Juni 2007 - ny tråd
Dags för ny tråd!
Dags för ny tråd!
Hej på er.
Så här går det för oss:
I helgen fixade jag brudbukett (ska vara vita pioner (knoppiga ej utslagna), ett stort grönt blad och sen lite annat som floristen fick fixa till själv),
beställde bröllopstårtan (vit på utsidan men chokald och romhallon inuti) som vi ska ha istället för efterrätt. det var lite kul för han som ska göra tårtan är ordförande i konditorsföreningen och är tydligen den som gör tårtan till prinsessan Victoria på hennes födelsedag. Han måste vara ganska duktig alltså !
Sen har jag legat på golvet och mätt ut hela festlokalen, räknat bord, stolar, bestick, tallrikar osv för att det inte ska bli några skojiga överraskningar på stora dagen.
Blivande svärmor håller på för fullt med klääningen samt klänning till min lilla dotter som ska vara brudnäbb. Min lillasyrra har hittat en fin grön tärnklänning och m2B:s slips är fixad (hittade en såååå fin grön slips som var ribbad på längden) och han ska även fixa kläderna till min son som också ska vara näbb.
Alla inbjudningar är ute och vi börjar få en del svar, när har ni osa? Vi har 17 maj, det känns lite sent ibland tycker jag.
Jag tycker det låter jättefint med en bukett med sommarblommor! Vi ska ha sommarblommor i kyrkan och i festlokalen.
M2B:s systrar hjälper till med dekorationer till kyrka och festlokal och de hjälper även till med att utforma vigselprogram.
Jag ska gå och klippa mig idag, bara topparna, man vill ju ha det så långt som möjligt, hehe.
Så ligger vi till, hepp! ; - )
Just det, kom på en sak till.
Fick min slöja igår som jag köpt av en tjej här på BT:s köp/sälj.
Jag blev helnöjd, kommer att känna mig så fin i den.
Två paraplyer kom med postavi och ska hämtas snarast! Men det ska väl inte regna den 16 juni???
Hej å hå vad många som har skrivit sen jag sist var inne :) Kul!! :)
Jag gifter mig oxå 9 juni :)
Bordsplacering...usch å fy...de hade jag nästan glömt bort. :) hur gör ni? Vad ska ni ha för "hållare"? Behöver tips!
Borde fila lite mer på festprogrammet. Ahhh känns som att det är massor kvar att göra, men så lite tid! :D
Är det förresten nån av er som har tänkt ha kallor i brudbuketten?
cicki82: Jag ska bara ha vita kallor i min brudbukett. Hur ska du ha det...
Cicki82: Ang hållare så har jag gjort små askar som jag knyter ihop med ett sidenband och samtidigt fäster "namnskylten" med, tänkte lägga nån i asken också såklart vad vet jag inte ännu, gelehjärtan kanske....
Jag ska också ha vita callor i min! Skulle haft vinröda mrn nu har det blivit en ny klänning och då passar vita bättre!
Har ångest över festprogrammen!
20070607
Åh har du nån bild på hur buketten ska se ut? Har sökt överallt men jag hitar ingen bra bild! Vill oxå bara ha vita kallor.
Juni07
Små askar...bra idé! Men, har du gjort dem själv?? Inte illa! :) Gick det bra eller var det jobbigt?
Cicki82: Ja helt ärligt så var det urjobbigt Önskade många gånger att jag valt nåt mindre tidskrävnade, men nu när det är klart är jag nöjd, skrev ut en mall jag hittade på "bröllopshjälpen" som jag gjorde efter....
helenasafir vart har du fått tag på paraplyer? Tar för givet att de är vita eller?? Hur mycket kostar dom med mera?
Jag tror att jag är klar med det mesta... Blir nästan lite stressad av det oxå
också nyfiken på var du hittat paraplyer, inte för att det kommer att regna 9 Juni heller men ändå man vågrar ju inte chansa.