• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • MimmiMus

Hej, tjejer!

12:55 satte jag mig i en taxi hem för att slippa spy på min kollegor.

Ligger hemma och mår pyton men det är ingen risk att jag avbryter kuren i alla fall - inte sugen på mat direkt

Usch - tyck lite synd om mig!

//Mimmi

• Buslinna

MimmiMus,
    Du är ju "veteran" så det är mycket möjligt att du redan provat det här, men ändå - utifall att du inte provat och det skulle lösa problemet med illamåendet. :)

Koncentrationen av vitaminer och framför allt mineraler kan göra att man mår illa. Prova att dricka vatten precis innan du dricker din mat och dela upp varje påse i två delar som du tar med minst en halvtimme emellan.

Jag har delat upp alla mina påsar på två av andra skäl, men provade en stressig morgon att ta en hel påse på en gång. Huga, vad jag mådde illa!!

• vegetarian

hej alles!
    har nu avverkat 5 veckor på ren kur och det går som på räls nu när man är inne i det. Lika bra att köra på!

kul att det startat så bra sansan!

Helena: kul att du är med i tråden!

Buslinna:ja, ibland är det annat som sätter käppar i hjulet jag har lyckats undanröja alla bevis på mina pulverpåsar där jag jobbar, även för släkt o vänner . Bara familjen som vet och det har fungerat bra hittills. Men i helgen oroade jag mig för hur det skulle bli - och det gick att äta utan att "äta" . Super att ha ett hungrigt barn bredvid sig i en stol som snor all uppmärksamheten SAMT min mat!!

Mimmimus: Å din stackare ! Kräksjuka är ju så vedervärdigt!! MEN som du sa - positivt är ju att man själv inte vill ha mat...

• vegetarian

Här är veckans nya mått -2,0kg.

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 82,0 kg
    BMI:27,1 (=lätt överviktig!! *jublar* )
    Mål: 70kg

Ha! Nu har jag tappat 10,8! kg

Dem vill jag aldrig se igen

• Buslinna

Supergrattis vegetarian!!!! Du är så duktig!

Jag pluggar tyvärr med extremt frågvisa människor och även om jag kan smyga undan med mina påsar får jag två problem:

1. Jag har inget bra ställe att göra ren min shaker till nästa portion - vi har ett liiiitet pentry med stoooor folkgenomströmning. Toaletterna är extremt sunkiga, så det går bara inte.

2. Folk skulle börja undra varför de aldrig ser mig äta och de skulle garanterat fråga.

Det får bli att jag äter pulver hemma och tar med mig något till skolmåltider. Förhoppningsvis har vi inte lika intensiva grupparbeten under nästa kurs och jag kan då köpa en extra shaker att ha med. ;)

• Ann55

Hej låter lockande med Ren kuren , men jag vet inget om den finns det någon som kan berätta för mej ?

• Penny Lane

Dags att rapportera in resultaten efter morgonens vägning, och hej vad det gick bra, - 4,3 kg!

Visserligen var nog 2 kg vatten eftersom jag hade ätit mat under helgen (möhippa!), men nu känns det riktigt bra. Siktar på åtminstone något kilo till innan bröllopet (inte mitt) på lördag.

Så här ser det ut för tillfället i alla fall:

Signatur: Penny Lane
    Start datum: 070102 (med Nutrilett) 070105 (med Cambridge)
    Längd:168 cm
    Start vikt: 89,4 kg
    Aktuell vikt: 79,5 kg
    Mål: 70 kg (65 kg är drömmålet)

Lycka till alla ni andra!

• Lajn

Tja
    Linda heter jag och har kört Cambridge ren kur i sex dagar. Det är första gången och jag var skeptisk i början. Trodde jag skulle sakna tuggandet. Men de goda smakerna kompenserar det suget bra. Var och vägde mig hos en konsulent idag och hade gått ner 3,5kg på dessa sex dagar. Det var en sporre.

• vegetarian

PennyLane: Härligt att det gick så bra med hippan och att vikten går ner så pass ändå !!Du ligger snäppet före mig men vi har samma målvikt (70) så det är jättekul om vi följs åt !! jag tror nog att 70 kan vara en "drömvikt" för mig, jag kommer först se till att hamna på 75 och sen se om det går bra att fortsätta eller om jag känner för att stanna av - det var ju så länge sen jag vägde 75 jag har varit uppe och nosat på tresiffrigt i flera år...

Välkommen till tråden Lajn! Kul att även du har upptäckt att det fungerar ganska ok med ck !!

Ann55: gå in på www.camebridgekuren.se till att börja med så kan du ställa fler frågor sen . Kul att du hittat hit.

• Lajn

Har drabbats av feber och förkylning. Och på det fick jag mensen idag. Typiskt.
    Är det okej att ta Alvedon eller motsvarande? Har det någon inverkan på viktnedgången?

7 feburari betyder 7 dagar sedan starten.
    Längd:170 cm
    Start vikt: 81,5 kg
    Aktuell vikt: 78 kg
    Mål: 65 kg

Svar på tråden Cambridge Kuren