• zoya

År 2009

Ja jag vet att det är länge kvar, men hur fantastikt känns det inte att veta att man ska få bli hustru till den mest underbara mannen...och jag har all tid i världen att planera och oroa mig Hur långt har ni andra 2009-jäntor kommit? Kram kram

• Svar på tråden År 2009
  • marranmi

såg inte att tråden var avslutat förrän nu efteråt, så den här får väl bli fortsättningen så får vi starta nya trådar med samma namn allt eftersom de stänger ner de gamla mailade med min m2b (vi bor på skilda håll under sommaren tyvärr och då har jag väääälidgt mycket tid över) om lite olika lokaler och skrev samtidigt att "jag vet att du inte ens vill tänka på planering nu men att jag inte kunde låta bli..." etc och han skrev tillbaka att det inte gjorde något och att han också såklart vill och tycker det är bra att jag kollar upp saker!! det känns närmare då också, plus att jag insett att vi kommer att ha en budget på minst 60000 för vi kommer att ha massa vänner med och äldre personer som betytt mycket för oss så vi nog lbir runt 100 pers...gaahh.. men hur som helst så är det nog bra att börja spara pengar och försöka dela upp kostnaderna fram till om två år efter förlovningen i aug/sept så blir det nog mer avspänt att prata om ett ev.bröllop till familjen men hålla exakta året hemligt ett tag till! Jätteskönt att vi är några i alla fall som börjat redan nu, då är man inte helt ensam

• zoya

Marranmi
    Vi kommer nog också hamna på ca 100 pers. Jag är studernade så vår budeget får inte överstrida 50 000 kr, det gäller att fundera på bra och billiga alternativ. Vi vill ha en stor och glad fest med mycket mat och dans

• marranmi

zoya: vad bra, så kan vi hjälpas åt för att försöka hålla budgeten nere,kom på idag att vi nog kan använda min bror som fotograf och ge honom lite bilder från andra fotografer som inspiration... så tjänar man inte lite pengar där, plus att jag ska nog sy min egen klänning i manchestertyg..vi vill ha ett bondbröllop så då blir det automatiskt buffé vilket är billigare! ett tips är att spara 500 från studiemedlet varje månad, vi gör det och det funkar ändå! Den största utgiften är ju självklart maten.. jag sökte på bröllopsbudget på google och fick fram ett exceldokument som hjälper en att håla koll på vart kostnaderna finns!

• zoya

Marranmi
    Bondbröllop..berätta mer är en riktig lantlolla! Vi ska också utnyttja de kontakter man har! Men man kan knappast börja fråga redan, då tror folk att man ä knassig, vilket jag visserligen är

• marranmi

zoya: oh längre än att vi båda vill ha ett bondbröllop och på hösten har vi nog inte kommit, vi har kommit fram till att m2b vill vänta med planeringen men är OK med att jag tittar och grejjar, tror han blir mer med på noterna om ett år eller så... det är väl då vi går ut officiellt med det, men jag måste smörja honom lite först eftersom han lika gärna skulle kunna vänta till 2011... fast jag tror det börjar lossna snart det blir väl först när allt är officiellt som vi också kommer att veta vart vi ska vara, i nya hemstaden eller i vår uppväxtstad hos mina föräldrar... vi ska ha ett borgeligt bröllop också så kyrka behöver vi inte titta efter!! Har knåpat idag med ett första förlag på inbjudan, mycket kommer nog att ändras när m2b börjar ha åsikter vill ju att han ska vara med också men börjar lägga upp en plan i alla fal!! Hur långt har ni kommit? (vi håller allt hemligt också, förlovar oss i höst..mysmys)

• zoya

Vi är förlovade, så folk kommer vill inte hoppa av förvåning när vi väl berättar. Har antytt till mina närmsta vänner efter några glas vin att ett bröllop nog kan vara att vänta år 2009

Min m2b är av samma åsikt som din och han skulle lika gärna kunna bjuda 15 st som 105 st. Men det var han som gick ner på knä och fria så nog vill han gifta sig! Men som han säger så är väl kärleken det viktigast..... visst säger jag! Och planerar ändå färgtema

• Allahjärtansbrud

Hej hej! Hur går det för alla planerare??

• missZapon

HaHa jag har kommit så långt, att min sambo sa här om dagen

-Jag älskar dig, Du är min fru.

jag muttrade och sa:

-jag kommer aldrig att bli din fru.

- Nej men jag menar att en dag kommer du bli min fru, pressa mig inte!

För mig var detta ett stort steg mot att kunna gifta mig 2009

• Valentine2009

En till 2009 BTB här!

Allahjärtansbrud....ser att vi har samma vigsel datum. Hur långt har du kommit i planeringen?

Själv har jag prel bokat festarrangemanget.
    Dvs hela stället med lokal, mat, dryck, serveringspersonal, bar och live band. (21.ooo:- för 35 personer)
    Smörar för en vigselförättare, som vi vill ha. Har redan utformat vigselakten efter egen komponerat tal.
    Ska sy kläder själv, till oss alla.
    Frisyr och smink fixar jag å svägerskan.

Sen är det ju en massa kvar att göra.

Vi ska ha ett mindre bröllop, ca 35 personer. Budgeten ligger på ca 35000:- inte mer.

må så gott alla BTB!

• missZapon

Allahjärtansbrud & Valentine2009, det är Ert datum som jag oxå planerar/drömmer om att gifta mig, håller för fullt på att bearbetar min M2B. Vi är redan förlovade men när vi förlovade så sa vi att det skulle bli bröllop inom fem år istället för ett år. Men han tycker 2009 är för snart. vilket jag tycker vore perfekt! (vi förlovade oss förra året)

Svar på tråden År 2009