• Bens wife

******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!

Ok tjejer, nu är det mindre än 1 månad kvar! Vilka är vi som gifter oss den 5 maj? Vad har ni kvar?
    Häng på så räknar vi ner tillsammans!

• Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!
  • Fru Cinderella

Skogstigern

Grattis grattis

Måste dock vara medlem för att få se dina bilder :(

• Skogstigern

Äsch! Visserligen är medlemsskapet gratis men jag förstår om man inte vill samla på sig sånt överallt.

Jag ska fixa till en annan sida snart, bara jag orkar så. Blev lite trött i helgen så idag har jag bara sovit...

• anjo_73

Nu har jag också landat någorlunda efter lördagen. Är fortfarande trött, men väldigt lycklig och glad! Vi hade så himla kul och dagen blev helt underbar. Jag ville verkligen aldrig att det skulle ta slut och de fick nästan kasta ut oss från festen :)

Dagen började med att vi gick upp tidigt och åt hotellfrukost för att sedan bege oss till frissan där både jag och tärnan blev fixade i håret och sminkade, till och med brudgummen fick sig en liten putsning. Sedan snabbt iväg till fest & vigsellokalen där vi klädde om och sedan fotograferades i ett par timmar innan gästerna anlände.

16.00 började vigseln och vi gick in för att ställa oss framför prästen. Vår präst var så himla bra! Det är samma präst som döpte mig :) Vi hade anlitat en sångerska och en pianist som spelade och sjöng två sånger under vigseln och tärnan (min syster) läste en dikt. Ringar växlades och löften och kyss utbyttes och sedan var vi gifta!

Samling på gården utanför för såpbubblor i luften och brudskål. Sedvanliga gratulationer och kramkalas innan vi återvände in till festlokalen, där de börjat förbereda för middagen.

Sedan blev det mat! Trerätters med italiensk buffé som huvudrätt. Så himla gott!

Under middagen var det en hel del tal och vår toastmaster var jättebra! Alla verkade tycka om maten och bordsplaceringen såg ut att ha varit lyckad, eftersom det pratades massor överallt runt borden!

Efter desserten blev det en liten bensträckare och tipspromenad för gästerna, bestående av frågor om oss.

Strax därefter blev det åter samling och dags för tårta med kaffe och avec. Tårtan var så god! Massor av choklad :)

Efter tårtan var det dags för oss att dansa brudvals. Vi hade valt en egen låt, "Can't Help Falling In Love" med Elvis Presley. En andra vals följde då, "That's Amore" med Dean Martin, och då fick vi sällskap på dansgolvet.

Sedan öppnade baren, Billy Idol drog igång med "White Wedding" och det var fritt fram på dansgolvet. Vi dansade, skrattade och umgicks med så många som möjligt under ett par timmar innan det var dags för oss att ta adjö. Då var klockan nästan 02 och vi tog en taxi till hotellet. Vi klev ur taxin en liten bit ifrån hotellet och gick sista biten och möttes av gratulationer och applåder från folk som var ute och festade.

Vi har inte fått så många bilder färdiga ännu, men här är iallafall en (där vi båda har solen i ögonen) som kommer från vår egen kamera som satts i händerna på en av våra vänner: i211.photobucket.com/albums/bb252/anjo_73/brollop_070505.jpg

• Bens wife

anjo_73 : Grattis! Jättefina var ni! Låter som en bra dag!

• anjo_73

Grattis till er andra också, det glömde jag ju bort i förra inlägget :)

Bens wife: Det lät som om ni också haft en härlig dag! Jag tittade på dina bilder - jättefina!

Skogstigern: Försökte se på din länk också, men lyckades inte få fram bilderna. Men det ska bli kul att se sedan!

• Fru Cinderella

anjo_73
    Lät som en underbar dag, stort grattis!!!
    Vad fin du var o din man var riktigt stilig!

• Skogstigern

littlepixiegirl: Tänker på er idag och hoppas att ni får en underbar dag!!

• Johans2B

Skogstigern

Grattis, vad fina ni var och vilken kanonläcker klänning och tårta.

Själv så har jag världen nedräkning just nu...

Kram

Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!