• zoya

År 2009

Ja jag vet att det är länge kvar, men hur fantastikt känns det inte att veta att man ska få bli hustru till den mest underbara mannen...och jag har all tid i världen att planera och oroa mig Hur långt har ni andra 2009-jäntor kommit? Kram kram

• Svar på tråden År 2009
  • Danielaa
    ekpo1 skrev 2007-09-20 14:56:09 följande:
    Vet ngn hur långt i förväg får man boka kyrka? Vi tänkte sommar 2009...är det först vinter 2009 man kan boka eller? Hur funkar det...svårt att bestämma datum utan att veta om kyrkan är "ledig" den dan.
    Hmm, vet inte, men man tycker ju att man borde kunna boka ganska långt innan... De rekommenderar ju ofta minst ett år innan.
  • felines

Jag trodde också jag var ensam om att planera värsta budgeten såhär tidigt. Kul att se att det finns andra brudar med framförhållning :) Vi har spikat datum till 29/8 2009! Det är helt knasigt kul att planera... massor med entusiasm och funderingar... tur att det finns gott om tid att slappna av på så man drömt alla bröllopsmardrömmar två år i förväg :)

• Zenobia

En liten fråga som ploppade upp hade ni tänkt ha buffe eller rätter som serveras. Ja grubblar så mycke om det där, för ja vill ha buffe men det är svårt med buffe på såna ställen som vi vill vara på. Vi har tänkt gifta oss utanför ett hotell då men dom har bara 2-rätters. Men det kanske får gå det ändå. Man kan inte alltid få som man vill =)

Spira

Jo den är juh det, då är man ledig på dom dagarna och kan fira riktigt ordentligt =) sen lätt att komma ihåg. Sen har man halvårs dagarna på Finlands självständighets dag =)

• Danielaa

Haha, jag börjar känna att jag knappt e ute i god tid längre när ni planerar ännu längre fram under 2009! Vi har ju planerat till 2/5-09.
    Har ni tittat klänningar än?

• jåi

Jag och två vänner var och tittade på klänningar igår. Underbart kul. Kan inte mer än att längta och hoppas att man hittar sin drömklänning. Hittade en men den kostade 6500. Sen vet man ju inte om två år kanske man ångrat sig och vill ha en annan modell.. Så man lär ju bli stamkund i brudbutiken

Sen vi har tänkt att ha buffé och har börjat fundera ut menyn nu.

• Danielaa
    jåi skrev 2007-09-23 09:56:48 följande:
    Jag och två vänner var och tittade på klänningar igår. Underbart kul. Kan inte mer än att längta och hoppas att man hittar sin drömklänning. Hittade en men den kostade 6500. Sen vet man ju inte om två år kanske man ångrat sig och vill ha en annan modell.. Så man lär ju bli stamkund i brudbutiken Sen vi har tänkt att ha buffé och har börjat fundera ut menyn nu.
    Visst e de underbart å gå bland brudklänningarna? Jag har redan hittat 4 (!) klänningar som e helt underbara! Men de kommer ju inte finnas kvar så länge till, nästa års kollektion kommer ju snart! Men känns ändå bra (å så himla kul!) att se lite vad man e ute efter å få sig en uppfattning av vad som passar en å lite vad man vill ha!

Hur gör ni? Får era m2b se er innan bröllopet? Eller ns klänningen? Å får ni se vad mannen ska ha för kläder?
  • 17jan2009

Här vill ju jag också vara med!

Som det verkar nu blir nog jag och min m2b först ut av oss här inne 2009!? 17 januari är bestämt sedan i somras och det känns helt fantastiskt!

Vi har varit förlovade sedan april när vi var på Zanzibar. Underbara minnen och en gudomlig ö om det är någon som funderar på att åka dit. Jag friade under stjärnorna efter en härlig middag på stranden och han blev överlycklig...

Vi har kommit en bit i vår planering, vi har:
    - bokan kyrkan
    - bokat festlokal
    - bokat präst och kantor
    - mer eller mindre satt gästlistan (vi blir ca 80 pers.)
    - pratat med olika kockar och väntar på besked
    - bestämt oss för lyxiga chokladpraliner istället för tårta som vi har bett om offert på
    - börjat fila på trycksakerna. Jag ska beställa en tapet som ska gå som tema genom allt.
    - jag har varit ute med min tärna en gång och provat klänningar men jag väntar spänt på 2008 års kollektion som är på väg in nu.
    - satt en preliminär budget på 50000 för festen, utöver det kommer kläder och ringar etc plus resa såklart.
    - bestämt att vi ska bjuda våra jämnåriga vänner på brunch dagen efter bröllopet

Jag kommer att vara 26 och han 27 när vi gifter oss. Våra föräldrar kommer att stå för festen men vi för allt annat.

Jag tycker att det känns jättebra att ha så lång framförhållning för då kan beslut få växa fram istället för att det känns jobbigt att bestämma massa som man eg hade velat fundera lite till på. Så leve alla blivande brudar med god framförhållning! Tror att vi kommer att ha riktigt kul på vägen!!

(Oj det här blev alldeles för långt.. sorry... )

• Danielaa

17 jan 2009: Hej! Kul me en till som e tidigt ute i planerandet!
    Bara kul me långa inlägg å roligt å höra hur långt alla kommmit!
    Säger som du, känns bra att ha gott om tid, man behöver inte stressa fram något utan allt får ta sin tid!

• jåi

Danielaa:
    Nä min m2b ska inte få se klänningen innan han ser mig i kyrkan.

• Danielaa
    jåi skrev 2007-09-23 16:57:13 följande:
    Danielaa:Nä min m2b ska inte få se klänningen innan han ser mig i kyrkan.
    Så kommer vi oxå göra, de ska bli lite spännande, förväntansfullt!
    Hur kommer ni göra me brudgummens kläder? Ska du få se dom innan? Jag kommer nog va me när vi ordnar kläder till min m2b, jag håller i mer eller mindre hela planerandet å då vill jag hålla ordning på färger osv...
Svar på tråden År 2009