• zoya

År 2009

Ja jag vet att det är länge kvar, men hur fantastikt känns det inte att veta att man ska få bli hustru till den mest underbara mannen...och jag har all tid i världen att planera och oroa mig Hur långt har ni andra 2009-jäntor kommit? Kram kram

• Svar på tråden År 2009
  • Månen72

Här är en till som har 2009 i sikte.
    För oss är 5:e december preliminärbokat.
    Jag har "snöat in" på vinterbröllop. :-O

Just nu väntar jag dock på besked om magsäcksoperation. Så vi får se hur det går med den biten först. SEN får vi hoppas att datumet kvarstår

Vi firar 10 tillsammans om knappt 1 månad och vi har presterat 2 underbara barn tillsammans, så ett par år hit eller dit spelar ju ingen roll.

Planerar mest för mig själv än så länge. Visar bilder och har hittat en klänning jag gärna vill ha. Sambon säger för det mesta att det blir väl bra. Men även han vaknar väl ur dvalan vart det lider.

Kul att kunna vara med i denna tråd och att kunna följa er andra 2009 brudar

• Morr

Nu är jag tillbaka efter ledigheten och passade på att byta nick från marranmi till morr ibland är det skönt med en andra start, ska bara leta upp gamla favoriter bland alla trådar! Vi har kommit så här långt: förlovning inom två veckor-var på jempguld i kungsör och tittade ut ringen och idag med hjälp av en almanacka bestämde vi det datum vi båda blundpekat på (många försök blev det, tillslut hamnade vi på samma!) och då passade vi på att beställa ringarna över nätet också - så nu är det spikat!! Tjoho!! Dessutom inträffade en händelse som gjort vigseln ännu mer nära och självklar så vi börjar så smått att planera!

• Allahjärtansbrud

Valentine 2009:

Du har kommit längre än mig i paneringarna =) Vi har prel.bkat kyrka och pratat med vigselförrättaren som är min fasters man hehe... Tänkte vänta att boka resten till efter jul. Vi landar oxå på runt 35 gäster och förhoppningsvis oxå på en max 35000...
    Såg att det var längesen du skrev, har inte vart här inne på länge...

• bride09

Hallåhallå, jag trodde nästan att jag var själv i hela världen om att redan planera ;).
    Vi är ännu ej förlovade, men båda är fullt överens om att 2009 is the year för wedding, känns otroligt skönt att vara på samma spår. Jag går spänt och väntar på att bli friad till, tror att det händer mot slutet av detta år.

Vi har kommit överens om en kyrka som är helt underbar, men kan tyvärr inte boka den förrns samma år som vigseln kommer äga rum, så vi måste komma upp med lite alternativ ifallatt.

Tänkte inte ha någon brakfest, utan en enkel mottagning för våra ca 100 gäster (som vi vet på ett ungefär vilka de är), ett par timmar. Därefter äta på en finare restaurang med våra familjer.
    Vet redan hur vår tårta ska se ut och smaka och vilken bukett jag ska ha :).

Har även börjat spåna på psalmer och sånger till vigseln, tillochmed frågat en mycket nära vän om hon vill sjunga i kyrkan, och hon har redan tagit ut noterna på pianot *stolt*

Klänning vet jag faktiskt inte när jag ska börja titta på på riktigt och frisör och make-up måste jag hitta någon bra i Stockholm till ett rimligt pris.

Vi har också börjat prata så smått om vad vi ska skriva i inbjudningskorten och hur de ska se ut.

Min blivande make är så underbar, tar verkligen allt på allvar och mailar runt för att kolla upp priser på olika lokaler osv.

Vad mer är det man ska tänka på när man planerar egentligen? Är så rädd att man ska missa något för att man snöar in sig på vissa grejer...

Ha det gott, och lycka till allihop :D

• bride09

Glömde nämna att september förhoppningsvis blir vår månad ;)

• Valentine84

bride 09: Har ni börjat fundera på när ni ska förlova er??

Kram

• Morr

bride09: vi har också planer på september, och förlovar oss om en vecka! Däremot är inget bestämt, 09 är arbetsåret men blir det ett vinterbröllop kan det bli 2010 likväl... trots att vi tänker 09 så kommer vi inte att helt bestämma oss förrän om ett år eller så eftersom vi har en jätteflytt att genomföra i juni nästa år.. så ni har ju minst sagt kommit väldigt långt i er planering! Saker kan ju komma att bli billigare om man väljer rätt från början men börjar man köpa in en massa och sen ändra så blir det ju dyrare... men annars tänker vi så att lite åt gången så känns det inte så himla dyrt.. får jag fråga hur gamla ni är? jag är 25 och han 24 nu under hösten och han känner sig fortfarande för ung.. men vi kommer ju att vara 27 och 26 när det bär av...

• bride09

Tokis: Självklart har vi funderat på förlovningen! Kruxet är att vi båda är studerande och har en del utgifter, så vi kan inte köpa de ringar vi vill ha ännu :(
    Men senast idag bedyrade han att han vet exakt vilket datum vi ska förlova oss, är såååå nyfiken, tror jag spricker!

Kram

• bride09

Morr: verkligen skitjobbigt det där med budget, delvis därför vi bestämt oss för att inte ha en stor dyr fest, utan vi vill hålla det hela enkelt, men ändå sagolikt.... på nåt sätt ;)

Vad är det ni ska köpa in, tänker du på skor och trycksaker å sånt? Annars kan man ju lägga undan några hundra var i månaden så har man något att utgå ifrån.

Vi är 20 båda två, många kan tycka att det är alldeles på tok för ungt för att gifta sig, men jag har aldrig känt mig säkrare på något i hela mitt liv (och tro mig, jag har gått igenom en del). Och som sagt, om två år är man ju två år äldre än man är nu!
    Vissa skulle kanske säga att det är ren förälskelse vi går på, men det är ju deras problem isåfall ;)
    Jag tror inte att äktenskapet lyckas eller misslyckas beroende på hur ung/gammal man är när man gifter sig eller hur länge man varit tillsammans innan. Och jag tror definitivt inte på känslosvall, självklart är det viktigt att man är kär i sin blivande, men det handlar snarare om ett beslut, inte en magkänsla.

Kram

• Valentine84

Jag är 24 (blir 25 den dagen vi gifter oss) han är ett år äldre. Jag har vetat sen jag var 18 att han är mannen i mitt liv =)

Svar på tråden År 2009