• Shannon

Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen

tråden blev nedlagd pga för lite aktivitet....

hur går det med alla? CISSIG; hur går det med dieten?

jag har fortfarande inte fått tid hos gynekologen, har inte fått brev från dem än.. men jag har druckit PROVIVA i en månad nu ca (innehåller lactobacillus)
    och gjorde en kur med vivag och det känns annorlunda på något sätt.. men jag vågar inte hoppas på något än :)

• Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen
  • cissig

Shannon: nä lactiplus har inte heller fungerat på mig tyvärr. Men största anledningen till att jag åt det var att jag tog svampdödande som också dödade de snälla bakterierna. Därför är det viktigt att fylla på med såna. Det ska man också göra rikligt om man äter diflucan, för även den dödar lite snälla bakterier.

Lycka till hos gyn! Stå på dig!

• martinibruden

om jag ska vara ärlig så har jag självbehandlat med Diflucan-tabletter som jag kommit över på olika sätt. Jag har ringt gyn för att få tid och det har dröjt flera veckor och sen får man ett snabbt besök + betala 260kr + recept iallafall så jag har via kontakter själv skaffat mig mina tabletter. Jag vet att det är moraliskt fel och bla bla men jag har varit desperat och fattig. Studerar fortfarande.

• Shannon

martinibruden, jag förstår dig TOTALT!!! Jag skulle nog göra precis samma sak om jag fick chansen. Man blir ju desperat när man inte blir tagen på allvar.
    Du känner doktorer eller?

• lillskrollan

Jag har läst någonstans att om man äter väldigt mycket eller det räcker med mycket socker så gör det att man lättare får svamp i underlivet eftersom någon slags candida (ursäkta om jag inte minns helt rätt) bakterie frodas när kropper får mycket socker och den bidrar även till svamp i underlivet.. så.. om man har prövat allt kan man altid pröva att skära ner på socker intaget ett tag och pröva lyckan

• Shannon

ja men jag vet inte om jag ska tro på det ärligt talat. jag har aldrig varit en sån som gillar socker, hellre salta saker som t.ex chips.
    och om candida nu skulle frodas av en massa socker så borde ju alla som äter mycket socker ha kronisk svamp.

plus att sockret omvandlas till fett i kroppen och resten kommer ut bakvägen. sockret når väl KNAPPAST underlivet?
    det går ju igenom tarmsystemet...

tror inte längre på den där teorin att det beror på vad man äter. Underlivet har ingen koppling till munnen-tarmen.

det är någonting i F*ttan som inte stämmer.

• famousfairy

hej ha läste på här iblnad eftersom jag hade svamp nästan jämte upp till ca 5 år sen.
    cissig, jag fick också denna kräm som börja på K vilket jag var var tvungen att använder i princip hela tiden Tabletten som börja på D var min räddning när det var som värste.
    jag ville bara tillägga att ja det är rätt att munnen ha ingen direkt koppling till underlivet men ALLT man äter påverker kroppen på något sätt.
    Själv åt jag vanlig hederlig dofilus ca en halv dl om dagen bladade med ca 1 dl apelsinjus (mycket billigare än proviva!)
    och det är inte bara vanlig sockor som kan vara boven socker finns ju i mycket annant.
    prova till ex att sluta äter vanlig vete och havre ett tag.
    i alla fall jag lider med er.... kram

• famousfairy

ah just det .. ni som gå till gymmet... bomulls trosor under träningsbyxor, INGEN STRING!!! och om du ska gympa och sen göra gymet ta en trosskydd som suger åt sig svetten.
    och prova Nivea Dusch Olja.. Och om det är en snabb dusch efteråt ni kanske inte hinner ta bort allt tvål.. bättre att ta bara vatten och vänter tills du kommer hem.
    Svett och svamp... = rent helvete!
    (jag vet jag är dansös!!)

• martinibruden

famousfairy Att svetten har koppling till svamp tror jag fullständigt. Jag svettas mycket därnere och har också mycket svamp.

Ja jag känner en doktor som jag ibland ber skriva ut Diflucan 150 mg.

• silverdrake

jag tror faktiskt på att man ska pass vad man äter när man har mkt svamp, jag hade svamp i lite drygt ett år, (har nu varit fri i snart ett halvår ta i trä) och till slut kändes det som Fluconazol (samma som difflucan) inte hjälpte längre, jag gick på en långkur med en tablett i veckan. så slutade jag och sen ibland när jag kände det komma tillbaka tog jag en, men det blev bara värre, de gånger jag kände det komma tillbaka men inte tog någon tablett försvann det av sig själv.

det som jag tror gjorde att det helt plötsligt försvann var att jag lyckades stressa ner och må bättre i allmännhet, lufta massor. hade inte byxor eller underkläder på över ett år utan gick med kjol och knästrumpor med skötet bart:D och så smörde jag in ofta med jojobaolja. och att jag skar ned på socker om jag ibland gav efter och satte i mig en påse godis på kvällen hade jag oftast kli på morgonen...

sen så tror jag att för mig var den psykiska biten stor, jag var besatt av svampen, kunde sitta i timmar och googla på diverse diskussioner om svamp, när jag slappande av och tänkte på ett liv utan det så så försvann det...

• cissig

Var ett tag sen man var inne här nu. Jag håller helt med dig silverdrake.. man kan nästan bli besatt av svampen. har ägnat ganska många timmar åt att hitta bot o underkurer... men man blir verkligen deppig för det är väl de värsta historierna man stöter på hela tiden och tror att man aldrig ska bli fri från det.

Hur går det Shannon, har du varit hos gyn än?

Jag hoppas fortfarande på att kuren jag fick sist ska hjälpa. hoppas hoppas!

Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen