2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Det första jag läste var praktiskt filosofi och det är så roligt. Dessutom var det en glidarkurs för mig. Jag hann läsa allt jag behövde på bussen till och från skolan, vilket innebar 2 timmar per lektionspass och vi hade bara 2-3 lektionspass i veckan. Fick ändå VG i allt.
Och det var tack vare en kille på filosofin som jag hittade Europaprogrammet. Vi stod och pratade om vad vi skulle välja efter filosofin, och jag nämnde nåt om att många dörrar stod öppna för mig för jag fick 2.0 på högskoleprovet. Och då suckade han längtansfullt och sa hade det varit jag hade jag sökt till Europaprogrammet. Hade aldrig hört talas om det förrut, men var tvungen att kolla katalogen och det lät intressant så jag sökte.
Och det är en otroligt rolig, men väldigt krävande utbildning. Tempot är hårt, det är mycket att skriva, men det är ju så intressant. Dessvärre så var jag inte redo att ta mig an en så tuff utmaning. Vilket var anledningen till att jag först bytte inriktning från nationalekonomi till kulturgeografi.
När jag började på Filosofen så kom jag direkt från att vara 100%-igt sjukskriven, jag hade till och med blivit erbjuden att bli sjukpensionär. Men jag ville verkligen inte ge upp innan jag ens fyllt 30 år. Så jag sa upp min sjukskrivning och började plugga. Men ville väl inte inse att jag inte är hälften så stresstålig som de flesta. Det har varit ett riktigt tufft nederlag, men skam den som ger sig! It ain't over until the fat lady sings, and I haven't even cleared my throat.