Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Angående festprogram så kommer våra även fungera som bordsplacering, då varje gäst får ett med sitt namn på.

I våra kommer vi ha en liten tipsrad om oss, lite hålltider, kommer väl stå lite om oss. Fast vi vet inte om vi kommer skriva nåt om gästerna, tycker det är svårt att skriva om andra. Känns som det är bättre att de får lära känna varandra genom att prata istället.

• Snart_FruL

Anja själv kan jag ju inte skylla på antalet då vi just nu ser ut att enbart bjuda in 30 pers.

• Snart_FruL

Har kommit på ett knep som gör att det blir lättare att sitta framför datorn, nu när ögat är känsligt... mina älskade solglasögon, visst man ser skum ut, men det är faktiskt riktigt behagligt för ögonen.

Vad gör man inte för att få hänga här...

• Snart_FruL

Hehe, skönt att inte alla här tycker man är knäpp som sitter med solglasögon på inomhus...

Snart så det stämmer opererade ena ögat igår. Det andra operarades redan i slutet på november. Jag hade så taskig syn att de inte ville operera båda samtidigt.

Nu har jag varit och tagit bort skyddslinsen och enligt läkaren såg allt fint ut. Fast det känns ju som någon hällt en sandlåda i ögat på en. Men det är värt det, det och vartenda öre som det kostade. Ser fram emot att kunna gå på vattengympa i framtiden och faktiskt kunna se den som leder passet.

Nu längtar jag bara efter att det ska bli februari så att jag får gå min korttillverkningskurs. Ska bli så roligt att få lära sig teknikerna ordentligt. Plus att jag tror man får lite rabatt när man köper material vid kurstillfället. Så då ska jag passa på att köpa allt till våra inbjudningskort, plus verktygen.

• Snart_FruL

Norrsken vad trist, alltid tråkigt när nåt man förväntar sig inte blir av.

Min kurs är inte så dyr tycker jag, nu är det ju bara ett enda tillfälle och det kostar 275 kr och då ingår det material man behöver just för kurstillfället.

Och vad det lät som på en kompis får man som sagt handla med lite rabatt under kvällen.

• Snart_FruL

Du måste hitta filerna först och se om det är zipfiler eller vanliga.

Är det zipfiler så måste du använda ett program för att öppna dem.

Om det är vanliga filer, så öppnar du kontrollpanelen. Där finns en mapp som heter teckensnitt. Klistra in filerna där, så kan du använda dem i word.

• Snart_FruL

filerna kanske du kan hitta om du först klickar på mina dokument och sen tittar om du hittar en mapp som heter mina nedladddade filer.

• Snart_FruL

det finns flera program som kan öppna zip-filer själv använder jag ett som heter 7-zip. Men det vanligaste heter winzip.

Här kan du ladda ner 7-zip. Jag skulle använda .exe formatet. Fördelen med 7-zip är att den klarar att dekomprimera flera olika format.

www.7-zip.org/sv/

• Snart_FruL

Lucy dessvärre så måste datorn ha ett program för att extrahera filerna. Om du kollar i din dator, så kommer du troligen hitta nåt program, som heter nåt med zip.

• Snart_FruL

Men om du väl har programmet så måste du inte öppna det manuellt för att det ska fungera.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare