• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • sansan

Hej alla glada!

lite nytt om mig då

vikt vid start 82.2
    dagens vikt 77.3 = -4.9

har nu fått min mens "suck" samt att jag ligger i influensan med feber

detta påvärkar vell viktnedgången???

tycker att det går segt har nu gått på ren kur en vecka andra veckan böt jag ut tre mål samt helgen ett mål om dagen

är nu inne på tredje veckan
    äter tre ck om dagen men även te samt en macka i bland detta påverkar förståss med
    har ni några bra uppmuntringstips??

trött å sliten sansan

• MimmiMus

Hej, tjejer!

Hoppas allt är väl med er och det är jätteroligt med alla strålande resultat!

Vegeterian - vilken fantastisk viktnegång! Måste kännas enormt skönt!

Jag har fortfarande inte kmmit igång med min rena kur men jag kör faktiskt en väldigt strikt kombinerad sådan. Byter ut 2-3 mål varje dag mot ck och om jag äter så är det utan kolhydrater. Dock gav jag blanka tusen i detta i lördags och söndags. Lördags så var det en hela dag på stan och middag på Gondolen men alldeles för mycket vin och champange (vi hade juh förlovningsdag). Men det var det garanterat värt trots en brutal baksmälla på söndagen . Nåväl, hade jag inte varit magsjuk och ätit pulver tidigare samma vecka så hade jag nog klarat alkoholen mycket bättre Men det blev en del skitmat på söndagen som en naturlig följd av föregående kväll - men igår och idag är jag på rätt spår igen. Får se vad vågen visar imorgon. I onsdags förra veckan så var det juh 73,1 och nog borde vara åtminstonde 1 kg minus. Det känns som det i alla fall.

Nä nu måste jag springa in ett möte!

Puss på er!

//Mimmi

• sansan

hej Vegiterian

grattis til ditt fina resultat,
    men hur har du gjort?? är det bara ren kur?/ sansan

• vegetarian

tack för så snälla ord, Tanja, Mimmi o Sansan

Sansan: Ja, det är REN KUR sen den 2 januari - alltså 6 veckor sen start. jag har inte fuskat (ev med att dricka för lite vatten någon dag )och jag har inte tränat heller, har inte känts som om jag skulle mäkta med att sätta igång från start med det - inte än i alla fall. Hade tänkt att börja träna i samband med kombinerat om ett tag . Får se hur det går med allt. Jag har tagit en dag i taget och bara försökt att "ställa in mig" på att detta är MIN mat nu ett antal veckor framåt. Jag har försökt att undfly tillfällen där familjen äter när jag känner att jag är sugen. jag har dessutom en sambo som stöd och han har tagit på sig mycket av familjens matlagning.

ja, nu har jag ju hållit på så länge så det går lite av sig självt - blir inte lika sugen på mat längre, men kan däremot njuta av att fantisera om olika maträtter och då vattnas det i munnen !

Nu ska jag snart åka o handla mer "mat" hos konsulenten!

Kram till er alla!

• vegetarian

Idag är det ju alla hjärtans!!!

Vi brukar alltid ha extra mysigt vid middagen med något smarrigt till efterrätt .
    MEN idag har jag bara förskaffat så det blir gott-gott till övrig familj jag ska även låta dem äta hemmagjord pizza som båda sambon och äldsta tjejen älskar. (jag har bett dem att inte laga det SÅ ofta nu när jag ck:ar, för den goda doften sprider sig i HELA huset och sätter i gång kurr i magen och SUG *slurp*
    min hjärna signalerar till magsäcken att nu kommer det snart mat - och då blir det supertufft!!!

Som tur är har jag en förstående sambo ;-o så jag får väl vara lite förstående mot dem idag då

JAG TÄNKER INTE ÄTA NGT IDAG!!!
    Även om tanken har slagit mig.......

• novali

Hej igen!

Har skrivit här tidigare att jag skulle börja med CB den 2 feb. Men jag åkte på en rejäl släng av influensa (är faktiskt inte riktigt pigg än) Men IDAG är det dags. Har börjat med CB idag och har två veckor framför mig på renkur!

Signatur: novalii
    Start datum: 070215
    Längd:163 cm
    Start vikt: 75,4 kg
    Aktuell vikt: 75,4 kg
    Mål: 60 kg

Härligt att dena tråden finns där vi kan stötta varandra!

Lycka till tjejer!

• vegetarian

Hej novalii! *vinkar*

Idag har jag "sprängt" 80-gränse !!!!!!! 79.8 på vågen i morse *slår frivolt*

• novali

GRATTIS!

Vad kul! Man blir såå glad när man ser resultat!

Åt min första shake till frukost (Banan). Måste säga att det kommer inte att bli min favorit. Tyckte att den smakade salt.
    Till lunch blir det jordgubb. Hoppas på bättre smak...

• sansan

Novalii lycka till!!
    Vegiterianen grattis !!!!förstår att du slog frivålter...

själv är jag inne i en influensa med feber som inte vill ge med sig...suck
    äter två till tre ck om dagen ev en macka i bland fel av mig på måndag ska jag börja på en ren kur i gen hoppas då på att vågen går ner står liksom still det beror vell på mackan?
    sköt om er kram sansan

• novali

Första dagen har gått. Lite hungrig på eftermiddagen, men inte så det störde. Jättetrött!!! Sov nästan hela förkvällen. Men det kan ju också bero på att det blev lite sent kvällen innan (alla hjärtans dag).

Idag är andra dagen och jag har begynnande huvudvärk, men jag har inte ätit min shake ännu. Kanske blir bättre när jag äter.

Hur går det för er?

Svar på tråden Cambridge Kuren