• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Buslinna

Hej drömbrud! Och tack för peppningen - det är mycket välkommet! :)

Superkul att du lyckats hålla vikten. Hoppas att läkningen efter operationen går snabbt och bra! :)

• vegetarian

Ja, så var det en vägningsdag igen hos tant konsulent Efter 8veckor på ren kur. Åttonde veckans resultat: -1,9 kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 76,5 kg
    BMI:25,3
    Mål: 70kg

Buslinna: Jag har hört att förnränningen hos vissa kan ökas lite av att få i sig protein då och då. Men en del klarar inte ens en mineralvatten utan att falla ur ketosen...Grattis att det går så bra! Jag har inte hört ngt om längd-antal påsar?

Drömbrud: kul att se dig här igen!! Vad JÄTTEHÄRLIGT att höra att du stannat på vikten utan ck - det ger en övertygelse om att det faktiskt funkar (har ifs inte tvivlat)samt är VÄRT det!! Oj! Har du opererat bort mandlarna...?
    Titta gärna in senare och tipsa oss andra om din GI-mat. Vi kanske kan starta en egen sådan tråd senare (finns redan?)
    där vi ältar gi-mat och recept ...hihi!

välkommen "nya" användare av ck! Jag kan bara svara för mig; jag har ingen hemsida med mina framsteg

• Buslinna

Tja, det finns ju studier som säger att man går ner mer i vikt om man äter lagom mycket fett, jämfört med för lite. Det är ju också en bärande tanke inom GI:andet. Kanske är det det som gjort det - jag har tillfört extra fett och proteiner. Vore ju om inte annat härligt om det var så. :D

• MrsA

Hej på er!
    Har läst tråden i några dagar och jag är imponerad!!
    Vad duktiga ni är !

Själv ska jag börja med CK i morgon, men jag är nervös! Tänk om jag inte klarar av det... har planerat för det ett tag nu och är mentalt inställd. Dock vet jag att det kommer vissa dagar när det kommer vara svårt att gå på ren kur. Tänker närmast på min möhippa (som jag misstänker blir av snart!!. Hur har ni andra gjort? Vad händer om man "fuskar" en dag?

Har möte med konsulenten i morgon! Nu är det dags!!

• Mastermind

vegetarian - Snart under BMI 25!! :D Grattis!!!

• fröken lycka

Hej flickor!

Så roligt att läsa om era fantastiska framsteg, vilket jobb ni gör!
    Jag är helt ny här på BT och även helt ny med cambridge, min andra dag i dag på ren kur och så hittade jag hit, vilken lycka!

• vegetarian

Mastermind! !!! Ditt inlägg fick mig att låta bli att äta en kycklingbit som låg och ropade på mig i kylskåpet igår....!
    jag har lite svårt att verkligen GLÄDJAS över att jag snart har nått min målvikt hos konsulenten (75 kg satte vi upp till att börja med vid inskrivningen)tycker ändå att jag ser så mkt STÖRRE ut än alla andra. SJÄLVKLART märker jag stor skillnad men jag är STOR än... kommer att vilja vara närmare 70 än 75 iaf, därför har jag min egen målvikt 70kg som jag skriver här .

Idag har jag varit i farten! På fm åkte jag 2,5 km skidor med äldsta dottern, sen tog familjen en vinterpromenad med ett besök som var hos oss mitt på dagen. Sist men inte minst har hela familjen åkte en tur på långfärdsskridskor på sena em. Dock har allt varit i relativt lågt tempo.

Kul att det tittar in nya här! .-) Välkomna hit MrsA och fröken lycka!!

• Mastermind

vegetarian - Kul att kunna vara till hjälp. ;) Jag förstår precis hur du menar med att inte känna sig mindre, trots att vågen visar helt annat. :/ Det är lätt att få en förvrängd självbild vid en viktnedgång, speciellt när den är snabb. Mitt tips är att du kolla på måttbandet/kläderna och på foton, istället. Det "går in" mycket lättare än vågens siffror. Vad säger omgivningen, dina närmaste? Det måste ju synas en hel del på dig nu? :)

Usch, nu ångrar jag att jag inte höll fast vid CK den där omgången i januari.. Men man kan ju inte göra om gamla saker, så jag får satsa på framtiden istället. Du är iallafall en enorm inspiration. :) Kan du inte knåpa ihop en lätt hemsida, eller bara lägga upp bilder (med ansiktscensur, om du känner dig bekvämare med det?), vore ju jättekul att få se dig. :D

• MrsA

fröken lycka, ska vi som är nya och i samma fas, peppa varandra lite extra?!!

Har klarat min första dag bra. Hur går det för dig?

• fröken lycka

MrsA, det låter verkligen som en strålande idé! Roligt att din första dag gått bra, ett stort steg i rätt riktning! Det är bara att gratulera!
    Min dag 2 är snart avklarad, middagsdax alldeles strax, grönsakssoppa blir det, hoppas den är god. Dessa två dagar har gått över förväntan, får se hur morgondagen ter sig..

Svar på tråden Cambridge Kuren