Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Norrsken, jag håller med dig att man inte ska döma ut någon annans val av liv eller livsstil.

Det jag blev så undrande över är att jag inte känner igen det, fast i och för sig det var ju en tjej som nog hade lite svårt att förstå att jag väljer att gifta mig med en man som inte är troende. Men vad ska en flicka göra... jag älskar honom ju!!! :D

• Snart_FruL

Japp... har varit det halva mitt liv. Blev frälst när jag var 16 år.

• Snart_FruL

Jag var nog en sökare när jag kom upp i tonåren. Och så hade jag en tjej i min klass, som var med i en frikyrka. Hon undrade om jag hade lust att hänga med på ett stort möte i Scandinavium. Jag hakade på, mest för att se vad det var och blev frälst då.

Jag är inte aktiv i någon kyrka just nu, men jag pratar med GUD varje dag. Både i bön och att jag skäller lite på honom ibland.

• Snart_FruL

Jo jag minns det Lucy. Men för mig har det aldrig varit nåt problem. Kanske beror på att mina föräldrar inte är troende. Men det sa jag ju då också...

Och det var inte dig jag tänkte på utan en av de kristna brudarna som absolut inte kunde tänka sig att gifta sig med en man som inte var kristen. Vilket jag tycker är helt ok, man ska självklart göra det man tycker är bäst själv.

• Snart_FruL

Nu kanske det funkar bra för mig och min m2b eftersom jag inte är speciellt missionerande av mig. Jag skäms inte för att jag tror på GUD, men jag känner inget behov av att prata om det med alla jag möter. Jag tror man övertygar andra bäst genom att vara ett gott föredöme och det kan man vara utan att prata så mycket.

• Snart_FruL

den enda förlovningspresent vi fick var en flaska vin från en av min mammas väninnor. Och vi blev jätteförvånade att vi fick något överhuvudtaget av någon.

• Snart_FruL

Mirranda jag säger det IGEN du har INTE förstört min caketopper för mig, berättade för min m2b som också fick sig ett asg.

Och oavsett att du tycker min caketopper ser ut som skriet, så älskar jag den ändå. Fast jag ler lite mer när jag ser den.... ;)

Det bästa är att den är i porslin och att man kan ha den som prynad efteråt. På det sättet kommer jag alltid att komma ihåg dig och bröllopstorget och hur kul det var att hänga här.

Alltså du har inte förstört nåt, tvärtom...

• Snart_FruL

Mina katter vill också vara med, fast de lägger sig helst på tangentbordet, så att jag inte ska kunna skriva ett ord...

• Snart_FruL

Tja, jag har en halvfärdig utbildning och vet inte när eller om den blir färdig. Jag är långtidssjukskriven, så just nu jobbar jag inte med någonting (annat än att försöka bli frisk och komma tillbaka in på banan då).

• Snart_FruL

Europaprogrammet med inriktning mot kulturgeografi, utöver det har jag läst lite nationalekonomi och praktisk filosofi.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare