• Kristina07

Juni 2007 - ny tråd

Dags för ny tråd!

• Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd
  • A&R

Satt och funderade över allt som ska göras, och kom på att idag är det exakt två månader till vårt bröllop!!!

Igår sydde jag så långt jag kan komma på min tärnas klänning, innan hon måste prova den igen.
    Började klippa papper igen till vigselprogram och festprogram. Det är ett evigt klippande med mönstersax... Men det måste ju göras.
    Senaste beskedet om min klänning är i början av denna veckan, men... men vet aldrig, det är inte mars som det var lovat. Håller mig kall än så länge.
    15:de maj ska vi träffa vår präst för att prata om vigseln.
    OSA är till 14 maj, och sedan drar det igång massor när vi vet hur många som kommer.

Och... vårt stora problem just nu är att lyckas få bestman till kyrkan ombytt och klar i tid... Han ska på kurs hela veckan innan och slutar den 7 mil iväg, 2 timmar innan vår vigsel och han har ingen bil! Är det inte det ena som hänger upp sig så är det det andra...

Ska tillbaka till jobbandet nu, så att inte hela dagen går åt till det! Har för en gång skull fått jobba hemifrån, så då måste man ta vara på tiden...

• Perkan

A&R - Hoppas att det löser sig med bestmans resa till vigseln!

Bjäre16juni - Vi ska åka en riktig lyxkryssare nere i Medelhavet, Italien - Sicilien och Frankrike - helt underbart! Det blir en vecka då det känns som länge nog att vara ifrån vår då 2-åriga lilla tjej (åååhhhh vad jag kommer sakna henne!!!, vågar inte ens tänka på det ännu!!!)

Förstår ni att om 2 månader, exakt!, så är vi gifta (för oss 30;e junisar), har ätit bröllopsmiddag, tårta och dansat brudvalsen.... kan inte fatta det!!!

Idag har vi träffat vår guldsmed så nu är "min drömring nedritad från huvudet" av honom och skall smidas, så om ca 3 veckor ska den vara klar *så lycklig* Känns toppen!!!!

Sedan efter mycket tjat från släkt så har vi lagt in en önskelista på Duka, väldigt emot mina principer men okej nu är det gjort så dom som inte har en aning och vill köpa en present så får dom lite tips där i varje fall.

Känner att allt börjar falla på plats, var lite panikslagen förrförra veckan men nu när man fått fixa lite fler saker så lägger sig stressen tycker jag.... men ändå är det ju faktiskt rätt mycket kvar att fixa.... jaja mycket blajj en sen kväll å inte vilken kväll som helst utan efter en fantastisk mysig Valborg!!!!!!

Hoppas ni alla haft en trevlig Valborg!

• Eriks blivande fruga

Om en månad och en dag ska jag gifta mej!!!!!!!!!!!!!!

• A&R

Äntligen har de skickat min klänning!!! Leverans senast fredag.

• Juni07

Äntligen är jag klar med bordsplceringen, namnlapparna är klara, askarna vikta, sidenbanden inköpta, nu behöver jag bara nåt att lägga i askarna innan jag knyter ihop allt.

Festprogrammet filar jag vidare på, men alla presentationer är nu klara till slut!

igår när jag pratade med kyrkan så vet de ännu inte vilken präst vi ska få, jag blev lite nojig men vigselsamtalet ska inte vara förrän 2 veckor innan så de har ju 3 veckor p sig ringer nog och tjatar lite nästa vecka

• A&R

Igår fick jag beskedet jag väntat på sedan mitten av mars: Min klänning har kommit till butiken nu!!! 14 veckors leverans, som nu blivit 21... Tur att jag var ute i tid!
    Ska boka tid för provning i nästa vecka, hoppas jag. Går in i ett par veckor med massor av övertid på jobbet nu...

Håller på att klippa och klistra framsidorna till vigselprogram och festhäfte. Mycket klippande blir det, och min sambo förstår inte varför "det ska vara så omständigt", för att citera honom. Det är inte omständigt, bara likadant som inbjudningarna... Karlar!

• Cicki82

Ojojojoj, dagen D närmar sig med stormsteg och jag har ännu så mycket att göra! Huga! Snart är det ju 9 juni!!! Hjälp!

Har inte ens fixat näbbklänningar ännu och festprogrammet är inte heller färdigt. Och inte bordsplaceringen heller. Ahhh börjar känna lite panik. :)
    Nå, när man får panik ska man ta det lugnt så idag ska jag fara med kompisar till Boda Borg och leka av mig. :D

Får stressa nån annan dag... ;)

• 20070607

cicki82: LIte nyfiken bara, vilket Boda borg ska ni till? Bor själv nära ett b.b tänkte om vi bor nära varandra....

• Perkan

Har äntligen hittat brudnäbbsklänningarna i en mysig affär ute i Hägersten (!!!) av alla ställen Tror jag länkade till den förut men gör det igen. www.littlefairies.se/ Dom hade ännu fler klänningar i butiken, nyinkomna under veckan.

Känner också att paniken kommer ibland men sedan nu när bitar börjar falla på plats så känns det ändå som man har något lugn längts där inne.... hmmm....

Ha en fortsatt skön helg!!!

• Emma 06

Ja, nu närmar sej det verkligen tjejer, för oss som gifter oss den 9 juni är det snart bara en månad kvar....

Jag gör listor hela tiden över allt som ska göras och sätter upp dom på kylskåpet och bockar av efterhand.

Fortfarande har vi kvar en del och ibland kan jag känna lite panik, men för det mesta känner jag nog att vi har läget under kontroll.

Jag provade min brudklänning för första gången nu i veckan och det var jättekul! Sista provningen blir den 4 juni , 5 dagar innan vårt bröllop! Det ska göras en del ändringar på klänningen.

Nu i veckan ska vi träffa vår borgerliga vigselförättare och gå igenom hur vi vill ha vår vigsel.

Festprogrammen är färdiga och ska på tryckning nu.

Jag blev föresten hippad igår av ett av mina tjejgäng! Vi hade en helt fantastiskt mysig dag tillsammans! Var väldigt nervös innan, men det la sej efterhand.

Längtar efter bröllopsdagen! Vill att det ska vara dags nu!!

Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd