• Lucky_bride

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Hej på er pingstbrudar :D
    Tänkte starta en ny tråd för just det här datumet. Har sett att fler har gjort så, men inte hittat någon för just 26:e maj. Kan ju va kul att tjattra lite med de som ska gifta sig på samma dag :)
    Så hur känns det nu när det börjar närma sig...? Har ni koll på allt? Tror att vi har det :)

• Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007
  • Moa Malviker

Hur kände ni när ni skrev på blanketten för namnändring?

• I&R

Moa Malviker: Det är jättevanligt.

• jenny_nenne

jag byter från svensson till amaya... om jag kommer iväg till skattverket snart å lämnar in lappen...hehe.

• Kärleksfeber

Jag kommer att behålla mitt efternamn men lägga till "hans" efternamn. Jag kanske smyger bort mitt efternamn någon gång men nu hade jag separationsångest.. jag vågade inte ta bort det.

• bröllopsängeln

jag byter också:)har inte kunnat skriva på papprena än känns lite jobbigt tycker jag:)

• Moa Malviker

jenny_nenne

Amaya, jätte fint! Är det din blivandes efternamn eller byter ni båda?

• Moa Malviker

Jag har också separationsångest... haha.. jag har två efternamn nu (eller det ena är ju mellannamn) och ska bara ta bort det ena och lägga till min sambos efternamn. Men så mkt sitter ju i namnet, det har varit ens identitet hela livet, tar nog ett tag att vänja sig...

• AnniePannie

Jag kommer fortsätta ha mitt efternamn ett tag. Jag heter Werner och det är kärt för mig för vi är bara några kvar i släkten som heter det, alla kusinbarn har sin mammas namn. Men jag kommer nog i framtiden lägga till min m2bs efternamn Jakobsson och köra dubbelt :P

• jenny_nenne

moa malviker:

japp det är min sambos efternamn. Jag tycker oxå det är jättefint. Så för mig är det inga "svårigheter" att byta bort svensson.
    Vaad blir ditt nya efternamn då?

• Moa Malviker

Jag heter nu Malviker Persson men ska efter vigseln heta Malviker Wellermark.

Helst hade vi velat ta varandras efternamn men det går ju inte enligt namnlagen... (dumt värre!!)

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007