Juni 2007 - ny tråd
Dags för ny tråd!
Dags för ny tråd!
Visst är det svårt med just buketten! Blir helt galen på mig själv Å så letar jag brudnäbbsklänningar överallt!!! Några tips?
Hej! Jag vill också vara med här!
Gifter mig den 9 juni! Och är helt uppe i planeringen!
Stora A och chea ni gifter er på samma dag som jag, nämligen den 9 juni!
Hur mycket har ni kvar att göra?
Hur mycket håller ni på med bröllopet?
Jag gör något med bröllopet varje dag, idag har jag tex kollat upp vad det skulle kosta att göra om min förlovningsring och sätta i diamanter i den så den påminner om vigselringen ( som redan är köpt) Jag har även kollat efter västar till mina två killar på 4 och 6 år men ej kunnat bestämma vad de ska ha för några. Alla västar är så dyra!
Nu har jag tänkt att jag ska fortsätta skriva på vår gästpresentation en stund.
Längtar jättemycket till dagen innan vårt bröllop, då man känner att det är dags- ska fixa med mycket saker den dagen. Får hjälp av min syster och hennes man.
Börjar ärligt talat bli lite trött på allt som hela tiden ska fixas till bröllopet- längtar nu jättemycket efter själva bröllopsdagen. Fler som känner som jag?
Har ni börjat med bordsplaceringen ännu? Det har inte vi, men vi funderar mycket, avvaktar svar från de sista gästerna.
Hej
Jag gifter mig också 9 juni, kul med fler, det finns en tråd just för det datumet också, har ni sett det?
Var och provade mina ringar i fredags, nu är de klara vill inte vänta en dag till känns det som men det är väl tur att det är ett tag kvar ändå för det är ju lite kvar att fixa.
Vi ska sätta oss med bordsplacering i kväll har vi tänkt, det får bli när barnen somnat känns som tiden aldrig
räcker till.
Håller på med festprogrammet också, börjar bli klar, har bara gästpresentationenerna kvar och det är ju itne så bara det...
JAg håller nog också på med nåt nästan varje dag, idag har skickat svärmor till Panduro och köpa ett staffli, vi tänkte att våra gäster ska få måla en hälsning under festen hoppas det bli bra!!
kläder till barnen är det svåraste just nu, ska in till stan nån dag borde det börjar komma lite skolavslutningskläder snart som kan passa ??
Tycker också att det är saker hela tiden nu... Puh!
Idag ska vi träffa fotografen och gå igenom hur vi vill ha bilder mm.
Har jättesvårt att hitta en bra klänning till brudnäbben och börjar faktiskt att känna att det är dags att hitta ngn SNART!
Lämnade in ringarna förra veckan för att få dem lite omgjorda, så de går jag och väntar på nu!
Ska också sätta igång med festprogrammen snart och försöka få med gästpresentationer och sådant... tycker att det känns lite svårt faktiskt...
Vårt osa är inte förrän 6 maj så vi får avvakta med bordsplaceringen tills dess...
Vill också att det ska vara NU! Känns som att man har väntat länge och nu känns det som att allt går långsammare och långsammare... :(
Oj vad många som ska gifta sig 9 juni! Kul! Vi har kommit en bit fram i planeringen, men är fortfarande stressad över allt som inte har gjorts! Vi har dock hämtat ringarna, beställt brudbukett, gjort en hel del på festprogrammet mm mm. Vi har heller inte börjat på bordsplaceringen, men avvaktar sista osa datum som är 6 maj.
Det har hela tiden känts så låååångt kvar till 9 juni, men nu närmar det sig ju med stormsteg!! Det enda som jag funderar riktigt mycket på är om vår son på 12 månader ska få vara med i kyrkan eller inte. Han ska inte vara med på festen, men jag är riktigt kluven vad det gäller kyrkan.
Har ni blivit hippade än?! Jag väntar fortfarande med spänning och var riktigt säker på att det skulle blivit i lördags, men hela lördagen gick. Ska bli så kul!
Vi gifter oss visserligen den 30 juni och jag tycker att det är intressant att läsa era diskussioner om vad som händer.
Idag är det både ris och ros i vår planering:
Rosor för:
* Hindersprövningen kom tillbaka fixad och klar.
* Min ändring i stavningen av mitt förnamn har gått igenom. Äntligen efter 15 år måste min mamma stava mitt namn som jag vill eftersom det nu skrivs så även hos Skatteverket.
* Mailat till prästen för att boka tid för att prata om vigselcerenomin.
* Har varit i tygaffären igen för att titta på tygprover och färger till tärnans klänning. Tackar henne (ägaren av affären) för att hon står ut med mig någon gång i veckan just nu!
* Ett helt fång med rosor till killen i datoraffären som troligtvis kommer att lyckas rädda hela vår bröllopsplanering från datorn som gick hädan. Håller tummarna!!!
Ris för:
* Min klänning skulle kommit i mars, men jag har fortfarande inte hört något från dem - och nej, jag har inte panik över det än...
* Vi fick bokningsbekräftelse angående festlokalen, och den var bara bokad dagen INNAN bröllopet, istället för dagen innan och bröllopsdagen. Tanten som skickat bekräftelsen fick inget vidare trevligt mail från mig, eftersom hon inte svarade i telefon. Nu måste de rätta till det snarast!
Håller med om att det händer saker i planeringen varje dag nu och det känns jätteskönt!
Jag hänger på. Vi gifter oss den 16 juni, såg att det datumet var aktuellt för några fler.
Vad är klart? Jo, kyrka, festlokal, klänning, inbjudningar (OSA på valborg), en del av musiken till kyrkan, liveband till festen, tärna, marskalk och toastmaster, biltransporten.
Funderar som bäst på brudgummens kläder samt kläder till vår son (2 år) som ska vara brudnäbb, blommor, menyn som vi har provätit men ännu ej bestämt oss för, låt i kyrkan (med arr för 4 blandade stämmor).
Efter att OSA gått ska det bli spännande att sätt igång med bordsplaceringen. Det känns närmare då, när man ska diskutera var folk ska sitta på festen, det blir liksom mer påtagligt på något sätt...
I går kväll satte vi oss med bordplaceringen för fösta gången, det gick över förväntan, hade trott att vi skulle få jätteproblem men det känns som vi redan är på rätt spår där, men man ska kanske inte ropa hej ännu....
så nu står festprogrammet på tur att slutföra, där är lite mer jobb skulle jag tro, skriver ni alla nån liten fyndig presentation om varje gäst, tycker det är ursvårt...vet inte hur jag ska göra!
måste hitta en reservplats för fotografering ifall det regnar, men det kommer det såklart inte att göra, eller hur man man måste ju tänka på allt ändå!!
Hej alla junibrudar!
Får jag också vara med? Gifter mig den 16 juni. Känner nu en viss stress över att få klart allt.Stora problem just nu(som ni kanske kan hjälpa mig med ?) är dekorationerna samt kläder till min stora pojk på 12 år. Vi har färgtema rosa, vitt och silver/grått. Budgeten är ganska begränsad. Hur kan jag duka och pynta snyggt på borden? Vi har vita linnedukar, och vi kommer att ha buffe så tallrikarna står nog inte på borden, och jag vill ha någon form av blommor och ljus. Tar tacksamt emot förslag och vill gärna se bilder! Pojken ska ha svart kostym (var tanken) och grå eller rosa fluga. Han har storlek 170. Någon som vet var man kan hyra/ köpa det till en rimlig peng?