• Shannon

Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen

tråden blev nedlagd pga för lite aktivitet....

hur går det med alla? CISSIG; hur går det med dieten?

jag har fortfarande inte fått tid hos gynekologen, har inte fått brev från dem än.. men jag har druckit PROVIVA i en månad nu ca (innehåller lactobacillus)
    och gjorde en kur med vivag och det känns annorlunda på något sätt.. men jag vågar inte hoppas på något än :)

• Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen
  • cissig

jag har ätit membrasin i snart två månader tror jag. Och tycker att jag märker skillnad på slemhinnorna! :) Så testa det. men ja det är sjukt dyrt!

• silverdrake

läste i en örtbok att ringblomma är bra mot det mesta även svampinfektioner det var visst både sårläkande och antiseptiskt. jag har börjat dricka ringblomste nu, faktiskt rätt gott. så provade jag igår att ta te i en liten sprayflaska och spraya på mufen.. kändes svalkande oc rätt skönt faktiskt. har flaskan i kylskåp och tror det borde hålla sig i en vecka sen gör jag nytt. lite OT men jag har det även som ansiktsvatten ;) bra till allt ;););)

• Shannon

Jag tror mitt skrev har gatt at helvete.. ursakta spraket.. men det har kannts som om jag har svamp (fast jag inte har det) i en manad pa raken nu. Jag har smorjt mig med xylocain nu varje dag, det ar det enda som hjalper. jag ar inte torr, bara rod och har ont. tror det beror pa den kroniska svampen. att mina slemhinnor har blivit skadade efter ett ar med svamp.

ar i england nu i alla fall, hoppas kunna hitta produkter har som kanske hjalper battre an de som finns i sverige. ska ga till apoteket de har dagarna och kolla.

tanker ocksa forsoka hitta en gyn har, nar vi installerat oss ordentligt.

• cissig

åh stackars dig shannon. det låter hemskt! har du provat kenacombin novum? Jag tycker den var en undersalva och flera andra har sagt samma sak.
    Hoppas du hittar ngt som hjälper och skriver här då :)
    Jag har haft det lugnt ett tag, men vågar inte hoppas för mkt än.
    Lycka till verkligen!

• Bruttan85

Shannon
    är det inte vestibulit då?

• Shannon

kenacombin novum ar val receptbelagt?
    bruttan85, jag har nog svag vestibulit, har varit valdigt kanslig i underlivet sa lange jag kan minnas. men jag tror det har blivit varre nu eftersom jag haft svamp sa lange..
    jag har kopt nagot som heter vagisil som man smorjer sig med vid klada. det har hjalp lite.

• Shannon

kopte diflucan som ar receptfritt har, och canesten kram 2% istallet for 1% i sverige...

• Bruttan85

Jag har nu fått tid hos min gynekolog. Börjat med mina piller igen och gissa vad man fick på köpet... usch vad jag avskyr detta...

• Shannon

wohoo, var hos en lakare har i storbritannien och har precis borjat pa en kur med diflucan 50 mg.. ska ta det i en manad nu och sen se om det kommer tillbaka...

• Bruttan85

Shannon
    är det lika dyrt där? Hur är det med välfärdssystemet där??
    Bara av ren nyfikenhet...

• Shannon

dar jag bor (isle of man) ar det ganska rikt.. preventivmedel ar helt gratis, alla recept kostar £3.25 vilket ar ca 45 kr

• Bruttan85

Sunshine
    Verkar som ett sätt för de att tjäna pengar bara =/

• Shannon

jag har ocksa last om den orten i en bok for naturmedel har i storbritannien. jag tror det ar som med alla naturmedel att den fungerar for vissa och inte for andra.

ar den svampdodande sa borde den val fungera pa samma satt som diflucan, men att man kanske masta ta det under en lang period innan det ger effekt.. vad vet jag..

dar stod det i alla fall att man ocksa skulle ta zinktillskott och magnesium.

• Bruttan85

Shannon
    Har testat zink och magnesium och det funkar... dock utan några örter och så. Det hjälpte mot torrheten och det kändes mycket bättre iaf...

Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen