Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Anja däremot så kan du ju testa om du har ett program som kan extrahera zipfiler genom att högerklicka på filen, om du har det kommer du som Lucy säger bara att kunna välja extrahera alla. Om du INTE har ett sånt program, så kommer det istället dyka upp en dialogruta där du ombeds välja vilket program du vill använda för att köra filen. Om det är det senare, så välj inget program utan ta istället avbryt. Och ladda sen ner lämpligt program.

• Snart_FruL

Lucy man kan inte ha koll på allt... :)

• Snart_FruL

Anja är lite nyfiken, hur har det gått med fonterna?

Hade ett jättebra samtal med min m2b igårkväll. Vi pratade mycket om hur vi båda vill ha det. Han har lite svårt att säga ifrån ibland, och jag kan bli så orolig för att jag kör över honom. Har varit med om att vänner till min mamma tyckte att jag bossade med honom, men när jag sa det till honom så sa han bara: "Bossa, neeej, men du vet oftast vad du vill och det är ju bra". Känns i alla fall skönt att vi är på samma nivå, och att vi är rörande överens om det mesta. Men det är väl som han säger han har aldrig funderat på hur han skulle vilja ha sitt bröllop, och eftersom han inte är ute på nätet och kikar så är det ju svårt att ha ideer också.

Vi var och tittade på en ny dator i förrgår. Känns som att den var helt ok... det börjar bli ohållbart att vi bara har en dator.

• Snart_FruL

Oh såg du inte mitt inlägg från igår. Ok då tar vi om det.

Det första du kan göra är att testa om du har ett program som kan öppna zipfiler. Detta gör du genom att högerklicka på filen. Om du får upp en ruta där datorn ber dig välja vilket program du ska öppna filen, så har du troligen INTE ett sånt program, * kolla listan finns det nåt som heter winzip, 7-zip eller annat med zip så välj det. Annars välj avbryt.

Annars kan du leta upp ett alternativ som heter extrahera alla. Då öppnas zipfilerna och de öppnade filerna lägger sig i samma mapp som de oöppnade. Då kan du kopiera dem. Sen går du till kontrollpanelen och öppnar en mapp som heter teckensnitt. Klistra in kopierna av fonterna där. Sen är de klara att använda.

Om du nu inte har ett zipprogram så kan du ladda ner det här som heter 7-zip, det är det jag använder och är mycket nöjd med. Det är alldeles lagligt och du hittar det här:

www.7-zip.org/sv/

När du installerat det så, gå tillbaka till dina zipfiler och högerklicka på dem och följ ovanstående anvisning. Från * eller stycket nedanför, beroende på vad som händer.

Hoppas att det funkar för dig!

• Snart_FruL

Anja glömde skriva ditt namn i mitt förra inlägg... men det var till dig!

• Snart_FruL

Anja Jag tycker om att få hjälpa till om jag kan... hoppas verkligen att det löser sig för dig. Är det nåt så får du gasta till! Kommer visserligen få besök om ett par timmar, men de stannar bara ett par timmar, jag återkommer ikväll.

Min m2b ska ut på stan med en kompis. Så han sticker kort efter att vårt besök gått. Det var visst after work där, så det var ju ingen idé att han åt middag hemma.

• Snart_FruL

våra färger är cremevitt, silver och vinrött. tycker om den kombinationen.

• Snart_FruL

Vi kommer göra alla inbjudningar, vigselprogram och festprogram själva. Vi blir ju bara någonstans mellan 30-35 personer, jag räknar just nu med ca 20 inbjudningskort. Så det känns inte som en så tung belastning. Sen vill jag ha dem enkla, tycker det enkla oftast är det vackra.

• Snart_FruL

Hehe.. vi var inne och kollade vad det skulle kosta med helt färdigbeställda inbjudningskort. Alltså med tryck, höll på att svimma, det skulle kosta över 55 kr per kort UTAN frimärke. Och det var bara inbjudningskorten, däremot räknade vi ut att det säkert hade varit lönsamt om man skulle ha väldigt många kort, genom att vissa av summorna var fasta och inte förändrades om man beställde fler kort.

Så vi har räknat ut att även om jag köper alla verktyg och material så kommer korten inte ens att kosta hälften så mycket som färdigbeställda. Och verktygen kommer jag ju kunna använda igen.

• Snart_FruL

Var just inne på Calligrafen valde kortet bouquet 20 st.

Sen vill vi ha tryck på framsidan, våra namn

Inuti vill vi att det ska stå en inbjudan till vårt bröllop

Plus att vi tycker det är snyggast om våra gästers namn står i samma stil som resten av kortet

och så vill vi ha kuvert

För dessa 20 kort får vi då betala 1550 kr inklusive frakt...

Korten kostar dock bara 8 kr st, men det är trycket som blir dyrt...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare