• Lucky_bride

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Hej på er pingstbrudar :D
    Tänkte starta en ny tråd för just det här datumet. Har sett att fler har gjort så, men inte hittat någon för just 26:e maj. Kan ju va kul att tjattra lite med de som ska gifta sig på samma dag :)
    Så hur känns det nu när det börjar närma sig...? Har ni koll på allt? Tror att vi har det :)

• Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007
  • BolinderBrud

När vi träffade prästen var inte kantorn med, utan henne får vi ringa och träffa separat.

• Moa Malviker

Det är nog bäst att ringa kantorn, men jag hoppas verkligen att kantorn kan spela det vi önskar. Ska ringa i nästa vecka igen och tjata, för att se om de vet vilka som kommer vara där!? Håller jag på att förvandlas till en Bridezilla? eller har jag varit en hela tiden?

• Lucky_bride

Kantorn var inte med igår när vi träffade prästen. Han kommer att vara med på genrepet istället. Kommer att ringa honom och säga vad han ska spela. Har inte ens tänkt på att han kanske inte "kan" spela det vi vill ha... Han får väl lära sig det helt enkelt :D

• bröllopsängeln

vissa kyrkor har musikkvällar då de spelar vigselmusik och man får träffa kantorn. Bäst är att ringa församlingen och se hur det fungerar. Vi har alla psalmer och in och utgång klara sen länge men funderar fortfarande på en av solosångerna...finns ju så många

Tror att det mesta är bokat nu..men jag har fått lite bröllopsöverdos nu och vill ta det lugnt ett tag känns det som:)

• Aerobicsbruden

Hihihihi...skönt att höra att det är fler än jag som har lite av bröllopsöverdos....men funderingarna bara flödar. Hu många psalmer bör man ha? Om man har någon som sjunger hur många sånger brukar det vara då?

• 26maj2007

vi kommer att ha två psalmer och två solosånger.

• Moa Malviker

Vi har två psalmer och tre solosånger

• beach

Hej tjejer!
    Nu börjar det närma sig... Har ni mycket kvar att ordna?
    Vi har kvar bordsplaceringen, festprogrammet, vigselprogrammet och några andra små saker.
    Vigselprogrammet kan man ju inte göra ännu pga det ni skrivit om ovan. Måste ju prata med präst och kantor innan...
    Börjar misstänka att det blir en massa kvar att panikgöra i slutet.

• bröllopsängeln

vi har alla möten kvar med alla personer, jag har lite enklare klädgrejer kvar, bröllopsresan är inte bokad, program och placering och placeringskort är inte klara. Vigselprogram är däremot klart men ska kanske ändras efter prästmötet.

vi har 2 psalmer och tre solo.

sen har vi inte gjort wckorgar, gått in skor, fixat gästbok, inte heller valt blommor och dukning och meny,inte valt tårta, inte köpt eller planerat morgongåva, inte bestämt vem som filmar vigseln osv...så det är mycket småplock kvar:)

• beach

Ja, det är allt "småplock" på slutet som jag gissar kan bli stressigt på slutet. Iom att det är smågrejer tänker jag att "det kan vänta", vilket troligtvis är dumt att tänka :)

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007