• Kristina07

Juni 2007 - ny tråd

Dags för ny tråd!

• Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd
  • KakNina

Oj vad tiden går.
    Nu har en helg till försvunnit, och lite har jag i alla fall fått gjort. Jag vet inte om jag borde vara stressad över förberedelserna eller inte, men just nu är jag isåfall mest stressad över att jag inte är stressad över förberedelserna... på någon konstigt sätt.

Annars är konstigaste bröllopsrelaterade händelsen på senaste tiden en dispyt som min mor trodde hon hade med mig. Hon anklagar mig för att vara alldeles för kontrollbenägen, och drar paralleller till när hon hade problem med att gästerna på hennes bröllop inte gick på ett rakt led från kyrka till festlokalen. Helmysko, jag som inte känner mig det minsta kontrollbenägen, utan har lejt ut allt från mat och dukning till festhäfte till olika personer (som med glädje tagit emot uppgifterna) och i princip sagt "ni får göra vad ni vill". =) Fast nu är nog hennes dispyt med mig över, jag fattade inte vad som startade den, och jag fattar inte vad som hände under tiden, jag är bara glad att det är över.

I övrigt kan jag bara hålla med dig Emma 06 - nu vill jag gifta mig! Än är det dock 41 dagar kvar...

• Emma 06

Äntligen är vår bordsplacering färdig!
    Fy vad svettigt det har varit att få till det! Har försökt att utgå från att alla på festen ska ha trevligt och sitta bredvid några som de har utbyte av.

Hur går det för er andra med bordsplaceringen?

• Juni07

Emma 06: Skönt att vara klar!!
    Inte är det lätt att få till bordsplaceringen, vi har resonerat ungefär som ni att alla ska har utbyte av sin bordgrannar, liknande intressen eller så....har fortfarande lite kvar att jobba med, men känns som det håller på att landa för oss med.

I morgon ska jag prova in klänningen har inte provat den sendan jag köpte den i november

• Perkan

Bordsplaceringen ligger vi lågt med då osa-datumet är om några veckor först. Men sedan har vi iofs 1 månad på oss!

Imorgon har jag tagit semester och ska iväg med min tärna och kolla in klänningar - ska bli jätte skoj!!!

• A&R

I helgen fixade jag klart alla framsidor till festhäftena och vigselprogrammen. Sydde en sjal till mig, och en till min tärna. Båda matchade efter klänningsfärgerna och vårt färgtema. Blev jättebra! Så fixade jag klart min tärnas väska (fick tyg över från hennes klänning).
    Igår kom brudparet till tårtan.
    Idag har jag mailat för att boka tid för att få se och prova min klänning. Hoppas att de kan till helgen!

Det går långsamt framåt!

• Emma 06

Bara en månad kvar idag för oss 9 juni brudar!

Satt igår och blev färdig med frågorna till vår tipsrunda!

Skrev dessutom en massa påståenden om våra gäster till vår mingellek.

Skönt när man kan bocka av saker på sin lista!

Nu tycker jag att mycket har fallit på plats de senaste dagarna!

Fick ett hemligt sms igår där det stod att min blivandes arbetskamrater skulle hitta på ngt för honom idag! Ska bli spännande att höra sedan vad de hittat på!
    Han anade ingenting när han åkte till jobbet idag.

Hur går det för er andra? Har ni råkat ut för någon möhippa ännu?

• Kristina07

Har någon av er Stockholmsbrudar tips på en skräddare/sömmerska i Stockholm?
    Gärna i söderort.
    Jag behöver ta in min klänning (har gått ner 6 kg och hoppas på 2 till tills bröllopet) och m2B behöver lägga upp kostymbyxorna.

• Cicki82

20070607

Jag bor i Umeå så vi var på Boda Borg i Skellefteå. Grymt kul var det! :)
    Var bor du?

Emma06
    Lyllos dig som har gjort färdigt bordsplaceringen. Usch, den fasar jag nästan mest över :) Blir svårt att sätta ihop folk och speciellt på vårat bröllop eftersom vi har tre olika språk (svenska/finska/tyska). Men det ska gå! :)

Ja idag är det ju 9 maj! En månad kvar! :)
    Och jag har inte ens nån lista på vad som måste göras och inte har jag heller nån struktur i mitt planerande. Fast jag har ju inte ens något planerande heller...:D Jag bara gör! Och nu borde jag börja "göra" lite mer!

• Cindrella

Hej på er!

Gifter mig 1 juni - hittade just till eran tråd!

Har allt klart i stort sett, gjorde just en detaljplanering för dagen D Börjar bli lite nervös nu alltså.....

HAr nog inte fattat det än - JAG SKA GIFTA MIG för tusan!!!!! *fnissar* Blir tårögd bara jag tänker på det......

• A&R

Har nu fått tid på lördag för att prova min klänning för örsta gången!!! Känns jättebra, efter en lång väntan på 21 veckor...
    Min sambo får inte se klänningen, och han var inte riktigt glad över att jag bett en nära vän (ja, en kille) att följa med mig... Mina tjejkompisar bor inte här i närheten, och jag vill ha någon med mig dit. Tråkigt att göra saker själv.

Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd