• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • vegetarian

ha igår var det ju måndag och jag hade vägningsdag -1,5kg under vecka 4

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 84,0 kg
    BMI:27,7
    Mål: 70kg

• drömbrud

Quinua kan jag tipsa om! Somalternativ till pasta, potatis ,ris etc.. Super gott!!

• xwp

Jag lånar eran rapporteringsmall :)

Signatur: xwp
    Start datum: 240107
    Längd:158cm
    Start vikt: 87 kg
    Nystartsvikt: 76 kg
    Aktuell vikt: 73,3 kg
    Mål: 58kg

Har gått ner 2,7 på min första vecka med ren kur trots att jag haft mens, woho!

• tina4

Hej! Inte deltagit på ett tag, men nu liten rapport. Jag har gått ned knappt 6 kg på 3 veckor och det är kanske inte fantastiskt, men jag känner att det är en äkta viktnedgång och inte bara vatten osv, jag ser mindre fet ut helt enkelt! Jag har också mätt och är ca 10 cm smalare i midjan och det är ju bra. Den dryga senaste veckan har jag ätit smakportion (en assiett el ibland litet mer) av litet kött eller fisk och grönska samt 3 påsar under dagen. Detta funkar för mig, för då funkar det även socialt med familjen. Hungrig blir jag ju inte eftersom jag antar att jag är kvar i ketos eftersom jag knappast äter några kolhydrater. Tidigare för ett par år sedan gick jag ned 4 kg på ren kur i 10 dagar, men det tog jättelång tid innan den vikten blev stabil efter att jag börjat äta igen. Tappar jag nu 1 kg/vecka så är det fantastiskt för mig som brukar gå ned 2-3 kg på 3 mån! med VV. Lycka till alla andra!

• vegetarian

Kul att höra ifrån dig tina4!

jag tycker inte heller att jag gått ner så fort som andra men känner som du att nu är det fett som försvinner .
    Under mina tre första veckor tappade jag 7,3 kg, vilket inte heller anses "mycket2 på rena kuren.
    Jag ser också att jag går ner mer en dag (0,5-0,7 kg) för att sedan ligga på den vikten ca 3 dagar - jag är en platåare !

är nu inne på vecka 5, andra dagen i dag och det är fortfarande ren kur. jag tycker att det bara blir lättare för varje vecka som går, men HELGERNA är supertrista rent socialt. Kan ifs bero på att jag hade ngn form av "matmissbruk" innan som givk i topp iom att det blev helg (helg=man SKA äta MASSVIS med gottgott och massa mat och de kalorierna räknas inte, typ...).

• Suss1

Hej tjejer!

Här kommer min rapporteringsmall från mig:

Signatur: Suss1
    Startdatum: 30 januari, 2007
    Längd: 156cm
    Start vikt: 75,7
    Aktuell vikt: 75,7
    BMI: 31,1
    Mål: 60kg

Dag 2 på CB - mår bra, men lite huvudvärk. Mera vatten så går det nog över!
    Suss

• MimmiMus

Hej!

Jag fattar inte vad som är mitt problem just nu - jag lyckas inte med ren kur!!!

Jag måste ta mig en riktig tankeställare och försöka påminna mig om hur man gör för att motivera sig.

Problemet, som jag ser det, är att jag inte är beredd att ta alla uppoffringar som faktiskt krävs just nu. För mycket jobb på kontoret, middagar med kunder, sambo och vänner, tunga renoveringsprojekt i lägenheten. Framför allt så jobbar jag så jäkla mycket just nu och detta blir bara för mycket för mig.

Jag har lite att fundera över. Jag tror jag ska ge mig själv fram tills på söndag. På söndag tar jag HELT NYA TAG. Dessutom är det underbart att vara ledig första dagen på CK. Första dagen kan inte jag fokusera på någonting annat än CK och dessutom blir jag trött och hängig. Söndag tjejer - då smäller det!

Jag måste verkligen lyckas. Om jag fortsätter i samma stil som jag har gjort i höst så hamnar jag snart i samma utgångsläge som för några år sedan och det är en hemsk tanke.

Upp till bevis!

Kram på er!

//Mimmi

• vegetarian

Bläh!

har varit o handlat hos konsulenten och vägde mig igen och nu har jag gått upp ca 1 kg sen i måndags pga mensen...
    Fast nästa vecka blir ju desto roligare

• Penny Lane

Hej chicks!

Måste ju förstås rapportera om min miniupptrappning inför möhippan i lördags. Jag började ju som jag sagt tidigare med att äta protein och lägga på grönsaker och sedan lite quinoa för att vänja magen inför lördagen med vanlig mat och skumpa. Och det gick finfint. Kunde äta mat och dricka både vin och skumpa utan att bli ett dugg bakis på söndagen. Dock tillät jag mig att ha söndagen som en extradag att äta vad jag ville för att sedan köra igång med ren kur i måndags.

Och i tisdags var det min vägningsdag - och mycket riktigt hade jag gått upp i vikt, nästan 2 kg men jag gissar att det mesta är vätska. Så nu ser mina uppgifter ut så här:

Signatur: Penny Lane
    Startdatum: 2007-01-05
    Längd: 168 cm
    Start vikt: 89,4
    Aktuell vikt: 83,8
    Mål: 70 (även om jag drömmer om 65...)

Så nu är det ren kur som gäller framöver (förutom nästa lördag då jag ska på bröllop). Lycka till allihopa!

• vegetarian

öhhh...?
    Har haft lite huvudvärk de senaste 3 dagarna, såeciellt då på em/kvällen då det kommit krypande Har kanske inte BÄLGAT i mig vatten men 3L har jag allt fått i mig. Beror det månne på att jag fick mens igår och att det är extra kämpigt?

Känner mig trött...

Svar på tråden Cambridge Kuren