• Lucky_bride

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Hej på er pingstbrudar :D
    Tänkte starta en ny tråd för just det här datumet. Har sett att fler har gjort så, men inte hittat någon för just 26:e maj. Kan ju va kul att tjattra lite med de som ska gifta sig på samma dag :)
    Så hur känns det nu när det börjar närma sig...? Har ni koll på allt? Tror att vi har det :)

• Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007
  • Moa Malviker

Träffade cateringfirman idag, vilket inte alls blev så kul som jag trodde. Gick därifrån både uppretad och missnöjd. Kändes mest som om vi var till besvär, funderar faktiskt på att byra firma, eller i alla fall se om det finns något bättre. Funderar också på att ringa tillbaka till cateringfirman imorgon och prata med dem. Hur tycker ni jag ska göra, vad har ni för erfarenheter?

• jenny_nenne

vad var det som gjorde er så missnöjda? vad hände egentligen??

• Moa Malviker

jenny_nenne

Jag hade skrivit ner en lista på det som jag skulle ta upp med cateringfirman och då blandannat att jag har flera vänner med olika allergier. Detta hade jag påpekat redan för ett år sedan då vi bokade cateringfirman men nu så försökte de få oss att "förstå" att de flesta av våra kompisar nog kunde äta lite av det de inte tål och satt och himlade med ögonen då jag tex sa att min toastmadam verkligen inte kan få i sig en gnutta gluten eftersom hon blir jätte sjuk då...

Blev jätte besviken på cateringfirman, vi betalar (och inte speciellt lite), tycker inte att det är upp till dem att bestämma hur vi vill/ska ha det. Sedan blev det diskussioner kring huruvida vi behöver alkoholtillstånd. Vi har hyrt en lokal av kommunen och de har skickat med både information och aktuell lagtext, vilket jag läst och det framgår ganska tydligt att vi inte behöver tillstånd för bröllopet. Vi är ett slutet sällskap, i en lokal där det vanligtvis inte säljs/serveras alkohol, det är ett enstaka tillfälle, och det sker med självkostnadspris (inget vinstintresse...) Vilket är kriterierna för att inte behöva ett tillstånd...

*SUCK* Ska ringa kommunen idag och se om jag missuppfattat lagtexten (är jurist), men det känns så tråkigt att bli illa bemött. Cateringfirman livnär sig på kunderna och inte tvärtom, men ibland undrar jag om de inser det.

• jenny_nenne

moa malviker:

hade jag varit er så hade jag kollat om möjligheterna fanns att skaffa en annan cateringfirma. Ett sådant ointresse för allergiker känns för mig helt sjukt i huvudet. Jag får lite känslan av att de resonerar som "det man inte vet har man itne ont av" och vem vet vad de då lägger i maten eller inte. Man ska inte måla fan på väggen men det låter helt fel. Har ni pratat med de ansvariga på cateringbolaget? Eller e det dem ansvariga som ni pratat med? Jag hade aldrig godkänt ett sånt beteende från någon so jag ska betala så mycket pengar till.
    Men finns det inga andra ställen så kanske ni inte haar så mkt val. Men jag hade ändå fått dem att inse att ni betalar för deras tjänster inte för deras åsikter.

(kommer från mig som e superallergisk mot tomat och alltid får påpeka att det inte hjälper att "bara plocka bort den" )

• jenny_nenne

om två månader e vi gifta!!! hur känns det?!!!

• Moa Malviker

Helt ofattbart!!!

Hur många av er är det som byter efternamn?

• Snart Fru Seefeldt

jag med. Heter Svensson och blir Seefeldt. hi hi. Kanns pirrigt

• I&R

Jag byter också, kommer att heta Rodriguez.

• Moa Malviker

I&R

Är Rodriguez ett vanligt efternamn?

Min kusin är sambo med en tjej som heter detsamma.

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007