Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Godmorgon! Är jätteglad för jag sov i natt. Var på IKEA igår en snabbis, köpte inte speciellt mycket, men blev jätteglad när jag hittade en låda med julgranspynt för 1 kr. 48 grejer att hänga i granen, så nu ska vi testa julgran nästa jul. Jag har inte vågat ha någon uppe på grund av våra busfrön till katter.

Sen började väl dagen mindre bra med irritation mellan mig och min älskling. Han har så svårt att säga ifrån, och för mig är det superviktigt att få veta saker med en gång. Men men vi pratade ut om det och nu är det bra igen.

Nu ska jag ta och ringa till Titan television och fråga var det var de ville när de ringde igår.

• Snart_FruL

Min bästa kompis bor normalt i Lunden, men det jag har hört är väl att det är väldigt trixigt att få parkeringsplats däruppe. Fast om det är viktigt eller inte beror ju förstås på om man har bil.

• Snart_FruL

Drömbrud man kan ju döpa sig 2 gånger det har jag gjort. Det var 2 år emellan, först döptes jag i Svenska kyrkan för att jag ville konfirmera mig och sen så döptes jag in i en frikyrkoförsamling.

För mig är dopet en vacker bekräftelse på att jag tillhör Gud, att jag tror på honom. På nåt sätt såg jag mitt andra dop som ytterligare en konfirmation på min tro på GUD. Ungefär som när såna som redan är gifta väljer att förnya sina löften till varandra.

Men det är bara en tanke av många, ville ge mitt perspektiv på det.

• Snart_FruL

Är så glad fick bokningsbekräftelsen från Malins skafferi idag! Vi har redan skickat iväg betalningen och skrivit under bokningsbekräftelsen, så imorgon ska den postas tillbaka.

Det är det första stora som är klart, förutom att fråga m2bs kusin om hon vill viga oss (vilket hon blev jätteglad för) känns så rätt. Vi var på hennes prästvigning i somras och hennes bröllop sommaren dessförinnan.

Tänk att man kan bli så glad över att betala en räkning!

• Snart_FruL

tänkte bara titta in och önska er alla en trevlig helg!

Själv kommer jag inte titta in på några dagar, för jag ska hälsa på min tärna hela helgen. Ska bli hur kul som helst, sen hon flyttade blir det ju inte av att vi träffas så ofta.

• Snart_FruL

grattis norrsken och drömbrud!

• Snart_FruL

Har haft en mysig och lugn helg i Halmstad hos min tärna. Vi har pratat en hel del om bröllopet, men naturligtvis även om sånt som rör hennes liv.

Det är så skönt att ha henne, jag är visserligen inte dålig på att organisera men hon är snäppet bättre. Pkus att hon är bra på att få ner mig på jorden. Jag har funderat mycket på hur vi ska göra med baren. Vi vill bjuda på all dryck men inte ha en massa halvfulla glas stående här och var. Varpå hon genast säger, men vem är det på eran gästlista som skulle ta en massa nytt utan att dricka upp först. Jag tänkte så jag knakade och kom på att vi ju faktiskt inte har några såna kompisar eller bekanta... :D

Sen kan jag inte låta bli att bli lite avis, hon bor ju nästan granne med en bröllopsbutik. Såg en så himla fin fuskpälscape på en av skyltdockorna. VILL HA!!!

Plus att vi kommit överens om att hon köper sin klänning själv, men vi står för frisörbesöket och självklart tärnbuketten.

Känns skönt att ha med henne på den här resan...

• Snart_FruL

norrsken har ni bestämt datum nu? 19/7 är ett mycket bra datum, tycker jag i alla fall. För då fyller jag år! :D

• Snart_FruL

Trist Helmborn att ni inte fick det datumet ni ville. Men hela Augusti brukar ju vara somrig.

Norrsken

så länge era gäster får veta det i tid, så är det nog inga problem. Det går ju att planera sin semester, det är ju trots allt ledig tid!

• Snart_FruL

Finns många killnamn på M, Malte, Marcus, Mikael (tycker jag ju är extra fint, för det heter min m2b ), Mark, Morgan, Malkolm, Mats, Mattias, Mattis ... mm

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare