070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Gerda, kul med festprogrammet. Vi gjorde precis klar gästpresentationerna, vi vet inte supermycket om några respektive till hans kompisar och var därför tvugna att få lite hjälp av deras killar...
Ja de gör tårtorna men jag dekorerar själv. Köper dem nämligen av en stor ICA affär med bageri och dekorationerna ser inte så kul ut där. Funderar på färska blommor i våra färger lavendel och lime, enkelt blir finast tycker jag. Vad tror ni?
N&N
Låter fint, och snyggt att det följer era färger. Enkelt är fint tycker jag också.
Ja, vi känner de flesta av våra gäster väl då "respektiven" blivit goda vänner också genom åren. Men A's morbror har en ny sambo, i vår ålder och väligt tyst och blyg - har inte lärt känna henne alls under de 3 åren som de varit tillsammans, samma sak med en av hans bästa vänner som skaffat en ny flickvän som inte varit så på att träffa oss - och då märks tonen direkt i festprogrammet att vi inte känner henne lika väl som de andra. Lite tråkigt, men inte mkt vi kan göra heller.
Det känns som om det mesta står still just nu..... Fast egentligen inte på något konstigt vis....
Osa-tiden gick ut den 1/6, i går anmälde sig två par, som trodde att dom anmält sig redan . Så i helgen ska vi fila på bordsplaceringen. Jag har redan tittat lite på den och det är inte lätt att få ihop det i slutändan, men det blir nog bra
.
Den 15/6 ska vi och prova kläderna en gång till, då ska även alla justeringar göras. Håll tummarna för att jag kommer i min, har nämligen gått upp några kilo .
Gästpresentationen ska sammanställas och skickas in till reklamfirman som trycker allt sen.
Den 17/6 har vi en sista genomgång med alla "inblandade", våra föräldrar, toastmaster + toastmadam, serveringspersonal samt våra bästa kompisar som lovat att hjälpa till. Så alla vet vad dom ska göra och vilka tider som gäller, på ett ungefär.
Måste ta mig till floristen någon dag och hämta banden som vi ska ha som löpare på borden, vill gärna ha dom hemma i tid, så vi hinner duka i lugn och ro.
Det värsta är att jag måste berätta för mitt ex (även äldsta pojkens pappa) att vi ska gifta oss och att pojken ska vara med i kyrkan, så han kan inte åka dit då det är hans helg.... Har dragit mig alldelens för länge för att ta den diskussionen, men måste ta mig i kragen och göra det *suck*.
Måste även bli bättre på att gå in skorna... Vill inte ha skavsår!
Måste kontakta bandet som ska spela på festen, tänkte nämligen göra en kupp på brudvalsen . Vi har inte diskuterat någon bra vals-låt än, men jag tänkte skippa valsen och istället dansa till "våran" låt: The Power of Love med Frankie goes to Hollywood, fast jag tänkte inte berätta något för sambon....
Oj,oj vad många måsten det blev nu då... Vågar inte skriva mer, fast jag har fler i bakhuvudet... Vill inte se hur listan växer och växer....
32 dagar kvar puhh och äntligen ska vi iväg och fixa gubbens kläder det är det sista sen är det bara att vänta in den stora dagen
:-9
Åh, hjälp, är det bara 32 dagar kvar?!?!?
Snart bara en månad alltså......
japp på to är det precis en månad kvar
31 dagar kvar.....
klarade del 1 av min tenta så nu är jag aaanigens bakis. Druckit skumpa hela natten och kom hem vid 5. Känns att man tappat vanan att göra så, mår inte helt bra idag men atans vad jag älskar stockholms sommarnätter
förhoppningsvis - grattis! Skönt att ha den avklarad antar jag!
oyes!! del 2 ska in på fredag. underbart system det här, klarar man del 1 "belönas" man med en gigantisk hemtenta del, de som inte klarade del 1 får ju sommarlov (och omtenta)