• Kristina07

Juni 2007 - ny tråd

Dags för ny tråd!

• Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd
  • Miss Cykel

Knasigt det där med att folk inte fattar att de måste höra av sig om de ska/inte ska komma.

Min m2b blev kidnappad förra helgen. De gjorde massor av roliga saker och han var verkligen helnöjd.

Själv tror jag att jag blir hippad i juni, eftersom jag då åker hem till Sverige (bor utomlands). Jag tror inte att mina tjejer tänker komma hit allihopa men man vet ju aldrig! :D

• maria070630

Miss Cykel

Vi har osa idag (15/5) och det är några som inte har svarat. Jag vet faktist inte vad man ska göra med dem. Att ringa runt känns fånigt. Min första tanke är "skit i det då" - om man inte har svarat i tid (de har faktis haft lång tid på sig att svara) så behöver man inte komma. :( men så lugnar jag mig lite och tänker et löser sig :) Imorgon åker v til tyskland för att bunkra dricka.

• Miss Cykel

Vi skickade ut ett mail igår kväll till de som inte svarat och skrev "kom ihåg att nu är det mindre än en vecka tills ni senast ska svara om ni kan komma på vårt bröllop. Svara både om ni ska/inte ska komma." (lite bättre uttryckt än detta, dock).

Vi får väl se om det ger något resultat... Gör det inte det så tänker vi nog knappast höra av oss igen, för nu har de ju redan fått en påminnelse.

• maria070630

Smart..fast jag har inte mail till alla gäster. Om man hade varit lite före kunde man ha skickat något liknande med vanlig snigelpost typ förra veckan. Men visst är det väl trist att folk inte kan svara ?
    Vi har hört av kompisar runt omkring att några har sagt att " de och de" ska komma, men de måste ju fatta själva att de ska höra av sig.

• Miss Cykel

Ja, trist att de inte fattar. Vi har också hört genom kompisar att vissa "ska komma" men inte har anmält dig. Känns drygt att behöva "tjata".

Jag kan inte riktigt börja färdigställa festprogrammet förrän jag vet vilka gäster som kommer, eftersom vi kommer att ha gästpresentation. Jag vill hemskt gärna sätta igång med detta nästa vecka, så jag blir nog lite sur om folk fortfarande inte hört av sig på söndag.

Och vad säger man om en gäst ringer om ett par veckor och säger att de glömt att anmäla sig men jättegärna vill komma? Usch, då får man väl bara sucka och snällt börja om med bordsplacering och gästpresentation... Hoppas jag slipper vara med om detta! Och ni också för den delen! :)

• maria070630

Ja jag hoppas också att jag slipper det. Jag vill också bli klar med bordsplacering och gästpresentation.Man har ju lite till att styra med så ju fler saker man kan beta av desto bättre. Är hemma och sjuk idag tänkte jobba lite med festprogrammet då.

• Eriks blivande fruga

Det är riktigt trist när man måste ringa och "jaga", men jag tror att det är bäst att ändå göra det! Det kom faktiskt fram att inte alla inbjudningskort hade kommit fram! Posten... Sen är det ju inte alla som förstår att O.S.A betyder att man även ska säga nej om man inte kommer. Och en del tror att man inte behöver svara alls även om man ska komma!

Nu börjar det verkligen närma sej!

Hur är det med er tjejer, börjar ni bli nervösa än?
    Jag känner mej toknervös ibland och ibland inte alls! Konstigt! Däremot så går jag runt med konstant spänningshuvudvärk. Kanske man är mer nervig än vad man tror...

• Juni07

Har pratat med prästen och kantorn idag, så idag känns det för förta gången som det är "på riktigt"
    pirrar till och från i magen idag....

• maria070630

Jag måste ringa kantorn och kolla om hon har noter till de sånger so solisten ska sjunga i kyrkan samt om vi kan få ha en annorlunda utgångslåt.

• A&R

Har nu ikväll varit på möte med prästen och det kändes bra. Lite spännande att höra hans syn på bröllop och äktenskap. Inte alltid att den stämde med vår, men det kommer att bli bra.

• Cicki82

Jag känner mig inte så värst nervös ännu. :)
    Det enda jag oroar mig lite över är hur jag ska klara av att gå med min klänning. :)
    Får träna!

Ett tips till er när ni ska göra festprogrammet! Jag började göra i Word och det va ju skit svårt! Fick ett tips av en kompis att göra det i Publisher. Så mycket enklare! :)

• Eriks blivande fruga

Mindre än två veckor kvar....

• Cicki82

Imorgon smäller det för oss! 9:e juni! :)
    Har så mycket att göra så jag gör ingenting! :) Hoppas allt går bra för er andra och att ni får en underbar dag imorgon! NJUT!

• A&R

Lycka till imorgon!!! För oss är det 22 dagar kvar...

• maria070630

Lycka till imorgon. Väderprognosen ser underbar ut i hela landet ...

• helenasafir

Hej.
    hur gick det för er som gifte er i helgen? Svettigt men härligt?

Nu är det mindre än en vecka kvar för oss som gifter oss den 16:e, GULP.
    jag har gjort klart nästan alla festprogram, vigselprogram och barnprogram, det var en pärs. Nu ska jag bara baka hjärtformade bröd att ha vid förrätten och se till att handla allt som ska handlas i sista minuten till baren osv.
    Köpte underkläder i helgen och hittade en ny bh som jag kanske ha istället, vi får se. Det jag oroar mig lite för är själva festen, vi har inte pratat med toastmastern ännu om hur vi ska lägga upp det, men det ordnar väl sig. Gifta ska vi iallafall bli!
    Hoppas på att vädret inte blir lika varmt som i helgen för då smälter jag bort, allt man ska ha på sig... underkläder, dubbel sidenklänning, underkjolar, skor osv, det blir varmt det!

Hur går det för er? Eller är det för stressigt för att vara här inne nnu för tiden?

• 070609

Nu är jag alltså fru!
    Visst är det härligt med fint väder men det finns gränser. Det blev mer en än dush denna dag! Som tur var hade vi lite luft i schemat så vi smet upp på rummet och svalkade av oss mellan fotograferingen och vigseln.
    Vi hade mingel med snittar och bubbel utomhus 1½ timme inann middagen och det var härligt. Alla kunde röra på sig och det var inte så stelt.
    Middagen uvnjöt vi i källaren på ett gammalt stenhus. Vi hade fönster i takhöjd (ut mot en sluttande gata) och det fläktade härligt!
    Nu njuter jag av att vara fru och väntar med spänning på vad alla vänner och jobbarkompisar ska säga när de får reda på att vi smet. Vi hade bara närmsta familjen närvande och jag är föräldraledig 2 månader till!!
    Lycka till alla ni som har er stora dag framför er!

Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd