• Lucky_bride

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Hej på er pingstbrudar :D
    Tänkte starta en ny tråd för just det här datumet. Har sett att fler har gjort så, men inte hittat någon för just 26:e maj. Kan ju va kul att tjattra lite med de som ska gifta sig på samma dag :)
    Så hur känns det nu när det börjar närma sig...? Har ni koll på allt? Tror att vi har det :)

• Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007
  • 26maj2007

Idag har jag börjat sy stolsöverdrag så nu har jag ett färdigt och det blev super bra. Bara 49 kvar

Har antagligen inte den glade gubben när jag sytt en del.

• maje07

Här är en till som gärna vill vara med och utbyta funderingar.
    Vi har redan skickat våra inbjudningar men har inte satt osa förrän 1 april. I torsdags var vi hos guldsmeden och bestämde hur vi skulle göra våra ringar, vi bestämde oss för att smälta ner våra förlovningsringar och använda oss av lite gammalt guld vi hade hemma och designa våra egna ringar. Har man guld hemma tjänar man mkt pengar på det.
    Har ni redan fått någon präst och kantor? Vi har inte fått det och min kusin ska sjunga i kyrkan och vill gärna öva. Verkar inte som om vi får veta förrän i slutet av mars vem som ska vara präst och kantor på vår dag, känns inte det lite sent?

• 26maj2007

vi har själva bokat den präst vi vill ha och för ca två veckor sedan fick vi brev från kyrkan om vem som är kantor.

vi satte 26 mars som osa. vi vill veta tidigt vem som kommer eller inte kommer.

om det är någon som tackar nej så lär det inte vara så många. men vi hade planerat innan om det är många som tackar nej har vi en fler vi kan bjuda.

• BolinderBrud

Idag har vi fått iväg inbjudningskorten! Jag fick ju lite eld i baken härom dagen, och nu känns det skönt att ha det gjort! Vi satte osa till 10/3. 48 inbjudningskort blev det och totalt 85 stycken är bjudna! Vi räknar med att ca 60 personer kommer. Många av de bjudna är släktingar från norrland, och de kommer förmodligen att tacka nej.

Imorgon dimper alltså inbjudningarna förhoppningsvis ner hos folk - spännande värre!

• cheeky

ska också gifta oss 26.05. har bokat kyrkan, men det är väl ungefär det enda vi har klart... Vi kommer bara att ha ett litet bröllop, ca 20 vuxna och 5 barn. Middag på restaurang efteråt. Kollat lite på ringar, men eftersom man lider av kronisk beslutsångest så är det inte färdigt än. klänningen är ett av mina största bekymmer, är gravid i vecka 29 när det är dags.. någon som har bra förslag? När man läser hur långt de flesta av er andra har kommit så börjar man få en liten känsla av panik...

• AnniePannie

Vi ska åka till Florens på bröllopsresa och vi åker redan dagen efter! :D

Vi ska ha middagen och festen på en restaurang där min mammas man är kock och han köper in råvaror och fixar med personal, så där försvinner ganska så stor del av kostnaden för oss :) men annars ligger budgeten runt 60 000 kr ungefär.

26maj2007: Stolsöverdrag har jag också funderat på, är de svåra att sy och vart har du köpt tyget? :)

• cessi79

Här är en till som gifter sig till Pingst!! Börjar verkligen dra ihop sig nu... Vi har inte heller fått ut inbjudningarna än, målet är att de ska vara hos folk på måndag, exakt tre månader innan bröllopet. Får väl se hur det går
    Vi har det mesta klart också, ska bestämma meny snart, blommor också. Min förlovningsring och vigselring är inne på omgörning/tillverkning, ska hämta dem snart.

Börjar bli sugen nu!!!

• Moa Malviker

26maj2007

Koh Samui är verkligen jätte mysigt, varit i Thailand innan? Vilken strand ligger hotellet på?

Vår bröllopskostnad ligger på strax under 75 000 kr, och då exkl "smekmånaden", vi hade först gjort en budget på 55 000 kr, men då vi insåg att vi faktiskt skulle ha råd att kosta på lite ville vi gärna göra det...

Känner igen det där med osäkerhet vem som ska vara präst och kantor.. "vår" präst är nu sjukskriven tom sista april, så vi känner med lite panik inför hur det ska gå.. men försöker tänka att vi blir gifta i vilket fall... Jag hade bara velat skriva ut vigselprogrammen ( de ska dekoreras med allehanda saker, vilket tar tid...) men men..

• 26maj2007

AnniePannie

Jag har köpt lakan hos jysk fick rabatt då vi handla många, fick köpa dem för 25/st

inga svårigheter att sy dem själv.

Moa Malviker

Nej vi har aldrig varit i thailand innan, ska bli jätte mysigt men lite jobbit då våra barn kommer att vara hemma.

från början var vår budjet 50000:- men sen hitta vi våra ringar och hamna nu på 70000:- exkl resa.

resan går på 25000:- för två personer i två veckor inkl bonde, mat och utflykter.

• dreaming_princess

hej tjejjer...
    ytterligare en pingstbrud. misstänkte att jag inte var ensam. *ler

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007