• Shannon

Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen

tråden blev nedlagd pga för lite aktivitet....

hur går det med alla? CISSIG; hur går det med dieten?

jag har fortfarande inte fått tid hos gynekologen, har inte fått brev från dem än.. men jag har druckit PROVIVA i en månad nu ca (innehåller lactobacillus)
    och gjorde en kur med vivag och det känns annorlunda på något sätt.. men jag vågar inte hoppas på något än :)

• Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen
  • pickolina

Hoppas det håller i sig! *håller tummarna för dig*

• cissig

Hej hej!

Jo det går bra med dieten. Närmar ju sig såklart jul och man blir ju galen av att inte få äta pepparkakor.. nä det är inte så farligt. Man kan ju äta nötter. Shannon började du med dieten? Jag har haft nåt litet svampliknande sen dess, men inte alls i samma utsträckning, och med mkt längre mellanrum, så jag hoppas det är på rätt väg. Dessutom mår jag toppen i övrig också av den här dieten.

Jag vill inte låta negativ nu, men jag skulle rekommendera att du istället för proviva lägger pengarna på Lactiplus kapslar med många olika mjölksyrebakteriestammar. Med tanke på hur dyrt proviva är och hur mkt socker det innehåller är det mkt bättre att ta kapslar. Men känner du resultat så är jag superglad.

Shannon: Har din pojkvän någon gång behandlat sig med svampmedicin via magen. Har för mig att jag läst nånstans här på forumet att båda måste behandlas lika mkt och länge.

Lycka till!

• Shannon

Kul att dieten funkar, jo, jag har funderat på att skaffa lactiplus, problemet är bara att jag inte har någon inkomst just nu så jag har ingen kontroll över inköp som sker här där jag bor.. så jag får nöja mig med proviva ett tag..

Jag har inte gått på dieten, men det känns som om det är på rätt väg endå.... jag har använt vivag precis under den perioden då jag brukar ha svamp och det verkar som om det motverkade svampen den här månaden.. men man vet ju aldrig.. om två dagar kan jag ha svamp igen....
    toppen i övrig också av den här dieten.
    jag och min pojkvän har smörjt oss med cortimyk i 10 dagar, och han har också druckit proviva, tror det kan ha hjälpt med...
    med tanke på att jag praktiskt taget blivit ignorerad av gynekologer om mina svampproblem så har inte min kille fått någon behandling annan än den vi själva kommit på..
    de envisas ju med att "svamp inte smittar"

• cissig

Jaha... nu kommer jag o drar ner stämningen igen. Har fått svamp igen... blir galen på det här. Vad är det som gör att jag sfå det här? O så har man gått o ansträngt sig med diet o massa dyra mediciner o så får man det ändå... Trodde verkligen det skulle hjälpa, har varit relativt besvärsfri i över två månader... är bara så besviken och uppgiven nu. Vet inte vad jag ska ta mig till, detta tar ju psykiskt på en också. Ska till gyn om två veckor och ska tvinga dom att skriva ut både till mig och min pojkvän. Jag tror visst svamp kan smitta. Men jag känner igen mig.. inte många gyn som tar en på allvar.
    Lycka till. Ska nog också försöka mig på vivag. Skriv gärna hur det har gått för dig nu över jul!

• Shannon

samma här.. efter 40 dagars uppehåll (har aldrig haft så lång tid mellan svampen) så fick jag det igen... och fortfarande inget brev från gynekologen... tog en canesten på en gång.
    vivag tror jag är värdelöst, min pojkvän säger att jag borde testa att använda en vivag kapsel varje natt i en hel månad, men vem har råd med det... plus att den irriterar mig där nere och svider... och så blir man helt kladdig när den rinner ut..
    får lust att amputera bort Fi**an.. mmm.. jag kallar den det just nu, för just nu hatar jag den regionen...

• martinibruden

jag vet hur det känns. När jag har svamp hatar jag också mitt underliv och kallar det fula namn.

• pickolina

Väldigt OT, men jag tycker inte att f*tta är ett fult ord! :D

• Shannon

haha.. nej.. det är det nog inte.. jag säger det ordet oftast när jag skämtar.. det finns väl egentligen inga "fula" ord för f....

• pickolina

Jag anv det ordet jämt i p*rrigare sammanhang... Dvs när man pratar sn*sk med sin partner... Då är det absolut inget fult ord! :D Ja, väldigt OT som sagt..

Hoppas ni får ordning på sk*ten!

• Shannon

mmm.. önskar att min f** var lika sur som jag är... *haha*

Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen