Juni 2007 - ny tråd
Dags för ny tråd!
Dags för ny tråd!
Men, men... Till det positiva:
* Har provsytt och provat tärnans klänning. Passade bra till största delen, lite småjusteringar bara. Nu ska vi bara åka och handla tyg till den riktiga klänningen. Så är det snart avbockat!
* Har varit och beställt brudbuketten, tärnbukett och blivande makens och bestmannens corsager. Färgen blir rosa, rosalila och silver.
* Har skickat in hindersprövningen och stavningsändring av mitt förnamn. Hoppas att de kommer tillbaka snart beviljade och klara.
* Väntar fortfarande på min klänning, men den ska i alla fall kommit till Sverige nu, efter många olika turer utomlands. Men... butiken pratade om att de skulle ha den redan i början av förra veckan och jag har inte hört ett ord från dem än. Har ingen panik över det än!
På övriga fronten är det ganska lugnt. Ska snart ta kontakt med prästen och kantorn för att gå genom själva ceremonin.
Har haft kontakt med fotografen för han ville kolla av tiden, för att kunna boka in fler fotograferingar den dagen. Allt lugnt där också.
Anmälningarna till bröllopet rullar in så sakterliga. Svärmor ringer och rapporterar läget lite då och då.
Förresten... Kom på en sak till!
Var igår och hämtade vigselringen och de nya förlovningsringarna! Kändes helt underbart!!!
Ska oxå gifta mig i juni, 9 juni. Ringde igår till butiken som jag hade tänkt fixa min brudbukett och tjejen i butiken nästan hånade mig för att jag var så tidigt ute... Åtekorkom när det bara är några veckor kvar sa hon. Bestämde mig då fort för att välja en annan leverantör. Där var de hur proffsiga som helst och tyckte att jag nästan var sent ute. Knepigt eller hur?
Åh nu har jag verkligen fixat massor inför bröllopet! Va just och pratade med floristen. Konstigt att de sa så till dig Chea, för min sa att jag måste beställa den iaf en månad innan. Och jag är från en liten ort!
Nu har jag varit hos sömmerskan och jag ska sy in klänningen lite till.
Sen var jag hos frissan och bokade tid för provfrisyr. När ska ni alla göra eran provfrisyr?
Sen har jag fixat halsband som passar till klänning och igår har vi pratat med prästen. Känns SÅ nära nu när man gick igenom i kyrkan vad man ska göra. Huga :)
Jag ska göra testfrisyren måndagen innan bröllopet. Det blev så sent eftersom frisören samtidigt ska göra slingor då och det inte ska hinna bli utväxt. Jag har gått hos henne i flera år och vi har en klar bild av frisyren, så egentligen hade jag inte behövt göra testfrisyr, men det kan ju kännas skönt ändå. Jag vet bara inte om jag ska ha små kvistrosor eller vita pärlor i håret...
Vi har inte gått igenom vigseln än, vi gör det först i början av maj, men vi har fått vigselordningen så jag känner mig ganska lugn. Nu ska jag och tärnan iväg och kolla på tärnklänningar! Kul!
Vi bor inte i samma stad som vi gifter oss i, så det är därför vi har gjort allt nu under påsklovet. :)
JAg ska göra testfrisyren 2 dagar innan bröllopet, och först tänkte jag att det är ju ALLDELES för sent, men det kanske går ändå. Hon är väldigt bra och sa att på torsdagen går bra eftersom om det behövs beställas nåt hinner hon det på fredagen.
Vad kul och kolla tärnklänningar! Jag måste hitta brudnäbbsklänningar. Bara att börja leta. :)
Jag har också försökt fixa mycket de senaste dagarna. Det är så skönt att ha mycket klart - det är så mycket annat att tänka på iaf. Sen vore det ju skönt att de sista veckorna bara kunna slappna av och njuta inför det som komma skall. Det var därför jag blev så putt när tjejen i blomsterhandeln hånande att jag var ute i god tid. Det är ju liksom inte bara blommor som ska beställas.
Hur ska du ha håret?
Jag tänkte ha uppsatt med "busiga lockar". Såg en frisyr i Cosmpolitan Brud (som finns ute nu) som jag tycket var görfin! Tog med denna till min frisör och hon tyckte att det passade mig perfekt! Kul!
Hellre är man ju ute för tidigt än för sent! De på blomsteraffären borde väl ändå uppskatta att man är i tid med att beställa...Konstiga typer! :)
Jag vet inte riktigt hur jag ska ha håret. Jag har långt hår så jag vill iaf ha lite löst och inte i någon stram knut. Det är inte riktigt jag då. :) Men min frisör hade en massa förslag som hon skulle visa mig så vi lär nog hitta någor fint :)
På tal om blommor...vet du hurdan brudbukett du vill ha? Vad ska du ha för blommor?
Jag ska ha en bukett som ska se ganska handplockad ut. Kolla in tråden ängsblommor där jag har förklarat den för en annan tjej. Den ska vara ganska löst bunden med rosa kvistrosor, förgätmigej, marguriter, luktärter eller vaxblommor och något gräs som hette kärleksgräs. Jag är lite trött på alla stylade, hårt bundna buketter, så jag tänkte slå till med traditionella svenska sommarblommor. vad har du tänkt dig?!
Tjena tjejer!
Håller på att göra mina "pärlgirlanger" för fullt! Aj vad ont det gör i fingrarna... Har gjort klart bordsplaceringen och det mesta är faktiskt klart. Har inte träffat prästen än, men det ska väl bli snart, det är m2b som ska ta kontakt med honom... Har lite problem med buketten oxå... Tror att jag har bestämt mej men det är så svårt när man inte kan se buketten klar innan... Håller på att fundera om jag ska ge floristen "fria" händer. Det jag vill är att den ska vara mörklila (tänk rödlök så förstår ni). Klänningen och kostymen håller på att bli upplagda.