Juni 2007 - ny tråd
Dags för ny tråd!
Dags för ny tråd!
Nej klart inte att det regnar 9 juni! ;)
Men det där med paraply hade ju varit ganska smart...
Hej tjejer gifter oss också i juni, den 30juni!!!
Tänkte på det här med paraply också men innan ni köper dubbelkolla med er fotograf innan ni lägger ut onödiga pengar på ett paraply. Vi kollade med vår fotograf som hade hade flera stycken så där sparade vi en slant:)
kär & galeb: smart, det ska jag genast göra innan jag rusar iväg och köper, många köp blir det ju ändå
Nä alltså jag tänkte på ett paraply som vi kunde ha när vi går från kyrkan till bilen osv. :) Våran fotograf ska inte fota ute om det regnar sa hon. Och då kan det vara bra att ha ett eget paraply :D
Ja, jag gifter mej ju också 9 juni och har läst igenom det senaste som skrivits.
Ja, vi skriver gästpresentation om varje gäst och jag tycker det är ganska jobbigt-läs tar tid. Har skrivit om 30 av 64 st.
Vi har faktiskt fått till vår bordsplacering. Ocj jag tror det blir jättebra! Vårt osa är 1 maj, vi har bjudit 64 st och alla har tackat ja utom 3 st som vi inte hört något från ännu!
Om en vecka ska jag göra min provuppsättning hos frissan och det ska bli så kul! Jag har samlat på mej bilder att visa och köpt löshår!
Om 1½ vecka ska jag prova min brudklänning som hänger i affären. Det ska bli så kul, då känns det verkligen "på riktigt"
Ska beställa västar till mina pojkar som är 4 och 6½ år som ska vara näbbar.
Ska bestämma vilken typ av tårta vi ska ha.
Ska kontakta vår vigselförättare o gå igenom vigseln.
Ska kontakta fotografen och gå igenom vad vi ska ha för miljöer m.m
LÄNGTAR- VILL ATT DET SKA VARA DAGS NU !!!!
hallåjs!
har precis skrivit klart gästlistan,
va o köpte guldpapper idag som vi ska använda till att skriva ut inbjudnignskorten på, o det ska göras i morgon sen ska vi skicka iväg inbjudnignarna.
vi skulle hålla nere gäst antalet men det blev i slutändan inte så,
kommer alla blir vi över 70 pers o vi hade tänkt att hålla oss till 50!
tycker inte att det finns så mycket att göra för tillfället, förutom att leta ring, o den jackten fortsätter på måndag.
Låter underbart med allt fixande med inbjudningskorten, bordsplacering, gästpresentationer och bröllopsprogram! Åhhh vad jag längtar tills den STORA dagen!
Vad ska ni ha mer i festprogramet än gästpresentationer, menyn och bordsplaceringen? Tips? Måste börja fundera på hur vårt ska se ut!
pruppa: leta ringar är ett angenämt bekymmer, eller hur jag visste hur jag vill ha min men det är roligt ändå att titta och prova innan man bestämmer sig !
Perkan: Filar just nu på vårt festprogrtam, förutom det du nämnde om meny bordsplacering och presentation så kommer vi att ha några barncitat, "uppgradering pojkvän" tokiga ordningsregler och några allsånger....det är vad vi gjort så här långt, kankse några 1 x 2 frågor om oss om det behövs något mer, alltså det mesta är rätt oviktiga saker mest nonsens som ksa vara lite kul för gästerna
Hej igen. Hittade en som sålde fina paraplyer här på BT:s köp och sälj, Linda heter hon. Jag köpte svarta, av den anledningen att jag vill ha dem senare också och då är svart mest användbart för oss (blir inte skitga så fort...). det som var synd var bara att de var lite defekta när de kom så jag måste skicka tillbaka dem till henne och sen få nya igen, men de är såååå fina i formen.
hej,
gifter mig den 30 juni. Inväntar sista osadagen och sen ska vi sätta fart på bordsplaceringen. Är det någon som har en bra ide om hur man kan få till gästpresentationen. Vill inte sätta upp en tavla på väggen utan hitta på nåt annat kul.
Funderar på att göra "små" tavlor och lägga på borden. På ena sidan är bordsplaceringen med namn och på andra sidan ska namnen stå med en kort presentation. I så fall lägger vi ut ca 2/3 st på varje bord inramat.Jag vet inte. vad tror ni?
Annars börjar bitarna falla på plats.
Ska prova håruppsättningen i helgen. KLäder och ring är inköpt. Ja, känns som att tiden rinner iväg. Jag blir nästan lite skrämd/nervös inför det hela. Vi gifter oss visserligen i stadshuset och vi har hållit ihop i 16 år, men det känns ändå som man är i nåt slags "nykärstillstånd".
Phu....