2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Anja förstår att det måste vara frustrerande att gå och vänta på bilderna. Hoppas de kommer snart!
Anja förstår att det måste vara frustrerande att gå och vänta på bilderna. Hoppas de kommer snart!
var inne på internetbanken igår och såg hur mycket vi fått ihop hittills. 42000 kr sitter just nu på bröllopskontot, man blir ju bra sugen på att gifta sig på Landvetter och sen bara dra iväg.
Fast de omkring oss skulle nog bli rätt sura då...
Dels sparar vi 3000 i månaden, men grundplåten fick vi när jag blev sjukskriven. Jag fick vänta så länge på försäkringskassan att jag fick massor av månaders sjukersättning retroaktivt.
Ja det känns så skönt, för nu är man ju säker på att det blir någonting i alla fall. Vi har räknat med att vi ska ha fått ihop minst 84000 när vi gifter oss.
Sen får vi se hur mycket av det som går åt till bröllopet och hur mycket som finns kvar att resa för.
Inahjärtaradam Var i hammarkullen? Min m2b hade bott hela sitt liv på Sandeslätt innan jag drog i väg honom till Kortedala.
Madlin; Jag kan också känna så ibland, att man skriver ett inlägg och får noll respons och det är ju inte så kul. Men man tänker ju inte på att det händer andra också. Tror nog att i såna här trådar får man knuffa sig in och ta plats tills folk blir vana att se ens namn.
Har massor av uppdämd energi men vet inte riktigt vad jag ska lägga den på. Vill så gärna få komma iväg och köpa material till inbjudningskorten. Känns som det vore skönt att ha dem klara så snart som möjligt.
Vi skulle kunna få ihop ett rätt bra gäng, fast vi har valt att låta de flesta bara vara gäster:
Min svärfar är pensionerad konditor, så min m2b är uppvuxen på ändbitarna från princessrullar.
Min mor har jobbat som kokerska i storkök, hon kan det där med att laga mat till många.
Min kompis är utbildad florist
Min m2bs kusin är präst
Hans andra kusin är musiker
Min svärmor är duktig på att sy har jobbat på syfabrik, och min mor har gått kurser i modedesign och tillskärning, hennes dröm när hon var yngre var att bli designer
Min bästa kompis är utbildad skådespelerska och vågar prata inför folk
Har en väninna som går fotoutbildning och är så duktig med kameran att hon fått ställa ut på ett galleri i New York.
Sen är ju min och min mammas väninna också väldigt bra med kamera. Hon och hennes fd man gjorde en bok ihop, med hans text och hennes bilder.
Det är bara guldsmed, frisör och solist som fattas...
men av ovanstående så kommer vi bara att ta hjälp av
kusinen som är präst, min väninna skådespelerskan som kommer vara både tärna och toastmadame och min kompis som är florist.
Det är klart skulle min m2bs andra kusin som är musiker erbjuda sig att spela i kyrkan så kommer vi förstås inte att tacka nej.
Nää det var inte varje dag och inte alla måltider. Fast det lät nog som det :D
Min svärfar kom ju hem på morgonen och det var på helgmorgnar han kom med en kartong med sånt som inte gick att sälja bland annat ändbitarna på princessrullar. Så de åt ofta sånt som helgfrukost...
Jo det är bra, fast som sagt de flesta ska bara få vara gäster på vår bröllopsdag, men jag kommer säkert be en och annan av dem om råd inom sitt område.
mm det eller föräldrar som äger en godisbutik eller leksaksaffär...
det syntes i alla fall inte på min m2b att han hade en pappa som var konditor, för han var liten och spenslig ända fram till puberteten.
Ina Ok jo han går gått både i nytorpsskolan och i hammarkulleskolan, men samtidigt har ni nog inte gått, med tanke på att vi är 11 år äldre. Han var ju klar med gymnasiet lagom till du började i första klass...
Oj vad mycket ni har fixat... måste kännas skönt att ha kommit så långt! :D