Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Hej tjejer!

Trött och matt tittar man in, men i alla fall på bättringsvägen.

Åkte till min mamma i måndags för att jag trodde att jag skulle kunna få sova om jag låg i hennes ställbara säng. Men inte då, istället blev det en resa till medicin-akuten på det lokala sjukhuset där hon bor. Läkaren där chockade mig genom att lägga in mig. Så jag har legat några nätter på sjukhus med syrgas, för lunginflammationen blev till slut så allvarlig att min lungor inte orkade ta upp tillräckligt med syre. Men efter de bytt till rätt antibiotika så är jag nu mycket bättre och har äntligen fått komma hem till datorn.

Känns som att man borde ta ett ordentligt tag om bröllopsplaneringen igen.

• Snart_FruL

Tack Norrsken och Vårbrud

Någon som kan tipsa mig om en bra bröllopstidning. Måste ju ta det lugnt men vill ändå få komma igång med planeringen igen.

• Snart_FruL

Chickpea Välkommen hit! Du har min fulla förståelse, jag kommer inte heller att bjuda min pappa. Jag har till och med bytt efternamn för att inte heta likadant som honom. Min inställning är att man ska bara bjuda människor som man mår bra av att umgås med. Dessutom har min m2b aldrig ens pratat med min pappa...

• Snart_FruL

Chickpea Jag bytte efternamn för snart 12 år sedan och då var jag singel. Jag gjorde det i samband med att jag sa upp kontakten med min far. Sedan dess har jag pratat med honom exakt 5 gånger. Det är ca 15 år sedan jag träffade honom senast.

• Snart_FruL

Ett litet tips när det gäller högskoleprovet...

På statistikdelen, använd linjalen noga och bry er bara om de alternativ som anges i de olika svarsalternativen.

Jag fixade en massa gamla prov inför min första gång och sen satte jag mig hemma vid köksbordet med en högt tickande äggklocka. Jag tänkte att om jag kunde koncentrera mig trots tickandet så skulle det bli lättare på provdagen med alla andra ljud runt omkring.

Och för mig gick det så bra det kan. Jag lyckades få 2,0.

• Snart_FruL

förlåt att jag skröt, men jag är rätt stolt över att det gick så bra...

• Snart_FruL

Jo men oftast så finns det ju fler alternativ än de i svarsalternativen.

I nåt prov jag skrev så var det nåt om sammansättningen av skog i olika län. 15 olika län fanns med i statistiken men i svarsalternativen så var det bara 8 olika län som alternerades. Dumma jag satt först och kollade på alla 15 län innan jag själv kom på att jag ju bara behövde kolla de 8 län som fanns bland alternativen. Tänkte bara att andra skulle slippa slösa bort tid, men ni är kanske smartare än jag... ;)

• Snart_FruL

:D Det är lätt hänt tror jag... man blir överfokuserad tror jag.. nåväl vill bara vara till hjälp om jag kan. Och det bästa med råd och tips är att man bara behöver bry sig om dem man tror sig ha nytta av... :D

• Snart_FruL

Tro på dig själv, kanon att du har erfarenhet. Allt som inte är okänt är ju lättare att hantera än det som är nytt.

När du tänker tillbaka på tidigare gånger är det nåt som du tänker att du borde gjort annorlunda. Var det nåt som var jobbigare än nåt annat, hur löser du det den här gången?
    Lär av dina erfarenheter...

Men allt det där vet du säkert redan! Jag kommer tänka på dig och hålla tummarna!

• Snart_FruL

Verkligen inte min mening att ge någon prestationsångest....

• Snart_FruL

Tittade inte in förrän nu!

GRATTIS Ina!
    Fast trist med kraschade bröllopsplaner... kommer ni ställa in eller bara ändra planerna?

• Snart_FruL

Då är det ju inte konstigt om ni inte hunnit planera nåt.

Vad roligt, längtar själv efter dagen då man får se ett plus.

• Snart_FruL

Du har nog rätt.

Kanske är knäppt men ditt plus fick mig på gott humör idag. Nåt jag verkligen behövde... så återigen GRATTIS

• Snart_FruL

tänk positivt så går det bättre... att tänka att man inte klarar nåt är trots allt bara att sätta käppar i hjulet för sig själv. Man klarar mycket mer än man tror...

Jag kommer hålla tummarna för er allihop!

• Snart_FruL

hej tjejer!

Idag är en märklig dag. Vi har pratat jättemycket jag och Mikael. Och det vi kommit fram till är att lägga bröllopet på is. I alla fall i den form vi börjat planera.

Det känns som en sten har fallit från mitt hjärta. Det känns så fel att lägga så mycket pengar på en dag jag vet att jag i efterhand inte kommer vara nöjd med.

Tanken på att lägga flera tusen på en fotograf vars bilder jag bara kommer gråta av sorg när jag ser känns så meningslöst. Jag vill inte lägga tusenlappar på en klänning jag ändå inte kommer känna mig vacker i.

Kort och gott jag vill inte ha ett traditionellt bröllop så länge jag ser ut som jag gör.

Jag tillhör dessvärre inte dem som tycker att vare sig alla barn är söta eller alla brudar vackra. Vilket säkert är min förlust..

Vi vill dock fortfarande gifta oss, men vi har återgått till att inte ha ett datum för när detta kommer inträffa. Vi kommer fortsätta att spara till bröllopet varje månad.

Kanske har vi ett mycket litet bröllop snart och en större fest med förnyade löften efter min gastric bypass. Eller så väntar vi helt och hållet till efter operationen.

Vilket det blir vet jag inte...

Det känns som en märklig dag idag, och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Kanske att gråten ligger närmare, eftersom huvudorsaken till vårt uppskjutna bröllop är att jag misshandlat mig själv så svårt att jag inte längre orkar se vad jag har gjort med mig.

Nåväl nu kan jag rikta all min energi åt att läka mig själv och må bättre som människa och på det sättet bli en bättre partner och livskamrat åt mannen jag älskar mer än allt.

• Snart_FruL

Tack Norrsken dina ord värmer.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare