera... det konstiga är att det luktar inte äckligt, utan precis så surt som det ska lukta. Det lär väl vara hopplöst att få tag på en gyn nu i mellandagarna. Alla har semester. Jag följer pickolinas råd och smörjer med vitt vaseline, men även locobase. vägrar behandla med receptfritt. Men det tär verkligen det här. De här två och en halv månaderna har varit så sköna, inte gått och ororat mig massa. Bara haft ett normalt liv. O så kommer det här igen och förstör...
    inga andra mirakeltips som jag har missat? :) någon som hört talas om candisil? ska visst finnas i USA.

• Shannon

candisil verkar bra, har läst lite om det nu. synd att det inte går att skaffa det i sverige

• Shannon

jag har köpt Lactiplus nu och ätit i ca en vecka.

• martinibruden

vad är Lactiplus? receptfritt? hjälpt?

• Shannon

ja, det är probiotika (lactobaciller) som man kan hitta i t.ex filmjölk, fast mycket mer koncentrerat och i kapselform, naturmedicin kanske man kallar det? eller kosttillskott... verkar som om många tjejer blivit av med sin kroniska svamp genom att ta lactiplus, så nu ska jag testa det :)

• Shannon

har föressten fått tid den 22-januari hos en gynekolog. ringde dit igen...

• cissig

hej hej! hoppas lactiplus hjälper. Efter att jag fick denna kraftiga svampinfektion jag fortfarande inte är helt bra från vet jag inte vad jag ska tro. Jag tror fortfarande att dieten och lactiplus och allt är jättebra för min kropp men frågan är om det biter på svampen. Eller om man ska göra deti kombination med diflucan. Ringde och tjatade på gyn och fick tid redan nästa fredag´. Ska be att få ta hormonhalter, kolla livmodertappen, blodsocker och allt allt. Eftersom jag inte hade förändrat någonting i min livsstil när svampen dök upp så undrar jag vad det kan vara. Läste någonstans om en tjej som fick svampinektioner för att hon hade fel bakterier på livmodertappen.
    Jag vägrar iaf att köpa nåt receptfritt medel. Men hoppas de inte håller på med sånt på de privata mottagningarna.
    Shannon; jag läste någon annanstans att svamppersoner ofta har brist på zink och att ett zinktillskott kan vara bra. Dessutom kan extra c-vitamin vara bra eftersom det hjälper immunförsvaret. INget av detta har jag testat men bäst att förmedla allt.

• kackelmaja

Jag sager samma sak som jag sa i den gamla traden :)

Hade svamp typ "regelbundet" i ca 4 ar, vi snackar en gang i manaden plus lite vanlig hederlig omhet och irritation dar emellan. Det somfunkade for mig var att jag traffade en gynekolog som tog mina problem pa allvar var beredd att testa olika metoder.

Jag hade i tanke att andra om kosten helt men han sa att det spelar ingen roll. Sjalvklart ar det inte bra att ata en massa rostbrod, godis och dricka lask, men han forklarade att ater man normalt sa spelar det ingen roll.. Okej det hade ju inte hjalpt mig ett dyft nar jag andrade om kosten (well jag madde val bra pa andra satt, men inte "svampvis").

Han satt mig pa en kur sporanox (jag hade atit sa mkt diflucan sa han tyckte vi borde prova nat annat), sagt a gjort, jag fick order att ta en endagskur sporanox efter varje mens oavsett om jag hade svampkanning el ej. Dessutom skulle jag ju saklart ta dtabletterna om jag fick svamp daremellan.
    Klart det blev dyrt men jag fick ju hogkostnadskort ratt snabbt ;) Dessutom var det vart varenda krona!
    Efter ca 9 manader pa den dar kuren blev det mycket battre.
    Det var iofs inte bara tack vare tabletterna utan vi pratade aven en del "sex" dvs han talade om for mig hur viktigt det var att man var redo vid samlag bla bla, men aven en annan sak, att svamp kan vara kroppens satt att reagera pa att nagot annat ar fel!
    Det kan vara vad som helst fran att man inte trivs pa sitt jobb till att man egentligen faktiskt inte har det sa bra i sin relation! (jag har bytt pojkvan sen dess hihi)
    En annan sak var axa att vi borjade anvanda kondom o extra glidmedel samt att vi typ hade sex pa mina villkor (dvs sluta sa fort jag blev om), inte sa kul for killen alltid, men han stallde upp

• Shannon

cissig: vad stark du är som orkar hålla uppe med dieten även fast det blir sådär. Jag tror jag hade gett upp för länge sedan. Så lactiplus hjälper inte dig? hur länge har du ätit det?

kackelmaja: hoppas jag får lika tur som du och får träffa en gynekolog som lyssnar, men jag har känslan av att jag kommer träffa en sjuksköterska.

Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen