070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Jag har införskaffat en röd sjal som jag tänkte ha ifall det blir kallt. Trots att klänningen är i ivory, tänkte det kunde vara kul att "bryta" av lite och färgtemat är ju rött.
förhoppningsis
Tack! Jag har nu lämnat in ännu en prövning till norska myndigheten och spec. varför sverige anser att hindersprövningen skall göras här i norge. *de är lite tröga här*
Jag fick handla 2 outfits på myrorna (typ. UFF) - en till picknicken och en till kvällen. Så bytte jag om till dagklänningen - en gräslig, storblommig 80-tals klänning, knäkort med volanger i rött, orange och gult - så satte vi oss på slottsparken och hade picknick med förbeställd mat från ett jätte gott pasta ställe - de hade beställt min favoriträtt därifrån Så mös vi i solen några timmar, umgicks och hade kul till det var dags att dra hem till en av tjejerna och byta om till kvällen.
Tjejerna var luriga och valde eg. kläder som inte skrek möhippa - utan snarare DÅLIG KLÄDSMAK . Till kvällen bytte jag om till lila i olika nyanser - "fin klänning", matchande kavajjacka, sjal coh väska. (På ryggen hade de skrivit: XXX 50 ÅR, STRIPPA FÖR MIG, vilket de hade så kul åt. Å så toppen på allt ett diadem med stjärnor som svajade så folk inte missade mig. Det blev discobowling och efter det 3-rätters middag med supergod mat.
Det blev precis en hippa som jag önskat mig - inget fjanteri på stan med att sälja eller göra pinsamheter, det räckte verkligen med kläderna o att gå omkring i dem Helt perfekt med väldigt mkt tid tillsammans!
Gerda, låter ju jättemysigt! SKönt att komm aut och ha kul ett tag om inte anant å inte tänka på hindersprövning mm
Håller tummarna för snabb handläggning på Norska sidan då så du slipper oroa dig så länge.
Vad det gäller nått över axlarna så räknar jag precis som ni stenhårt på 25 grader och sol hela dagen! Men har en sjal sen tidigare som borde funka bra, vit med pärlbroderier i ändarna. I kyrkan har jag slöjan draperad över axlarna så de inte blir för bara.
Men kom igen tjejer, med tanke på hur många vi är som kommer utföra alla konstiga ritualer som vi bara kan komma på för att få fint väder så borde solen stråla. Soldansen allihop??
En fråga. Det har säkert tagits upp förr men jag hittar inget om det.
Var klär ni på er på bröllopsdagen?
Jag har ingen aning om var jag ska göra det. Vill helst inte göra det hos frissan och sen springa runt på stan en lördag mitt bland alla shoppare. Vill ju inte heller att min m2b ska se mig...
Hjälp, hur gör ni?
Jag ska bli sminkad hos mina föräldrar efter frissan och då tänkte jag sätta på mig klänningen.
Jag gör det hos frissan. Ska vara där 9.30. Får lunch och lite avslappnande (?) bubbel där. Hon fixar hår, sminkar och hjälper mig på med kläderna. Sen åker vi direkt därifrån till kyrkan.
Varför kan du inte åka direkt från frissan till kyrkan, så du kan byta om där? Annars kan väl ett alternativ vara hos någon nära kompis eller hos mamma.
Julikulla
Jag byter om hos frisören!
Jag har bokat hotell med min vännina där vi ska sova från fre-lör dit kommer frisören och sminkösen sen klär jag på mig där på hotellet och åker direkt till bröllopet
Jag skulle ju kunna byta om hos frisören...men bor i en liten stad och bara tanken att springa på stan i brudklänning... det kanse finns en bakväg ut? Frisörsalongen är i en galleria nämligen.
Sen ska vi fotas innan vigseln. Det får nog antingen bli show på gågatan eller hemma hos nån. Hos mamma är det typ 10 personer som ska göra iordning sig så det känns lite trångt. AAAhh, jag blir tokig.
Carina6: Vad mysigt det lät att bo med sin väninna sådär!
Hmmm, hur många dagar är det kvar idag då?
Jo, 37 dagar!