• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Buslinna

Kul att det går bra för alla!

Jag har stannat upp rejält - har inte gått ner ett hekto sedan jag rapporterade min veckovikt i söndags. Det är mensens fel, men jag lär ju gå ner desto mer när svullnaden släpper om någon/några dagar. :)

Unnade mig i går kväll att äta en burgare som kroppen fullkomligt skrikit efter i flera pms-dagar. Det var mumsigt och det var inga problem att fortsätta pulvra i dag.

Hoppas på nedgång i morgon, men tror att det släpper först om några dagar. :)

• Jallle

Buslinna - Åh gud vad jag avundas dig. En hamburgare! Det är garanterat va min kropp kommer skrika efer. Ja DEN veckan lär det bli ett helvete för mig då, jag brukar bli extremt sockersugen när jag har mens. Ska till danmark i sommar, och då lär det bli en tripp till tyskaland för att handla över dan, och där har dom billigt godis. Men ska jag kunna köpa något då (jag HOPPAS att jag är klart med kuren då) så ska jag undvika sånt tiden innan. Annars känner jag mig också mest sugen på nyttig mat. Jag måste ha feber eller något!
    Men jag har precis "ätit" frukost så jag är inte särskilt sugen på nåt alls nu Fasen vad skönt det känns Hur går det för er andra?

• Buslinna

Jallle,
    Haha, jag kan lugna dig med att inget är så gott som man drömmer när man inte äter - burgaren var god men inte så att tänderna krullade sig. ;)

• Babycakes

Hej

Ja, då har jag gått en dag på kuren. Det har gått bra, har inte varit alltför hungrig. Men gud vad jag har sprungit på toaletten. Funkar inte så bra i mitt jobb, då jag sitter i samtal med människor hela dagarna. Men så får det bli.
    Var hos konulenten igår och upptäckte till min stora glädje att min våg väger ett kg för mycket. Billig digitalvåg(-:

Nej, nu är det bara att köra på som attan.

Hur mycket orkar ni träna? Jag simmar och går promenader men jag kanske ska dra ner lite på simningen. Ska i alla fall gå ut och gå på lunchen.

Ha det gott!!

• Jallle

Buslinna - Haha, det har du rätt i

Babycakes - Grattis! Skulle själv inte ha någonting emot om min våg visade ett kg för mycket
    Jag går en långpromenad en gång om dagen i rask takt. Går när jag ska någonstans, åker inte bil eller cykel. Sen när pållen kommer (om ca två veckor) så blir det väl långpromenad + ridning. Och ridning är jobbigt

Vägde mig för en stund sen, 80.2 kg utan kläder Det är väl mest vatten, men ändå! Snart är första veckan över, och jag är snart under 80 kg! Måste dessutom rätta mig själv i ett tidigare inlägg, det var 86,8 med kläder. Och 86,2 utan kläder Det står det i min dagbok iaf Åh vad motiverad jag känner mig

• Jallle

Btw, om man går på hel kur på... Låt oss säga två månader, tar tarmara stryk då? Det blir ju knappast särskilt mycket att arbeta med för dom.

• Buslinna

Jallle,

Det går ju läskigt bra för dig! :)

Det är en del fibrer i pulvret, men särskilt mycket är det ju som sagt inte. Jag brukar lägga till ½-1 msk psylliumfrön varje dag för att fylla ut lite, då blir jag dessutom mindre trög i magen. Så om du oroar dig kan du alltid göra det.

Vad är det för pålle du ska få hem?

Babycakes,

Jag promenerar ibland. Något annat än lågintensiv träning är inte bra när man bara går på pulver - kroppen kan inte omvandla det lagrade fettet till energi tillräckligt snabbt och bryter i stället ner musklerna. Dem vill man ju inte bli av med bland annat för välmåendets, fettförbränningens och hållningens skull. :)

• Jallle

Buslinna - Ja, men man vet ju inte hur det går sen Okej, det ska jag ta och testa
    Det är en islandshäst importerad från island

Nu sitter jag och matporrar igen. Har hittat nån godisfabrik (typ gränna nånting) som man kan beställa från. Och ni ska veta hur svag jag är för sura remmar. Såg någon tjejs blogg, hon hade en bild på en godispåse på 1 kg som låg och vänta i skafferiet son skulle äta när hon var färdig med bantningen. I want!
    Men snart ska jag göra min lunch och sen ut och gå.

• Buslinna

Haha, kanske inte så smart att fira viktnedgången med ett KILO godis? :D

Vad härligt med häst! Och en isis ... Om det vore enklare (alt. inte lika dyrt) att rida i Stockholm när man inte har bil!

• Jallle

Nej det är väl inte det Men man kan ju ta i små mängder Kanske 1 hg per vecka eller nåt sånt
    Skulle gärna vilja ta och undvika godis HELT till jag har begett mig till danmark i sommar. Det blir bilsemester, godis är ett måste då för mig!

Svar på tråden Cambridge Kuren