Jag skulle aldrig klara det här utan is och sugrör! :D Även om jag har sållat ut de smaker som jag verkligen tycker om, och inte bara tolererar, så kan det en del dagar kännas som att det blir lite "mycket" - då hjälper isbitarna mycket.
Jallle,
Du kan ta hur mycket vatten du vill - det är en ren smaksak. :) I början tog jag två dl till mina påshalvor, nu kör jag på 1,5 dl. Min konsult sa att hon körde på fyra dl per påse osv.
Det ÄR svårt att få i sig allt vatten, men också väldigt viktigt. Ett stort glas (3 dl) vatten före frukost, ett direkt efter och sedan ett sådant glas varje gång jag dricker en påshalva, några glas däremellan och så en kopp te då och då - det är enda sättet för mig. :)
Te kan jag för övrigt rekommendera om hungern slår till. Min mage gillar att det blir varmt, tror jag. :) Dessutom känns det lite lyxigt och mysigt och om man tar sig tid att bara dricka te, i en fin kopp, en stund. :)
Det är självklart inte omöjligt att klara det på två månader, men risken finns att du blir besviken om du räknar med att klara så mycket på så kort tid. :) Någonstans mellan ett och fem kilo kilo lär du gå ner per vecka. Jag är superglad om jag går ner två kilo per vecka. :) Den första veckan är ju lite speciell, så räkna inte med att gå ner lika mycket sedan.
På tal om smaker så var det någon här som för länge sedan gav tipset att göra varm vanilj med lite mindre vatten och sedan ta kanel eller kardemumma på. Det blir lite mannagrynsgrötssmak över det. :)