Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

mmm fast det finns nog de som tror jag är tokig.. för jag har solglasögon ibland redan nu. Men det är för att ögonen blir extra känsliga för ljus efter operationen och jag var ljuskänslig redan före...

Ser ju lite knäppt ut med solglasögon i januari...

• Snart_FruL

mm det blir ju inte bättre av att de är i typ 50-tals modell... min m2b kallar mig typ för sin lilla stjärna, vilket jag tycker är ganska kul, speciellt som jag väger mer än vad han gör.

• Snart_FruL

det är alltså ordet lilla jag tycker är roligt... stjärna har jag dock absolut inget emot att kallas...

• Snart_FruL

Anja Vad roligt att det lyckades.
    och jo det känns jätteskönt. Dessutom är jag inte lika nervös den här gången genom att jag redan operarat första ögat.

Norrsken trist, det är ju alltid trist att behöva göra nåt man inte vill.

• Snart_FruL

Ja det är ju aldrig kul när man utses som frivillig mot sin vilja.

Känner med dig, även om jag själv inte skulle ha nåt emot att sitta i en reception.

Själv sitter jag här med lite lätt ångest, ska till arbetsterapeuten i dag, och hon vill ha mig att gå stavgång. Skulle kanske eventuellt gå med på det om inte det var mitt i Angered centrum, bland allt folk där.

• Snart_FruL

Norrsken jag uppfattar det inte som gnäll, mer som att du ventilerar dina känslor.

Och efter din beskrivning så förstår jag ännu bättre varför du inte vill sitta där.

• Snart_FruL

Så tjejer nu kommer jag att logga ur, ska göra mig i ordning för att åka till arbetsterapeuten.

Kommer inte hem förrän i eftermiddag och då ska vi städa ännu mer.

Tittar nog in en stund i kväll, för efter operationen tar det några dagar innan det känns bekvämt att sitta framför datorn igen.

• Snart_FruL

Anja är typ i din sits, när jag ringde pastorsexpeditionen för vår drömkyrka (som typ är en av de populäraste i Gbg) så sa de att vi inte får boka förrän tidigast 11 månader i förväg.

Men vi bokade lokalen i alla fall, är det så att vi inte får kyrkan vi vill ha. Så får vi leta upp en annan. Inte för att vi har någon på lager. Men vi prioriterar ju lokalen och datumet före kyrkan.

• Snart_FruL

Näpp nu säger jag godnatt och ha det gott. Får se när ögonen tillåter mig att titta in igen, kan vara svårt att hålla sig borta.

Har förresten anmält mig till en kurs i korttillverkning, ska få träna på alla möjliga tekniker när man ska göra kort. Känns som det kan vara bra inför tillverkningen av inbjudningskorten. Fast en risk är väl att man vill använda sig av alla sina nya tekniker och gör ett inbjudningskort som ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig!

Natti natti

• Snart_FruL

Kunde inte hålla mig borta i alla fall, så nu sitter man här och blundar med det nyoperarade ögat. Operationen gick jättesmidigt och även om det just nu känns som att ha en trasig lins i ögat eller en halv sandlåda, så känns det så skönt att ha det gjort!

Vi fick inget besök, min kompis har fått influensa.. skittråkigt, har inte sett henne och hennes familj på ett halvår. Så fort vi bestämt så blir någon av oss sjuk.

Har också köpt Amelia B&B, är min favorit med.

På grund av ögat kommer jag inte att orka läsa ikapp.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare