070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Lämnade förresten in sambons ring igen för att fylla på med... svarta diamanter! Han har några 5 st 0,01 diamanter på sidan i sin ring, svårt att förklara men de syns inte uppifrån. Trodde aldrig att just han skulle vilja ha det i sin ring, men de syns knappt :) förstår inte riktigt tanken men han tycker att det är lite speciellt och extra fint.
Grattis dalabrud!
Ska ge mig ut på jakt efter underkläder idag... det kommer att bli svårt på L är så pigg numera och har inte tålamod när jag ska prova kläder...
Ska hämta A's kostym till helgen, den lämnades in för små ändringar - hoppas den är perfekt nu!
Vi äter 3 rätter och sen tar paus och bensträckare, rökning, toa tid och sen skär vi tårtan och så börjar dansen
Vad tror ni förresten om detta schema (vigeseln sker på stranden precis vid festlokalen? Alla tider är ca-tider och ändras vid behov, men typ ordningen?
09.00 ? Bruden och tärnan hos frisören/sminkösen.
12.00 ? Brudgum och bestman lunchar i Norrtälje och hämtar blommor.
13.00 ? Bruden och tärnan klara hos frisören/sminkösen, hämtas av brudgummen och bestman.
13.30 ? Brudpar, bestman och tärna fotograferas.
15.45 - Gästerna samlas vid vigselplatsen under toastmaster och toastmadames ledning.
Det rings i klockan.
15.50 ? Brudparet med följe anländer till vigselplatsen.
16.00 ? Vigseln startar.
16.30 ? Vigsel slut, rosblad kastas, bubblor blåses och kramkalas.
16.40 ? Brudskål med snittar. Toastmaster/toastmadame utbringar skålen.
17.00 ? Gruppfotografering + föräldrar och näbbar samt par/gruppfoto.
17.30 ? Samling i festlokalen för middag.
17.45 ? Buffén serveras.
Bensträckare efter 1 timme.
Buffé fortsätter.
Bensträckare innan tårtan, alla gäster går ut (serveringspersonal dukar av och sätter fram tårtan).
21.00 ? Tårta m.m. serveras.
21.30 ? Bensträckare, ommöblering sker när alla gäster är utanför.
21.50 ? Vals och därefter börjar dansen börjar.
24.00 ? Vickning serveras.
loppan81
vi har också buffé, sedan sittande efterrätt... paus/mingel ca. 30 min och därefter bröllopstårtan. vi vill liksom N&N inte avbryta en påbörjad fest för tårtätning
N&N
Kul att han vill ha stenar i sin! Vi satte in en 0,03ct i A's ring. Men den är såååå futtig eftersom han har en 7mm ring. Han vet itne riktigt vad han tycker om den - syns ju knappt, men han funderar rentav på att knacka sönder den och fylla igen! Då tycker jag att han bara behöver vända på ringen innåt! Fast ibland tycker han det är lite kul att han har en liiiiten TW VVS med sig ha ha...
N&N
Kolalt bara lite snabbt - L är lite putt nu.
Tänkte bara på att kramkalaset efter vigseln nog kräver mer än 10 min... det kanske går åt abra det för era mammor....
vi räknade 30-40 min för kramkalas + riskastning + gruppfoto
Ha ha det har ni rätt i, ska lägga in mer tid där helt klart. Vi har ju dessutom 100 gäster...
oj det hade inte blivit många sekunder per kram =)
Ok, här kommer den utlovade storyn!
Sveriges nationaldag! Ståland solsken! 35 grader varmt!
Jag åkte och handlade plantor med barnen för att plantera på kvällningen när solen gått ner. När vi kom hem hjälpte jag sambon med att avmaska och avlusa hans kossor (4 st.), bleev både att lukta kossa samt ganska svettig . Började sen dammsuga bilen, väldigt behövligt - tanken var att den skulle tvättas också....
Mitt upp i alltihopa kommer min mamma in på gården, utan pappa... Redan där började det kännas konstigt. Klockan var då kanske runt 16.00, har lite dålig koll. Hon verkade ganska konstig, gick och tittade på klockan hela tiden. Jag fortsatte dammsuga bilen, fattade inte riktigt vad hon gjorde här bara.... Rätt som det är säger hon att jag ska gå och tvätta mig samt byta om, jag bad om att få duscha (luktade ju kossa ), det gick bra - en snabbis!
In i bilen och på med ögonbindel, sen bar det iväg. Jag var med ett tag vart vi var på väg någpnstans, men sen var hon in på en parkering och sen gick det inte längre .
Parkerade och jag fick kliva ut, fick på mig något på huvudet samt en klänning av något slag. Fick även ett glas med vin i handen. Ingen sa någonting, hörde bara massa kvävt fnitter .
Sen tar dom av mig ögonbindeln och då ser jag att det är mina gamla jobbarkompisar! Dom hade jag inte kunnat lista ut att det skulle vara! Blev jätteglad och väldigt överraskad!
Jag har jobbat som Teamledare inom Tupperware i 10 år och det var mina försäljare, jätteskoj!
Vi befann oss på gammelgården. Lite otur var att det mesta av firandet var över, men det gjorde inget tyckte jag. Vi gick omkring lite och pratade, har inte träffat dom på nästan 1 år. Jag fick svara på massa frågor, om just Tupperware och beroende på hur många poäng jag fick ihop skulle jag få middag på olka vis, allt från korv med bröd till fin middag fanns med .
Jag lyckades komma till Big Mac och co med kalla cola !
Vilken tur att dom hade bokat bord på en grekisk restaurang! Fick äta och dricka precis vad jag ville! Vi satt kvar länge och bara pratade - hade det jättetrevligt!
Blev sen hemskjutsad så jag var hemma runt 22 igen. Jag skulle ju upp och jobba till 7 i morse, så jag var tacksam över att det inte blev så avancerat.
Ja, det var min lilla mini-hippa!