• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • vegetarian

jag har ju barn som vaknar TIDIGT oavsett om det är helg eller vardag så vi har hunnit vara ute i pulkabacken i 1,5 h. Jag såg noga till att det var JAG som drog mesta delen på vägen dit samt drog upp minstingen i sin pula upp i backen (och pappan tog emot)så nu har jag fått dagens MOTIONSPASS !

Igårkväll var det jättejobbigt efter simhallen att inte få äta med familjen undra hur det blir ikväll...

jag märker att om jag lagar maten så går det ju bättre, så jag antar att jag ska laga middag då?

är det någon mer än jag som är mer trött än vanligt, ja då menar jag att man behöver mer sömn. Så har det blivit för mig nu under sista veckan. De senaste två dagarna har jag tagit en tupplur då minstingen sovit middag lägger mig även tidigare på kvällen.
    Tröttheten gör väl att man blir mer hungrig på kvällen kan jag tänka?

Oj, vad långt!
    Sorry!:-0

• MimmiMus

Hej, tjejer!

Vet inte om någon kanske känner till mig sen förr men jag är en hängiven CK:are.

Jag har lyckats hålla vikten väl men nu under hösten/vintern så har jag tyvärr lagt på mig en hel del som jag är allt annat än nöjd med.

Detta måste jag naturligtvis göra någonting åt och därför så börjar jag med ren kur imorgon. Jag ska gå på ren kur till den sista februari. Sen måste jag börja trappa upp försiktigt. 2 födelsedagar, 1 Åre-weekwend och 1½ vecka på Mauritius (tror jag - överraskning ) men pappa, mamma och lillasyster i mars.

Förrut så har jag alltid vägt mig en gång varje vecka men den här gången så kommer jag inte väga mig förrän den sista feb. Det är jättebra för motivationen väga sig en gång varje vecka men ibland blir man faktiskt besviken - som när man haft det månatliga, då har man inte alls tappat lika mycket som man förtjänade. Det kan vara lite jobbigt mentalt.

Detta ska bli kul faktiskt! Jag hoppas även på ert stöd. Jag vet nämligen av erfarenhet att BT är en förutsättning för att jag ska lyckas. I alla fall för att klara sig igenom de första två veckorna. Sen går det av bara farten.

Kram på er!

//Mimmi

• Buslinna

MimmiMus,
    Varmt välkommen tillbaka! Kul med en CB-veteran! :)

vegetarian,
    För min del är ordentligt med sömn en förutsättning för att jag ska gå ner i vikt, har jag insett. De nätter som jag ha sovit minst 7-8 timmar har jag också gått ner överlägset mest, medan jag känner mig svullen och obekväm om jag sover för lite.

Jag tycker också att jag kan sova mycket mer på CB än utan. Jag försöker helt enkelt sova så länge som möjligt på helgerna. Du har ingen möjlighet att få uppbackning så att du inte väcka av barnen någon/några morgnar i veckan när du inte måste upp till annat?

• drömbrud

Måste göra er besvikna tjejer!
    Jag har avbrytit min ren-kur och har gått över till "Gi diet". Har känts bra men en riv start me nu sista veckan så märkte jag och min kille att jag blev mer och mer fixerad! Det ända jag tänkte å var hur jag såg ut, jag jämförde mig och jag har lätt för att må dåligt och jämföra mig med andra, kritisera mig själv och inte tillåta mig synas eller älskas!
    Allt som snurrade i mitt huvad var kilon centimentrar och jämförelse! SÅ jobbigt..

Jag valde att innan allt spårar ur, jag mådde så dåligt i Lördags att jag nästa grät så fort jag tänkte på utseende, så jag avbröt min rena kur efter -10 kilo.

Jag har gått upp 2 ketos kilon men är ändå nöjd!

Jag kände precis som "mastermind" oxå att min viktnedgång inte blev för mig själv. Det blev för att "inponera" på andra som och jag själv glömdes bort mitt i allt shakande.
    Jag förlorade allt vad socialkontakt heter för att inte bli frstad eller för att slippa säja att jag bara äter soppor.

Men!
    Jag tycer att CB är en fantastisk metod som många når långt med! Har man sin egnen motivation!

Jag som sagt ska köra vanlig Gi diet. Har gjort det för och det är ett enkelt sätt att "äta sig smal". Det tar sin lilla stund men ja känner att det är bäst..

Hoppas att de är OK om jag hänger kvar här i tråden! Jag ror att jag kommer ta en shake dag eller så ibland fall ja känner mig lite "svullen".

Tusen kramar! Och STORT tack till alla som stöttat miG!

• MimmiMus

Åhh, tjejer!

Första dagen på ren kur är förj**lig.

Just nu är det extra motigt eftersom jag glömde ta med min påsar till jobbet.

Sjukt svårt att motivera sig just nu! Men jag tänker inte bryta detta. Jag har klarat detta förr!

Kram på er!

//Mimmi

• MimmiMus

Misslyckat!!!

Det blev ingen ren kur från och med idag

Fast jag kunde varit mer arg på mig själv än vad jag faktiskt är.

Det är inte alltid man lyckas på första försöket så imorgon tar jag nya tag och jag har redan lagt pulvret i väskan så att jag inte glömmer ta med det till jobbet.

Håll tummarna för mig imorgon!

Kram på er!
    //Mimmi

• MimmiMus

Hej, hej!

Nu är det nya tag som gäller.

Kram på er!

//Mimmi

• xwp

Hej! Jag är ny här, har gått på ren kur i precis 7 dagar och skal gå till 13 feb, ta en liten paus, och sen på det igen. Har ca 15 kg att gå ner.

Än så länge ha jag bara gått ner 2,2 kg på ren kur, men då är vattnet inkluderat, så jag antar att mina resultat är sämre än eras, men skam den som ger sig!

Jag har tidigare gått ner från 87 till 76 med viktväktarna, men så fastnade jag någonstans på vägen...

• Suss1

Hej alla kämpare!
    Jag är som bla MimmiMus - en ny-gammal CK:are. Jag startar om idag. Gick hos en konsulent förra våren och det fungerade bra, men lyckades inte ta tag i CB igen efter sommaren. Hela hösten/vintern har jag försökt "börjat om" på måndagar vilket inte har fungerat. Ni känner säkert igen er
    Idag ska jag till en ny konsulent på enskilt samtal. Ska bli skönt att komma igång igen.
    Vi hörs!
    Susan

• vegetarian

Drömbrud: vad bra att du har tagit ett beslut som du verkar vara på det klara med du har ju ändå inte så mycket kvar nu heller så det låter som en smart idé. jag vet inte hur jag ska göra, men det kommer väl en dag inom en snar framtid då även jag kommer hoppa ren kur och senare gå över till GI. Har spanat in MASSA recept... Funderar på att köpa en bok med GI-recept Har du någon som du kan tipsa om?

Buslinna: Jo tack jag har ju min sambo som kan ta kidsen, men vi kör operation "sluta med nattamning" så han har ibland ganska tuffa nätter (det GÅR inte att jag tar minstingen eftersom tuttisarna sitter PÅ mig )så jag har den senaste tiden låtit honom sova ut lite på helgmornarna - istället går jag och lägger mig tidigare på kvällen.

MimmiMus, xWp och Suss1:Kul att ni är med i tråden

Svar på tråden Cambridge Kuren