• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Davesbrud

Hihi, tar mig en stund innan melodifestivalen (min dotter väntar ivrigt) och läser lite om vad ni skrivit. Jag måste hoppa över era inlägg om matsug tyvärr. Men annars går det bra, nu med 2:a dagen avklarad (nästan). Bara det att jag inte fick en exakt starvikt. Batterit hade tagit slut på vågen, så peppar mig själv iallafall att nu jädrar ska det synas oxå. Ska mäta överarmarna i och för sig tänkte jag. Har som sagt gått ner lite på senare tid, men ska få fina armar är tanken. Nu hänger det lite gäddhäng som jag avskyr att ha till min axelbandslösa klänning. Med denna kur och med en del styrketräning skall jag nå mitt mål!! Tänkte på att ni inte har skrivit in startvikt o hur mycket man gått ner hittills o mål osv här? Eller har jag missat ngt?
    Jo sedan undrar jag över om ni äter barsen Slimbridge på ren kur eller äter man de bara vid kombinerad kur. Man kanske förstör ketosen då. I mina papper står de som alternativ endast under kombinerad kur så jag antar att de har för högt näringsvärde för ren kur?
    Nä nu börjar det på tv,,,,,

• Jallle

Davesbrud: Jag skriver min vikt då och då Började i måndags, med 86,4 kg utan kläder. Igår 80,2 kg. Och i morse vägde jag 79,5 utan kläder Känns inspiererande, även om mycket är vatten. Men jag tror det var Vegetarian som sa att ca 2 kg var vatten Och så var det ju lite muskler. Men jag har motionerat flitigt! *Stolt* Slimbridge är bara (tyvärr, jag börjar snart gnaga på möblerna, som Buslinna sa tror jag) är inte för oss på hel kur Det är förbjuden mark! Sitter också och tittar på melodifestivalen
    Och jag längtar spänt för att se vad vågen ska visa imorgon!

• Davesbrud

oj oj inte dåligt med din viktnedgång Jallle, så bra har jag dock inte som förväntning på mig själv. Ja 2 kg är vatten, det vet jag eftersom man måste gå ner 2 kg under sin målvikt då man ökar 2 kg meddessamma man börjar med vanlig mat även under upptrappning.

• Jallle

Davesbrud: Ah, så pass! Det hade jag ingen aning om. Alltså, att man måste gå ner två kg under sin målvikt. Jag går ju inte till någon konsulent som sagt, har bara pratat med en när jag började. Nu vaknade jag för en stund sen och ska snart ut och gå, efter frukosten så man kan samla lite krafter Sista dagen på första veckan idag Känns jättebra Jag har börjat hallucinerat mat dock. Och inatt drömde jag om jättegott godis. Men nej, det gäller att härda ut *Krama om alla*

• Babycakes

Hej allihop.

Idag är det den fjärde dagen och det har gått förvånansvärt bra. Igår var jag på middag. Trodde det skulle bli jättejobbigt men det var inte så farligt. Känner mig så himla motiverad. Idag var jag ute i en och en halv timme, efter frukosten. Nu ska jag börja sortera i garderoben.
    Grattis till alla era framgångar! Vilka babes vi blir till sommaren!!(-:

• Jallle

Sjunde dagen idag, går någorlunda bra. Åt frukost vid tjugo i tolv typ. Blev lite sent, det var en kaka i ugnen som jag skulle passa, och jag vill ha i mig min dryck precis innan jag sticker ut och går. Var väldigt jobbigt att hälla i smeten till kakan i formen och inte få smaka lite. Jag var ute i ca 1 timme och 45 minuter (men jag vilade en stund när jag var framme där jag vänder också). Fick någon kick på vägen hem och gick jättefort hem. Och nu har jag rent ut sagt SKITONT i benet! Hoppas på att det går över snart och inte är nån sena eller något sånt som krånglar. Jag vill kunna vara ute och gå imorgon igen! Vågen landade på exakt 79 kg idag. Så jag har gått ner 5 hg sen igår. Helt okej
    Men nu ska jag ta och vila mitt ben

• Jallle

Nu har sjunde dagen gått mot sitt slut. Och jag har inte ont i benet längre
    Men jag har en otrolig mensvärk!
    Så jag har inga större förhoppningar om morondagens vägning utan överväger att väga mig nästa måndag istället och se vad jag går ner på en vecka och fortsätta motionera som vanligt.
    Ska fortsätta se på film nu med min magont.
    *Krama om alla*

• fru66

76,7kg!!!
    Nu kör jag igång. Det känns så skönt! Nu är det slut på frossandet! Jag ska ner ca 10-15kg. Det blir till att köra helkur nu ett tag framöver!

• nicobo

Jag ska köpa pulver idag och testa på Ck för första gången, kommer inte att köpa soppor.
    Suttit och läst här jätte länge men känner inte direkt att jag fått nått grepp om vilken smak som går bort helt. För mig går nog kaffesmaken bort fort som satan eftersom jag dricker inte kaffe & avskyr det.

Jag ska testa på dieten mkt för jag har fått någon konstig sträckning i nacken och vågar inte träna speciellt mkt. Så tänkte börja med 1vecka för bara se om jag tycker om det eller inte. Kämpar just nu för att få ner min vikt under 60kg (ligger på 68just nu , är 161cm) jag ha gått ner 20kg för 2år sen och nu vill bli av med det sista för att få ro i kroppen.
    Tycker ni alla verkar super duktiga här i forumet och en sak bara!

ni som blir sötsugna i tid och otid testa på brustabletterna viktkontroll, finns på naturapoteket. Jag är ett godismonster 8men hatar sräpmat) så dessa brustabletter har hjälp mig något sjukt mycket!

Men tillbaka till saken. vilka smaker? av shakerna? och några bra tips förutom vanilj + lite kanel eller chocklad + banan. jag har provat på andra mjölkshake's och inte kunnat få ner dem men hört CK ska vara bättre + mycket godare.

• Pretty^Woman

OT....
    Kan man äta både Reductil med Cambridge??

Svar på tråden Cambridge Kuren