• Bens wife

******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!

Ok tjejer, nu är det mindre än 1 månad kvar! Vilka är vi som gifter oss den 5 maj? Vad har ni kvar?
    Häng på så räknar vi ner tillsammans!

• Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!
  • Miss Sophie!

Nu är Miss Sophie blivit Mrs Sophie!
    Stort grattis till er alla som blivit fruar! :) :) :)

Efter ett par dagar i trött lycka är jag åter nere på jorden och tänkte rapportera lite från vår stora dag.

I veckan innan, tisagen och onsdagen, var jag mycket nervös, grinig och tänkte på allt som kunde gå fel. På torsdagen packade vi in allt i bilen för att åka norrut. På väg hem från jobbet glömde jag att hämta min klänning hos sömmerskan och hans hyrkläder. Fick i panik åka in till stan igen för att hämta dem, kom in i affären 2 min innan stängning (tur att inga trafikpoliser var ute på spaning och att det var lite rusningstrafik). På kvällen var vi i festlokalen och ställde borden i ordning.

Fredagen, dagen innan dagen B, började med en lugn frukost. Sedan åkte alla åt varsitt håll på olika ärenden. Vi pyntade festlokalen genom att hänga tyg i taket och pysslade. Efter lunch så kändes det som om vi hade massor kvar att göra, paniken växte. Vi åkte till Mälsåker slott, vigsellokalen, för att ställa ut stolar i riddarsalen, se så att el fanns framdragen och flytta dit elpianot. På eftermiddagen kom flera vänner och hjälpte till med festlokalen. Vid fyratiden såg jag ut över stället och kände att allt var under kontroll. Om vi hade glömt något var det försent att fixa det nu... Det stora lugnet infann sig! Efter en pizzamiddag ur kartongen med föräldrarna och kompisarna så åkte vi till hotellet. Vi hade valt att bo på hotell två nätter (inte det lyxigaste) för att vara ordentligt utvilade och kunna njut lite av hotellet. Efter lite champagne och bubbelbad på hotellet somnade vi sent lugna men upprymda.

Lördagen började tidigt med en ordentlig frukostbuffé. Där träffade jag på en av mina elever, hur stor är sannolikheten för det?! (Jobbar 20 mil ifrån) Vi åkte tillsammans till frisören för att bli fixade. Därefter åkte vi till mina föräldrar för sminkning, lunch och påklädning. Vi fick bråttom till fotograferingen på slottet. Enligt fotografen gick det bra, hon tog över 120 bilder så det blir svårt att välja. Efter lite småprat med några vänner som skulle läsa dikter under vigseln, hälsa gästerna välkomna och hålla i minglet gömde vi oss på slottet för att inte synas.

Själva vigselakten var precis så som vi ville ha den, glad, enkel och utan gud. Efter vigseln samlades alla gästerna utanför slottet och vi kom ut och vinkade (Silvia-vinken) på stora trappen. Sen var det kramkalas och mingel med bubbel och snittar. Vi åkte iväg från slottet i båt, det blåste massor! Vi lurade alla att vi åkt hela vägen till festlokalen i båt men vi åkte mindre än halva vägen i båt.

Festen som följde blev lyckad! Det var min stora fasa att ingen skulle ha roligt. Bordsplaceringen funkade trots sena återbud. Både unga och gamla fann nya vänner. Under middagen hölls många fina och roliga tal. Jag hade trott att maken skulle få flest tal och spex eftersom han hade störst släkt och flest kompisar där men våra kompisar hade snackat ihop sig lite när det gällde spexen och tal fick vi många. När de visade filmen från svensexan skrattade jag (och många andra) så mycket så att tårarna sprutade! Festen avslutades med dans. Vi åkte mellan 1.30 och 2 men festen fortsatte. Vissa ville inte gå hem utan fick bärs ut... Sedan fortsatte det med efterfest på vissa håll. Vi åkte till hotellet och drack champagne och var lyckliga. Dagen efter hade vi frukost på hotellet och badade bubbelbad igen innan vi åkte för att ta itu med allt efterarbete.

Sammanfattning: En mycket lyckad dag som var vår dag! Som en kompis sa: Precis så här hade jag tänkt mig ditt bröllop, glatt och roligt!

Alla vänner på BT, lycka till i framtiden!

• Fru Cinderella

Skogstigern
    Vilken läcker klänning du hade, hela ert färgtema var underbart och tårtan v ar riktigt cool

• Skogstigern

Fru Cinderella: Fel, tårtan var het!

Jättekul att du gillar det, vi har verkligen följt våra idéer och struntat i alla regler om vad som är bra och inte. Det känns toppen!

• Skogstigern

farry4u: Vilken läcker klänning du hade! Jättevackert!

• Fru Cinderella

farry4u
    Gillar verkligen bilden med "nu ska du allt få.." med brudbuketten

Du och din man var hur fina som helst dessutom!

En liten sak jag märkte dock när jag läste, på sidan 2 av bilder på festen har du skrivit honnörsbordet med u i stället! ;)

• Fru Cinderella

och vänster bidde vunster ;)

• Skogstigern

Fru Cinderella: Är du möjligen testare till yrket..?

• farry4u

Ja ja, det blev nog en och annan felstavning i ivrighetens stund. Men det redigerar jag i efterhand. Men tack för uppmärksamheten =)

Tack för all snälla komentarer om sidan för övrigt ;)

Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!