• Lucky_bride

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Hej på er pingstbrudar :D
    Tänkte starta en ny tråd för just det här datumet. Har sett att fler har gjort så, men inte hittat någon för just 26:e maj. Kan ju va kul att tjattra lite med de som ska gifta sig på samma dag :)
    Så hur känns det nu när det börjar närma sig...? Har ni koll på allt? Tror att vi har det :)

• Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007
  • BolinderBrud

Jo, det blev så, för prästen ville träffa oss i mars och eftersom vi för närvarande bor på Sveriges baksida och bara var hemma en helg i mars så fick det bli nu i helgen!

Nackdelen är väl den att man har glömt bort allt tills det är dags;) Kanske borde be om en repetition i maj för säkerhets skull:)

Fördelen med att träffa prästen tidigt är ju att man kan göra färdigt vigselprogrammen redan nu och få dem ur världen, för att fokusera på festprogrammen istället som kommer att ta lååång tid att göra!

• Moa Malviker

I&R

Vi har beställt en hallontårta (med inte alltför mycket grädde). Den är dekorerad med vit sockerpasta och rosa rosor och "stänk". Har provsmakat den, och den var toppen god. Hallon är alltid gott, men hade definitivt inte haft något emot att ha något med choklad... får nog ha lite choklad vid sidan av..

• Aerobicsbruden

Vi har ingen aning om vilken ingångs utgångs musik vi ska ha. Heller inte psalmer. Men det kan väl kanske prästen tipsa om? Vet ni om de även kan tipsa om någon som kan komma och sjunga på bröllopet?

• Moa Malviker

Aerobicsbruden

Tror definitivt att kyrkan har någon som kan sjunga på bröllopet, vår församling frågade oss om vi ville att någon skulle sjunga.

• Aerobicsbruden

Vad bra! Jag tror att prästen skulle höra av sig till oss 3-4 veckor före bröllopet. Hoppas man får träna i kyrkan för jag kan ju bara tänka mig när man är nervös att det känns hur pirrigt som helst. Hur känner ni?

• Lucky_bride

Vi ska träffa prästen imorgon!! Bra att kunna få klart vigselprogrammen i tid. Sen ska vi även träffas ungefär 1 vecka innan det är dags, för att ha genrep på plats. Känns jättebra, då har man det förhoppningsvis färskt i minnet... :)

• Aerobicsbruden

Jag hoppas att det är ungfär lika i alla kommuner att man har ett litet genrep så att allt sitter. Annars står vi väl där som levande ?

• Moa Malviker

Jag vill också träffa präst och kantor, men vår församling vet inte än vilka som kommer delta i vigseln!! Fick först två namn men nu är ena sjukskriven och den andra har ansökt om semester... Vilket är helt mänskligt men jag vill skriva ut vigselbevisen och träffa prästen snarast!!!

• Aerobicsbruden

Men när man träffar prästen första fången, är kantorn med då också? Eller kanske prästen vet vad deras kantor kan spela?

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007