• Lucky_bride

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Hej på er pingstbrudar :D
    Tänkte starta en ny tråd för just det här datumet. Har sett att fler har gjort så, men inte hittat någon för just 26:e maj. Kan ju va kul att tjattra lite med de som ska gifta sig på samma dag :)
    Så hur känns det nu när det börjar närma sig...? Har ni koll på allt? Tror att vi har det :)

• Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007
  • AnniePannie

Hur kommer det säg att ni valde pingst, tjejer?

Själva hade vi ingen tanke på att det var pingstafton när vi bestämde datumet! Det var efter vi bokat lokal jag såg det i kaldendern! :D Vi bestämde maj månad från början och tänkte ta i mitten först, men eftersom jag pluggar så ville vi att terminen skulle ha hunnit ta slut, så därför blev det sista helgen i maj! :)

• cc26maj

Jag hade heller ingen tanke på att det var Pingst, ville ha på våren så sent som möjigt och det 26:e fanns ledigt. Tror det var först när jag redan hade bokat som jag insåg att det var Pingst

• jenny_nenne

samma här, vi visste inte heller att det var pingst. Sista helgen i maj sa vi till kyrkdamen. Jaha pingstafton sa hon då...

Tydligen är det mest populära datumet i år 070707

• Speckledust

En till här!

Måste ha varit killarna som ha väljat 070707 så att de inte glömma bröllopsdag

Ha den mest viktigast fixat och ska också flyga på bröllopsresa dagen efter, kl 07:00, till Rhodos bara för en vecka men planera att åker till Thailand i Dec för 3 veckor och då blir det mer som en bröllopsresor för oss Skickade ut de flesta inbjudiningar redan i November eftersom jag och min M2B kommer från england och då behöver gäster boka flygbiljetter och sånt, men det är kanske dags att skicka ut inbjudningar till vår svenska vänner snart!

• 26maj2007

Är så glad idag och förväntansfull !!!

Idag har vi varit och beställt våra vigselringar och kommer inte att få dem förrän i mitten av april .
    vill ha min ring nu!!

i två timmar satt vi hos guldsmeden och gick igenom hur våra ringar ska se ut.

Min ring ska påminna om denna. Fast de små briljanterna kommer att vara canlinfattade istället för fadeinfattning som är på bilden. sen kommer den breda ringen att vara mattborstat rött guld.

http://www. brollopsguiden .se/gallery/image_view.php?image_id=564

Denna ska min blivandes ring påminna om
    Men han kommer att ha den smala ringen i mattborstat vitguld. Staven ska vara lite bredare och inte upphöjd som den på bilden.

http://www. brollopsguiden .se/gallery/image_view.php?image_id=563

Kopiera och klistra in och ta bort mellanslagen.

• dreaming_princess

vi förlovade oss pingst -04.
    så sambon valde att vi skulle gifta oss nu till pingst. sj kändes det lite tråkigt först, för "alla" gifter sig ju då. fast vi bor på ett litet ställe så vi kommer nog inte bort bland alla andra ändå. *s

• Moa Malviker

Vi förlovade oss Pingstafton 2005, och vi tyckte därför att det kunde vara kul att även gifta oss "samma dag", två år senare...

Klart det inte är tråkigt, det är ju iställer jätte romantiskt!

• dreaming_princess

ja, jo... egentligen. *s
    det är ju bara en annan som tänker för mkt.

• Aerobicsbruden

Här är ytterligare en brutta som gifter sig på Pingstafton. Har inte hunnit bli nervös än för det är så mycket annat att stå i just nu. Men det närmar sig.....

• Jessy1

Hej alla pingstbrudar!
    Tänkte bara höra hur ni andra ska göra med bröllopsnatten. Har ni bokat hotell eller ? Först tyckte jag inte det var så noga men ju mer jag funderar så kanske man borde göra det. Då är ju vårt hus tillgängligt till gäster som behöver övernattning. Känner ändå att vi vill delta på festen så länge som möjligt och inte behöva smita iväg en viss tid. Är det någon som har koll på ifall man checkar in mitt i natten- måste man ändå checka ut kl 12 eller kan man få dispans när det är bröllopsnatt ? Det känns ju inte så kul att betala flera tusen för rummet ( 2500:- för en bröllssvit jag kollade )och inte hinna mer än sova. Man vill ju gärna hinna gosa och ha det mysigt och inte behöva stressa hem på förmiddagen.Tacksam för tips!

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007