• brud  nästa år

Hur får vi det roligaste festhäftet??

Kom igen nu alla! Era bästa idéer för att göra det roligaste festhäftet. Vad ska ni ha i era???

• Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??
  • Fru 2009

sitter och funderar för fullt jag med.

Så man har ju det man gör i helgen.

Tycker det låter som en bra idé jag med, och fästmannen håller med (har precis pratat med honom om det).

Vigselprogrammet kommer se ut som "vanligt" dock, eftersom det inte är lika mycket text som kommer vara med där.

Men festprogrammet kommer onekligen bli något extra.

• esposa

fru2009.blogg.se Nu "brainstormar" jag bara...

Tidningen kanske kan heta något i stil med "Livsnytt", "Kärleksnytt" etc. Sen skulle det kunna vara kul om ni satte in kontaktanonner från några av gästerna (sådana som kan ta det) där de eftelyser partner, livskamrat, resekompis, städerska m.m..

Sen skulle ni ju kunna ta med Tv-tablån (Den som är över bröllopsdagen. Har du sett den? finns här i tråden... Annars har jag den.)

Ert möte skulle kunna vara "reportage från 80-talet/2002" (eller när ni nu träffades) där ni beskriver och tar upp specifika saker som hände just då, som var mode då, var ni befann er då...

• Fru 2009

vad kul att du Brainstormar lite.

Tidningsnamnen tyckte jag riktigt mycket om, så jag tar något av det. Vet dock inte vilket, då båda klingar väldigt bra.

Kontaktannonser? Underbar idé, men det är bara en som kommer vara singel av de som är bjudna.
    Kanske man istället kan göra någon slags "annons" där man presenterar varje gäst och sedan...hmmm...vet inte, skriver nåt kul?

Det blir ju inte så många gäster, kommer bjuda in 45 stycken, varav 13 är barn.

TV-tablån har jag sett, och den kommer jag helt klart använda.

Reportage-idén var ju riktigt bra.

åhhh...härliga saker du kommer med...

MER, MER !!!

• janson77

Hahahaha, hästarna, hehe.....
    Jag hoppas att det inte kommer hästar utan gäster

• esposa

Har ni många gäster? Annars skulle man kunna göra gästpresentationen i form av ett reportage om något (där alla gästerna presenteras och vävs in. någon är huvudpersonen och sen utnyttjar man de andras yrken/egenskaper för att få ihop historian. någon kanske är brandman/polis/sjuksköterska...)

Sen kan man ha påhittade (eller riktiga) horoskop för just den månaden ni gifter er.

Kan ha en artikel om kyrkan eller stället ni gifter er på.

Reklamanonser med roliga särkrivelser (typ "Damklippning 250 kronor. Pensionärer 170 kronor" - den finns på riktigt på min gata )

Intervjuer med brudparets föräldrar, tärnor, bestman, er själva etc...

• Fru 2009

åhhh...vad många underbara ideér som du har esposa.

Tänkte att vissa rubriker kommer vara samma som i en tidning (typ TV-tablån kommer heta just TV-tablån och så).

Horoskop? Det kan man ju leta upp roliga på nätet, och då ta sådana som har sån humor så ingen tar illa upp (vilket jag hoppas de inte gör ändå men )

• Fru 2009

SERIER måste man ju ha med, annars är det ju ingen tidning !!!

Får leta efter någon sån på nätet också.

Ska även köpa en tidning (köper aldrig sådana ) och se hur de lagt upp alla reportage och sånt, vad som kommer i vilken ordning, så det blir så likt som möjligt.

• esposa

Ja precis!

Angående annonserna så behöver det ju inte var efter partner utan kanske någon som gillar att spela tennis som söker en motståndare, någon som pratar väldigt mycket som vill starta en syjunta, någon som erbjuder sig att hålla bakningskurser (men som egentligen är en katastrof i köket )

Tror ni kan få ett helt underbart roligt häfte! Nästan så jag blir sugen på något liknande om det inte vore för att jag redan gjort klart vårt

• Fru 2009

Ahhh...det tänkte jag inte på att man kan göra så med annonserna.
    Tack så mycket.

Då kan man ju dra fram en viss egenskap varje person ha.

Tror att med detta häfte kommer gästerna helt klart ha något att prata om.

Känns bara som att jag är så tidigt ute egentligen, vi gifter oss ju inte förrän februari 2009.

• Fru 2009

tänkte ävan ta med en kalender för månaden vi gifter oss, och ta med olika händelser den månaden över tiden (typ, "Hänt i februari")
    och ta upp olika händelser som skett just i februari, fast andra år. Dock bakar man in vårt bröllop där också, ungefär som att det är en historisk händelse (vilket det dock är, men kanske inte i den meningen )

Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??