Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Ina det är ju möjligt att han gjorde

Nu ska jag gå och lägga mig...

sov så gott!

• Snart_FruL

Anja

Du kan inte dra till med att din systers man känner någon som jobbar i kakelbutiken och som lovat att ni kan få komma in och kika efter stängningsdags?

• Snart_FruL

missade det där med att ni redan varit där en gång...

hmmm säg att din syster köpt nåt på annons och att de behöver hans hjälp att bära. Typ någon tung möbel... Privatpersoner brukar ju vara hemma på kvällen.

• Snart_FruL

:D man får försöka så gott man kan...

Nä nu borde jag göra det jag ska.. det är alldeles för lätt att fastna här.

Ska börja städa, vi får besök på onsdag. Och dels är jag långsam, det finns ju en anledning att man går hemma sjukskriven, och dels så operaras jag på onsdag förmiddag så då blir det svårt att hinna med.

Men jag kommer titta in när jag behöver paus...

• Snart_FruL

PAUS :D

det går inte fort... men det går framåt!

Nja hålla tummar och hålla tummar, jag ska lasikoperera mitt öga. Har redan gjort det första så nu är det dags att kunna se riktig igen.. Har varit två hemska månader. Ständigt yr i huvudet och trött.

Jag hade så dålig syn att de inte ville operera båda ögonen samtidigt.

Det ska som sagt bli skönt att se igen, men samtidigt är det "hej förstoringsglas". För som närsynt ser man otroligt mycket bättre på nära håll än de med normalsyn gör. Men jag ser hellre sämre på riktigt nära håll om jag ser bra i alla andra sammanhang.

• Snart_FruL

Lucy; jag är/var väldigt närsynt. På det ögat som de opererar på onsdag har jag idag -7 dioptrier plus lättare astigmatism, på det redan operarade ögat hade jag -5,25 plus stor tal på astigmatismen. Dagen efter operationen var synen 1.0 på det ögat. Den största anledningen till att jag gör operationen är att jag inte kan ha linser på grund av allergier.

Norrsken; Jo det blir annorlunda, jag glömmer fortfarande ibland på kvällen att jag inte har glasögon på mig. Svårt att ta av nåt man inte har på. Fast det bästa är att jag äntligen kan ha solglasögon.

Jag är förresten superallergisk mot gräs/hö och hästar, och i mitt fall kan man knappast skylla på att mina föräldrar var pedanter. Dessutom var jag mycket hos min älskade mormor, man kan säga mycket om hennes hus men rent var där inte.

Hon bodde på en mindre gård, fast djuren var borta lång innan jag föddes. Min morfar var en stor djurälskare och lite av en hästviskare, det kom tydligen massor av folk dit med besvärliga hästar, som han fick ordning på. Han skulle nog beklagat min allergi om han hade levat.

Snitte; Med tanke på att jag (läs min snälla mamma) frivilligt betalar sammanlagt 24000 för att få ögonen fixade, så tycker jag inte det är så jobbigt. Har längtat efter det här ända sen jag fick glasögon för 25 år sedan.

• Snart_FruL

Förresten har vi två kattkillar, kort på dem kan ni se här:

home.gamman.se/herrochfrul/index.asp&id=230

Inser ju att jag egentligen inte borde ha katt heller fast jag inte visat någon allergisk reaktion på dem ännu. Jag är ju lite allergisk mot hund också.... så det är väl inte jättesmart att ha pälsdjur. Men de är ju så goa..

• Snart_FruL

Lucy mmm en av de stora anledningarna till varför jag tycker det var jobbigt med glasögon. Jag är helt tokig i solglasögon, så i vår ska jag köpa mig ett helt lager.

Hmmm kanske borde ha ett par med vita bågar för säkerhets skull, i fall nu solen skulle behaga titta fram på vår bröllopsdag...

• Snart_FruL

jag menar likaväl som att köpa ett vitt paraply...

vad roligt att du tyckte klänningarna var fina. Jag vågar ju inte beställa än (speciellt med tanke på att jag verkligen jobbar för att gå ner i vikt) , men jag vet redan att jag kommer vilja ha en med ärm.

• Snart_FruL

och jag skrev kanske lite klantigt, jag trodde inte du menade så heller.

Och jag tror du har rätt, många som blir allergiska gör nog det på grund av att de blivit för skyddade från smuts när de var små. Och sen finns det såna som jag som blir allergiska oavsett.

Det jag tycker är märkligt dock är att jag var inte allergisk när jag var riktigt liten utan fick min första reaktion när jag var 11, 2-3 månader efter jag blivit tvingad att vaccinera mig mot barnsjukdomar jag redan haft. Ibland undrar jag om det kan ha haft med saken att göra. Obs! Jag säger inte att barn inte ska vaccineras, frågan är bara om man ska vaccinera dem som redan har skyddet på naturlig väg.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare