Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Det första jag läste var praktiskt filosofi och det är så roligt. Dessutom var det en glidarkurs för mig. Jag hann läsa allt jag behövde på bussen till och från skolan, vilket innebar 2 timmar per lektionspass och vi hade bara 2-3 lektionspass i veckan. Fick ändå VG i allt.

Och det var tack vare en kille på filosofin som jag hittade Europaprogrammet. Vi stod och pratade om vad vi skulle välja efter filosofin, och jag nämnde nåt om att många dörrar stod öppna för mig för jag fick 2.0 på högskoleprovet. Och då suckade han längtansfullt och sa hade det varit jag hade jag sökt till Europaprogrammet. Hade aldrig hört talas om det förrut, men var tvungen att kolla katalogen och det lät intressant så jag sökte.

Och det är en otroligt rolig, men väldigt krävande utbildning. Tempot är hårt, det är mycket att skriva, men det är ju så intressant. Dessvärre så var jag inte redo att ta mig an en så tuff utmaning. Vilket var anledningen till att jag först bytte inriktning från nationalekonomi till kulturgeografi.

När jag började på Filosofen så kom jag direkt från att vara 100%-igt sjukskriven, jag hade till och med blivit erbjuden att bli sjukpensionär. Men jag ville verkligen inte ge upp innan jag ens fyllt 30 år. Så jag sa upp min sjukskrivning och började plugga. Men ville väl inte inse att jag inte är hälften så stresstålig som de flesta. Det har varit ett riktigt tufft nederlag, men skam den som ger sig! It ain't over until the fat lady sings, and I haven't even cleared my throat.

• Snart_FruL

nu ska jag skutta in i duschen, min m2b kommer snart hem nyklippt och fin och då vill jag vara redo att ge mig ut en sväng.

• Snart_FruL

oh så surt Norrsken, första gången jag skrev fick jag 1,7. Men jag hade fått högre hemma när jag testade mig själv, så jag ville testa en gång till.

• Snart_FruL

Nu har vi också skaffat en hemsida, så jag la till den. Det är visserligen inte vår officiella, men det går väl bra ändå?

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    home.gamman.se/inahjärtaradam
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.
    home.gamman.se/nyårsbröllop

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala. home.gamman.se/herrochfrul

April
    26/4 vårbrud2008 - Martina 29 år & Martin 29 år, Finja.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se
    19/7 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå.
    foreverandever.weddingannouncer.com

Augusti
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.
    9/8 Budgetbrud2008 - Anna-Viktoria 20 & Jon 23, Värnamo
    23/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/

• Snart_FruL

Jag är inte förvånad, ibland känns det som att hela vårt samhälle är allt annat än barnvänligt.

I år insåg jag att jag kommer vara äldre än min mamma, när och om jag har förmånen att få barn. Hon blev 33 år 12 dagar efter att jag föddes, och i år blev hon dubbelt så gammal som jag. Det känns märkligt, för jag alltid tänkt att hon var så gammal när hon fick mig.

Fast det är klart jag vill ju ta den omvända ordningen än vad hon gjorde, dvs först gifta mig och sen skaffa barn.

• Snart_FruL

Norrsken det är man definitivt inte, men man är kanske lite gammal om man får sitt första barn efter man fyllt 35 och så kommer det ju bli för mig...

• Snart_FruL

Anja nä det kan nog vara svårt att vara det om man har sett baksidan av medaljen...

• Snart_FruL

Norrsken de är nog FÖR familjepolitik, men kanske inte för alla...

Och du kan visst plugga och skaffa barn samtidigt, om du antingen har en partner som tjänar mycket pengar eller snälla, rika föräldrar som ställer upp och stöttar.

• Snart_FruL

Natti natti, tror jag ska slänga ett getöga på tv;n innan jag går och knyter mig.

Lär väl dyka upp här imorgon igen.

Min m2b var för söt för en stund sen, när han kom och frågade; "Har vi bestämt vad vi ska ha för färger på dukningen och annat på bröllopet, för i så fall kan vi ju ha dem på hemsidan" Han är så söt, vi pratade om färger för ca 2-3 månader sen, vi har till och med köpt material i dessa färger för att göra provinbjudningar.... :D

• Snart_FruL

jo han är söt, det jag tycker är sötast är att han liksom glömmer bort att vi har pratat om det. Provinbjudningen har trillat ur hans minne, fast det kanske är så att han inte tänker på att färgtemat mest kommer gå igen i trycksakerna, tärnklänningen och i min bukett.

Och så tycker jag det är så himla sött att han tänker på dukningen av borden, nåt som jag inte alls orkat lägga någon energi på. Han kanske blir mer bridezilla än mig vem vet... jag har ju redan blivit anklagad för att vara det, av vår marskalks flickvän. (dock med glimten i ögat)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare