Juni 2007 - ny tråd
Dags för ny tråd!
Dags för ny tråd!
pruppa
Angående den där klockan du hade med på en länk, den har INTE en bjällra, bara en dekoration.
Ville bara meddela det då jag tänkte köpa en sån (som de kunde ringa i ) och såg att den va utan bjällra precis innan jag skulle beställa den.
Pruppa: Stort GRATTIS till bebisen! Skönt att bröllopsklänningen passade
Nu har vi bokat bröllopsresa Skönt, en sak till att bocka av i listan Sen har vi även skickat in hindersprövningen!
Tiden rullar på fort men det känns ändå som jag har koll på läget nu vilket är skönt! Hur går det för er andra? Känns planerna fortskrida som planerat?
Vi fick tillbaka hindersprövningen i veckan - kändes härligt
Jag känner mig också ganska lugn faktiskt, kanske borde känna mig mer stressad
Tärn-& brudnäbbskläder först nu och sedan bröllops-& vigselprogram m.m men det tar jag nog lite närmre den stora dagen!
Vart ska alla på bröllopsresa?
Först var vi inne på att åka utomlands och bara koppla av men eftersom vi är väldigt beroende av att åka vissa datum pga av barnvakt och semester så fanns det inte så mycket att välja på. Hittade dock en resa till Turkiet som verkade underbar men också väldigt dyr. Pengar som hur vi än vände och vred inte kan få ihop
Så istället blir det en kryssning till Tallinn i fin Hytt med havsutsickt och 2 nätter på spa hotell där med behandlingar. Blir säkert också jättemysigt!
Ni andra?
Vi ska också åka på kryssning till Tallin, med några hotellnätter där. Blir spa eller nåt annat mysigt =)
Vi ville inte åka utomlands eftersom det ändå är sommar när vi gifter oss så vi ska spara pengar och försöka åka tillbaka till Thailand i vinter (typ januari) där vi förlovade oss =)
Vill dela med mig av "Dagens citat" jag fick angående vårt bröllop.
Min kära mormor frågade om hon måste ringa och tala om att hon kommer på bröllopet. Ja, svarade jag, eftersom det är min sambos föräldrar som tar mot samtalen från de inbjudna, och inte vi.
Mormor suckar lite och säger: "Jag kan ju inte ringa dit, det är så många siffror!" Men, svarar jag, det är lika många siffror för mormor att ringa till min mamma, som till min sambos mamma. Efter en stunds diskussion och förklaring kom hon fram till att det är sant. Då suckar hon igen och säger: "Men, det telefonnumret kan jag ju!"
Telefonnumret till min sambos föräldrar står klart och tydligt på inbjudan...
Vad min mamma talade om idag angående vårt bröllop vill jag inte ens nämna idag, för då blir jag bara arg och ledsen igen. När jag samlat ihop mina egna tankar om det återkommer jag med det... Just nu kan jag bara le åt kära mormor vid tanken på hennes telefonproblem!
Har ni fixat slöja ännu? Jag letar och letar, har inte lust att betala hutlösa summor för en liten tygbit... vet ni något bra ställe?
Hej, håller just nu på att skriva gästpresentationen ! 19 avklarade av 64, det tar tid!
Idag ska vi träffa hon som ska göra maten o bestämma menyn.
Har fått tid till sömmerskan för ev ändringar av min klänning till den 2 maj. Har inte provat klänningen ännu sedan den kom, det ska bli spännande!
Har även i dagarna bokat tid för provuppsättning och provmake.
Hur går det för er andra?
Har bokat tid för inprovning av klänningen den 9 maj.
I går bokade jag min bukett och alla andra blommor.
Håller på med festprogram.
Har inte påbörjar bordsplaceringen ännu (lite panik över det)
Provuppsättning och smink ska testas 26 maj då det är min syrra som ska göra det.
ska komplettera grejer till tavelmålning, gästbok och presentaskar/bordsplac.kort samt rispåsar.
Har inte bestämt tårta ännu, men har prelbokat chokladhuset i nynäshamn så ska bara ta mig dit och bestämma
Jag är så ledsen och irriterad! Min sambos dator har kraschlandat för sista gången, och i det "liket" finns all vår bröllopsplanering som inte ligger här på bröllopstorget. Många timmars jobb med letande, och funderingar som vi troligtvis inte får tillbaka... Det känns som att jag får börja om igen med allt , nu lagom 2,5 månader innan dagen B. Det känns så meningslöst!!!